- 436 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KUDDUSİ, Tarik-ul Ku'an Tefsiri (kevser)
108 / KEVSER SÛRESİ
Mekke’de inmiştir. 3 âyettir.
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
1-إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ / ( .Şüphe yok ki Biz sana Kevser’i verdik)
{إنا أعطيناك الكوثر} قراءة العامة. {إنا أعطيناك} بالعين. وقرأ الحسن وطلحة بن مصرف:
{إنا أنطيناك} بالنون؛(.kıraat şekli açıklamaya gerek yok sanırım)
"Kevser’; ilim, amel ve iki dünyada şeref gibi aşırı miktarda çok hayır verdik, demektir.
Bir diğer görüşe göre, Kevser, cennette bir ırmaktır.
Peygamber Efendimiz (sallallahü aleyhi ve sellem), bu sûreyi okumuş ve ardından şöyle buyurmuştur:
"Siz Kevser’in ne olduğunu bilir misiniz? O, cennette bir ırmaktır; Rabbim onu bana vaat etmiştir; onda çok hayır vardır." (Buharî/Kitabu’t Tefsir, sûre: 108, bab; 1; Müslim/Kitabu’s Salat, hadis: 53;)
Diğer görüşler ise, Peygamber Efendimiz (sallallahü aleyhi ve sellem),in evladı ve ona uyanlardır.
Yahut, ümmetinin âlimleridir, veya, iki cihan hayrını içeren Kur’ân’dır.
2-فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ (.Öyleyse Rabbin için namaz kıl ve kurban kes)
EY Resulüm! Sana, hiçbir nimetin denk olamayacağı bunca büyük nimetleri veren Rabbine sırf O’nun rızası için ve şükrünü eda için namaz kılmaya devam et. Çünkü namaz, şükrün tüm aksamını içinde toplamaktadır.
Kurban kestiğinde de putperestlerin, putlara kurban kesmesine muhalif olarak Allah’ın rızası için ve Allah’ın ismiyle kurban kes.
3-إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ
(Şüphesiz ki asıl soyu kesik olan, sana buğzedenin kendisidir.)
İbn Abbâs (radiyallahu anh): Bu, As b. Vail hakkında indi, mescidin kapısında Resûlüllah (sallallahu aleyhi ve sellem) ile karşılaştı; durup onunla konuştu. Sonra As mescide girdi; orada Kureyş’in ileri gelenlerinden birkaç kişi vardı, ona, "Konuştuğun kim idi?” dediler, o da: Şu zürriyetsiz, dedi ve Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem)’i kastetti.
Mekkeli müşrikler, oğlu olmayana ebter, derlerdi. Bunun üzerine Allahü teâlâ bu sûreyi indirdi.
Ayrıca Ebû Cehil, Ebu leheb ve Ukbe b. Ebi Muayt hakkında indiği de söylenmektedir.
Ey Rsulum! Güzel ünün ve faziletinin eserleri kıyâmet gününe kadar devam edecektir. Âhirette de anlatılamayacak şeyler senin olacaktır. Asıl soyu kesik olan o soysuz olnlardır.
Allah Sübhânehû ve Teâlâ en iyi bilendir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.