- 467 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İŞTE HAYAT
İşte hayat bir içim su!
İnsanlara kurar pusu?
Dağılır o gazel yaprak,
Bedenimiz olur toprak.
İnsanı yoktan var eden, insana hayat veren Yüce Mevla’mızdır. İnsanı yaratan bizlere türlü çeşit rızkı veren, canlıların hayatını idame ettiren o yaratan Hak Te Ala dır.
Hayat, canlılıktır. Hayat, sağ olma hali, diriliktir. Doğum dan ve ölüme kadar zaman da yaşanılan süreye hayat denir. Hayatımız müddetince, içinde yaşanılan şartlara ömür diyoruz.
Hayata, yaşamaya ait her ne varsa, yaşamak için elzem olan ömrümüzün devamı için ne gerekiyorsa, mecburi olan her şey önem taşıyan her konu, hayatiyet canlılıktır. Hayat işaretlerinin, alametlerinin görünür olması, can taşıyan insanın biyokimyası insanın yaratılması Yüce Rabbin kudretidir.
Soyağacı ve şecere. Eş, arkadaş, karı, koca. Huzur dolu hayat yaşamak her insanın arzusudur. Hayat pahalılığı, temel geçim maddelerinin yüksek fiyatta olması, hayat standardı üretim ve tüketim nispetiyle ortaya çıkan ekonomik seviyedir. Hayata devam etmek, geçimini sağlamak için bir insanın işe başlaması, hayata atılması, istikbalini kazanması, rahat ve huzurlu, müreffef bir hayat yaşama isteği her insanın tabi hakkıdır.
He Her fani bir gün hayata gözlerini yumup öbür aleme göcececektir. Ölüm denen şey kaçınılmaz sondur. Har canlının O Ukba denen öte aleme, o ebedi hayata, o geniş çaplı mizana, sonsuz olan öteler alemine göçecektir. Hayatın denen şeyin can damarı şudur. Hayat, var olmaktır, nefes almak Yüce Mevla’mıza iyi bir kul olmaktır. Dinden ötesi ne varsa hepsi angarya ve lafı güzaftır. İşte hayat denen şey budur.
NAZIM TAŞTAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.