- 381 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
2022 ye DOĞRU...
2022 ye DOĞRU
Sevgili dostlar, hepinize mutlu Pazarlar...
Her ne kadar mutluluk dileklerimizi eksik etmesek de dertlerin gündemimizden düşmediği 2021 yılını yaşadık ve sonuna geldik sayılır, Dört gün sonra 2021 e elveda 2022 ye merhaba diyeceğiz.
Özellikle Aralık ayında fırlayan döviz fiyatları ekonomiyi derinden sarsarken, tüm dünyada bir Yeni Covid 19 mutasyonu hızla yayılmaya ve can almaya devam etti, ediyor da...
Bunun yanı sıra herkesin kişisel sorunları dertleri acıları tasaları vardı ve çeşitli nedenler ile ölüm haberlerine ardarda çok sık kulak kesildik.. Tüm şehitlerimize ve ölenlerimize Tanrıdan rahmet diliyorum.
Aralık ayında benim açımdan da durum hiç içaçıcı değildi.
25 Kasımda eşimin kaza sonucu düserek belini kırması, böbreklerimde ağrılar ile birlikte iki adet taş tesbiti, ön dişlerimdeki rahatsızlığım başta olmak üzere kızkardeşimin yaklasık 10 gündür rahatsızlanmış olması başlıbaşına ilginç sağlık sorunlarımızın başında geldi. Bazan en yakınınız hasta düşüyor, ona derman arar ilen siz hasta oluyorsunuz, bazan siz hasta oluyorsunuz, en yakınız size derman arar iken kendisi hasta oluyor.?! Nasıl mı, oluyor işte, şöyle oluyor
Eşimin beli kırılınca 3 hafta süreyle annesinin ve kızın yanında kaldı. Bu arada zaman zaman kızkardeşim ile aynı apartmanda oturduğumuz için birbirimize yemek pişirip ikram ettik.. O bana ben ona.. Derken en küçük kızkardeşim "Soğuk algınlığı geçirdim galiba!" diyerek giderek şiddetlenen bir rahatsızlığa yakalandı. Hatta dün Antalya Rehberler Odası (Aro Rehberler ) Genel kuruluna katılamadı o da benim gibi profesyonel Turist rehberi ( Almanca - İngilizce) çünkü.. "Abi ben Genel Kurula gidemiyeceğim, çok kötüyüm, hastaneye gideceğim, PCR testi yaptıracağım Covid bile olmuş olabilirim!" dedi, "Iyi sen bilirsin!" dedim.
Ben Genel Kurula katıldım, ancak akşam eve gelince onun PCR testinin pozitif çıktığını öğrendim.. İşte bu acı bir sürprizdi, kaç gündür ben ona " Dibinde sağlık ocağı var, gidip bir muayene olmuyorsun, ezbere ilaç alma!" deyip dururken soğuk algınlığı zannettiği rahatsızlığın Covid 19 çıkması beni de şaşkınlığa uğrattı.. Keza o bana, ben ona ayrı evde otursak da kapıdan içeri girip birbirimize yemek vermiştik. Uzun süre oturup karşılıklı konuşmadık, en fazla bir kaç dakikalık görüşmelerimiz olmuştu. Fakat işte işin içine Covid -19 gibi bir Virüs girince olayın tüm boyutu değişiyor, peşpeşe sorular yağmaya başlıyordu. Ben ona giderken maskemi hep taktım, o geldiğinde de maskem genelde takılıydı, genel olarak Covid nedeni ile çok hassas dikkatli davranıyordum.
Bir yandan böbrek ağrılarım sırta vuruyor, bir yandan da dişlerimden dolayı ağzımda gargara yaptığım Kloroben adlı ilaç ve aldığım antibiyotiğin etkisiyle boğazımda kuruluk hissediyordum. Ancak kızkardeşimin Covid 19 testinin pozitif çıkması benim de ister istemez bir PCR testi yaptırmamı zorunlu hale getirdi. Bu bele vuran sırt ağrıları Covid de olabilirdi..
Günlerden Pazar olmasına rağmen, sabah 08.30 dolaylarında uyandım bir sabah yürüyüşü ile Andeva Yıldız Özel Medstar Hastanesine gittim sordum;
- Siz SSK güvencesi olanlar için PCR testinden ücret alıyor musunuz?!
- Alıyoruz, 170 TL
- Peki teşekkür ederim! deyip ayrıldım. Biraz daha yürüdüm ve Atatürk Devlet Hastanesine gittim, danışmanın yönlendirmesi ile F Bloktaki COVİD -19 AYAKTA HASTA KABUL servisine uğradım.
- Benim kızkardeşimin dün PCR testi pozitif çıktı, o nedenle ben de her ihtimale karşı bir test yaptırmak istiyorum.
- Sağık Bakanlığının genelgesine göre, hasta olan kişi ile temasın üstünden en az beş gün geçmiş olması şartı var!
- Zaten 10 gün kadar geçmiş durumda?!
-Kimliğinizi verin, şu formu doldurun ve imzalayın..
Formu okudum, Covid 19 ile tedbir mahiyetinde alınması gereken önlemler ve ilgili açıklayıcı bilgiler vardı.
Okudum, anladım, onaylıyorum" diye kendi el yazım ile doldurup onayladım onam formunu verdim ve barkodlarımı alarak hemen yan taraftaki muayene odasının dışına camın önüne geçtim. Görevli hemşire ağız ve burnumdan uzunca bir çubuk ile sürüntü aldı.
- Sonuç ne zaman beli olur?!
- Altı saat sonra yine buradan öğrenirsiniz.
Demek ki saat 15.30 da tekrar gelmeliyim diye düşündüm..
Evde merakla bekledim Altı saat ve sonucu öğrenmek için tekrar hastaneye giderken de " Bir de poizitif çıkarsa?!" ihtimaline karşı kendimi hazırlamam gerektiğini düşündüm hep... Hastaneye yaklaştıkça heyecanım artıyordu.. yakınlarını Covid - 19 nedeniyle yitirmiş olanların dram ve trajedileri geldi geçti aklımdan.. Nihayet saat 15.30 olmuş görevli.memurun yanında idim yine...
- Sabah ben PCR testi vermiştim sonucu öğrenmek istiyorum?!
- Size cep telefonunuza mesaj geldi mi?!
- Hayır gelmedi!
- Gelmediyse negatiftır. Eğer bir hastalık durumu olsa Sağlık Bakanlığından sizi ararlardı.
- Bana sabah Altı saat sonra yine buradan öğrenebileceğim söylendi, onun için buradayım, sizden duymak istiyorum!
- HES kodun var mı?!
- Var!
- Söyle HES kodunu?! Ben bakıvereyim!
Neyse HES kodumu verdim, korkulan olmadı, daha önce bir kez PCR testi yaptırmıştım ve negatif çıkmıştı bu da negatif çıkınca bir kez daha sevindim..
Kızkardeşim de dediğine göre hastalığın zor dönemini atlatmış ve şu an iyileştiğini söylüyor. " Ben iyiyim , sen bana" ezbere ilaç alma!" dedin ama , o benim aldığım antbiyotikler beni kurtardı.deyip durdu..
Migros’tan alışveriş yaptım. Hiç bir şey lâżım.değil, dolapta yer yok, bir şey getirme, sen kendine iyi bak beni düşünme" deyip kendi bildiğini yapmaya devam ediyordu..
İhtiyaçlarını uygun biçimde kendi karşılayabiliyor ve ayakta evde genel temizlik yapmakla geçirdi gününü.
Bu gün de böyle geçti..Hangi derdin ne zaman nereden vuracağı belli olmayan bir dünyada yaşamak ne kadar zor meğer?!?
Saat 17.54 Akşam ezanı okunuyor..
Böyle işte dostlar, şimdi bir türkü gider bu günün üstüne, " Ağlama gözlerim Mevlâm Kerimdir..
Sizlerin ne dertleri var kimbilir?! Her dağın kendine göre bir dumanı var başında mutlaka..
Her şeye rağmen yaşamak güzel.. Salı günü ön dişlerimin kanal tedavisini yaptıracağım. Felek ne verdiyse alıyor bir bir geriye.. bazan da burnundan fitil fitil alıyor, bitmiyor saymakla dünyanın kahrı çilesi, derdi. tasası, hüznü sevinci..
Şöyle bir düşünürsek mal mülk kariyer, makam para, pul ne ki, önce sağlık... " "Halk içinde yok muteber bir nesne devlet gibi / Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi" *
Yeni Yıla girerken lütfen rehavete kapılmayın aile ziyaretlerinden uzak durun sevgili dostlar. Virüsün şakası yok.. "Cehenneme giden yollar iyi niyet tsşları ile örülmüştür"
"Bu da gelir bu da geçer." diyelim hep birlikte..
Elveda 2021, Merhaba 2022..
Hepinize daha az tasalı, daha çok mutlu, gönĺünüzce bir Yeni Yıl diliyorum.. Mevlam sizleri sevdiklerinizden ayırmasın
Sevgiyle sağlıcakla kalasınız sevgili dostlar..
Şaban AKTAŞ
26.12.2021 - 18.39
(*) Kanuni Sultan Süleyman
Gorsel: Bu günkü halim..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.