- 211 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tatmayan bilmez...Oku bu varlığı er tevhide...
Tatmayan bilmez...Oku bu varlığı er tevhide...
Tatmayan bilmez tadanın göz yaşı dinmez...
Namaz cennet bahçesidir Allahla olmaktır...ama tatmayan bilmez...
Tatmayan bilmez...
Rıza için can verdi dedemiz rıza için ribanın acılarından korkuyoruz ...rızanın tadını tadan bilir...can da verilir mal da makam da...
Tatmayan bilmez...
“/Cennet cennet dedikleri/Birkaç köşkle, birkaç huri/İsteyene ver onları/Bana seni gerek seni/” dersin hasretle yanarsın...Yunus Emre ile...yananlarla ...
Tatmayan bilmez...
Hz Ademden beri niceler kahraman olmuşlar...Ashab-ı kehf nice kahraman olmuşlar hasreti tadan kurban olur...
Tatmayan bilmez...
“Kim Allah’a kavuşmayı arzu ederse bilsin ki Allah’ın belirlediği sürenin sonu mutlaka gelecektir. O, her şeyi bilir, her şeyi işitir." (Ankebut/5)evet...“Allah’a kavuşmayı arzu eden"den maksat, dünyada O’nun iradesine uygun olarak yaşayıp O’nun hükümlerini yerine getirenler ve bunun karşılığının kendilerine verileceğini umanlar, dolayısıyla âhiret hayatına inananlardır.
Dünyada da kavuşursun Allaha yani esmasına hadim olursun...marifetullaha ermek Allahla olmak gibidir sınırsız bir tattır...bir yetimi sevindiren huzur bulur...Peygamberimiz alemlere rahmetti...hazzın zirvesini tatmaktır bu...
Tatmayan bilmez...
O, her şeyi işiten ve bilendir. Bütün o söylenenleri, bütün o sızıltıları, iniltileri işitir...Ah Kabede ki dualar boşa gitmeyen dualar olmasaydı ayakta duracak dermanı bulamazdık...
Tatmayan bilmez...
Aşkı tat derman gelir dizlerine...
Tatmayan bilmez...
Tasavvuf bir şerbettir sunan huri olsa görmez gözün...
Tatmayan bilmez...
Yaşayan bilir...ancak yaşayan bilir...Bilmeyen ne bilsin bizi, bilenlere selam olsun ..(Yunus Emre)
Sevgilinin kaşları eğdi kaderimizi / O günden bugüne dek düşmüş yaratıklarız / Ey gülüm, sen daha dün parçaladın göğsünü / Ama biz ta doğuştan kızıl şakayıklarız /(Hafız-ı Şirazi)
Tatmayan bilmez...
Esmanın sudurunun ürünüyüz işte...Oku bu varlığı er tevhide...Tevhidi gören demez mi “İy yaranlar siz bu sözi dinlen gönül kulagıla / Can dudagı halis gerek birlik şarabın tatmaga”(Hz.Yunus Emre)
Tasavvuf “kalbi Allah’a bağlamak, O’nun dışındakilerle ilgiyi kesmektir.” der Gazali...esmasının sudurundan ibaret yaratılan ...zatına aynadır İnsan ve insan Allahın zatına hem ayna hem okuyucu okutan o...Kalbimiz de ona ayna ona bağlı evet...bağlılığını gör...Özgür değilim de...sadece aynayım yani acizim ..de. ve Ona ayna olduğundan gafil olanlardan kaç...esmaya ayna olduğundan gafil olandan kaç...sığın işte tasavvuf bu kaçıştır...muma pervane oluştur...Rıza için riba ile savaşın acılarına razı olmaktır...süt bulamazsa da bebesine Rıza için bu deyip razı olmak sabır göstermek tasavvuftur...
Tevhide ermeyen bilmez ...Tevhidi tatmayan bilmez...Tevhide erdiğin an o güneşin etrafından uzaklaşmazsın dünya gibi...can bedenden çıkarsa beden ölür...esmanın sudurunun meyvesiyiz...meyve dala sıkısıkı yapışır...esmaya sarılır esmaya sığınırsın...incitmezsin dalı...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.