- 356 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Kim korkar hain kurttan?
Kim korkar hain kurttan?
Dünyada kutlanan kadınlar günü benim içimi sızlatıyor. Düşünüyorum da neden kadınlar öldürülüyor? Kadın eştir dosttur, sevgilidir, kardeştir, evlattır. Artık ülkemizde her gün bir iki kadın şiddeti katli duymaktayız. Bilmiyorum aklım almıyor. Çocuklarının önünde şiddete uğrayan tüketilen kadınlar, erkeklerin boşandıkları eşlerini ya da ayrıldıkları sevgililerine karışmaya ne hakları var? Burada sanırım mantık dışı bir durum var. Bu kadar çok seviyordu da madem neden ayrıldıktan sonra ya da boşandıktan sonra ki burada ortak durum iyi gitmeyen bir ilişki durumunun olması. Basit bir örnekleme yaparsam rahmetli abim bana iğne yapmayı öğretmeye patlıcan kullanarak başlamıştı. Ben kendi hissiyatımla cansız bir şeye iğne batırmakla bir canlıya batırmak çok farklı. Günümüzde herkesin içinde bir cani ruh oluştu. Anasını öldüren çocuklar evlatlarını öldüren babalar... bu nasıl bir merhametsizliktir! Türkiye cumhuriyetinde analar babalar yaşlanınca daha bir kıymetleniyor. Sonuç olarak İnsanları bir elma olarak düşündüğümüzde yarısı erkek ise diğer yarısı da kadındır. Kadınların özelinde gerçekleşen şiddet ve cinayet olaylarının cezalarınn yetersiz olduğunu düşünüyorum. Takım elbise giyip de hakim karşısına çıkan erkeklerin yaptıklarının arkasının görülmeden cezasının indirime gidilmesini haksızlık olarak görüyorum. Bu koşullarda kadınlar gününü kutlamanın bizim ülkemizde buruk hisler yaşattığını dile getirmek istiyorum. Halbuki özümüze dönersek İslamiyet cennet anaların ayaklarında denmiştir, ayrıca kadınlar kocalarına Allah’ın emanetidir diye hadis vardır. Türklerde kadının özel bir yeri vardır han tebaasına ben sizin han’ınızım bu da benin han’ım demiştir. Bugün kullandığımız ’hanım’ lafı buradan gelmektedir. Atatürk 1934 te dünyada ilk kez kadınlara seçme ve seçilme hakkını veren lider olarak bizleri onurlandırmıştır. Bunları da göz önüne aldığımızda bugün atalarımızın ve Türk-İslam kültürünün kadına verdiği değerden de ne kadar uzağız değil mi?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.