- 538 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Gelin bu yılbaşı bir başlangıç yapalım
Her yılbaşında herkes bir şeyler söyler, sonra söylenenler uçar gider. Biz bu yılbaşında "BİZE AİT" her iki dünyamıza ışık tutacak bir karar alarak bir başlangıç yapalım! Varmısınız?.
Biz bize, inancımıza, kültürümüze uygun ve kalıcı bir eylem içinde olalım ki, önceki yıllardan daha hayırlı, bereketli, huzurlu "İSTİKBALE" doğru yol almış olalım inşallah:
1-İşe önce bir nefis muhasebesi yaparak başlayalım... Geşmişe yönelik günah, Sevap ve kırdığımız kalpleri tamir için tövbe istiğfar edelim, Helallik isteyelim.
2-Sosyal medya, İnternet, Facebook, Instagram, Cep telefonu, televizyon, gibi... Bizi çok meşgul eden şeyleri, makul bir seviyeye indirelim ve hayırlı işler için kullanalım.
3-5 vakit namazımızı mutlaka kılalım. Varsa kaza namazlarımızın bir cetvelini çıkartıp iadesini yapalım. Abdestsiz gezmemeye çalışalım ve cami cemaatine devam edelim.
4-Eş, dost, akrabaları arayalım, ziyaretler yapalım. Sila-i rahîmi asla ihmal etmeyelim. Çocuklarımızıda bu konuda örnek olalım.
5-Manevi dünyamıza ışık tutacak, Tefsir, Hadis, Fıkıh, İslam Tarihi, Risale-i Nur gibi kitapları okuyalım. Bu konuda kendimize bir "OKUMA" hedefi koyalım.
6-Evimize, eşimize, çocuklarımıza vakit ayıralım. Onları dinleyelim, anlayalım, değer, kıymet verdiğimizi onlara hissettirelim.
7-Yeme, içme, spor, vücut sağlığı gibi bize emanet bedenimizle alakalı vücut sağlığımızada dikkat etmeli, zararlı olan her şeyden kesinlikle uzak durmalı ve karar vermeliyiz..
8-Kalbimizi, gönlümüzü, dimağmızı, günlük adet haline getircegimiz lafza-i celal, kelime-i tevhid, istiğfar ve salavat-ı şerife gibi zikirlerle tatlandıralım.
9-Degişik zaman diliminde kaybettiğimiz Eş, Dost, Akraba ve ülkemizin önemli vefat etmiş simalarını düşünelim ve sıranın her an, ansızın bizede gelebileceğini düşünerek hareket edelim. Ve onlara fatiha’lar okuyalım.
10-Elimizi vermeye alıştıralım, gücümüz nisbetinde fakir, fukarayı gözetelim. Hayır kurumlarına, ilim, irfan mekteplerine maddi manevi yardım edelim.
11-Dargın, kırgın, küs olduğumuz kişilerle barışalım. Kimsenin dedikodusunu, sırlarını ifşa etmeyelim. Önce hata ve eksikleri kendimizde arayalım.
13-İşveren işçisine, işçi işverene karşı hakkaniyet içinde davransın. Kimse kimsenin malına, mülküne, aylığına, hakkına tecavüz etmesin. Helalinden kazanma planları yapalım..
14-Dost sohbetleri, arkadaş toplantıları, dernek çalışmaları, ziyaretler gibi, ülke yararına faydalı çalışmaların içerisinde olalım ve fikir alışverişinde bulunalım inşallah.
15-Milli, manevi değerleri her şeyin üstünde tutalım. Onlar tehlike altında olduğu zaman canla, malla mücadele edelim. Çocuklarımızıda bu ikbal üzere yetiştirelim. Unutmayalım başka ülkemiz yok.
16-Her zaman mülayim, affedici, sabırlı, vefalı, vatanperver, husumetten uzak muhabbet fedaileri olalım.
17-Evimizde, aile bireylerinin ulaşabileceği yerde, ölüm, kalım, hastalık, sıkıntı zamanlarda onlara ve bize yol haritası olacak, notlar, bilgiler, vasiyetimizi yazılı olarak hep bulunduralım..
Velhasıl; Bu yılbaşı üzerimizdeki ağır yükleri atalım, hafiflemiş dinimize, örf, adetlerimize uygun olarak, Allah rızası doğrultusunda yeni yepyeni bir yola girelim inşallah..
Ahmet Ali Canbaz 22/12/2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.