- 1411 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Reneta Sibel Yolak ile Yeni Çıkan Öğretmen Anıları kitapları üzerine
22 kitaba Imza Atan Yazar reneta Sibel Yolak 2 Öğretmen Anılar kitabı yayınladı ve duygularını anlattı :”Bu kitabı okuduğunuzda kah güleceksiniz kah duygulanacaksınız, kah kızacaksınız, kah ağlayacaksınız.”
TURAN YALÇIN-Bugüne kadar kaç kitap yayınladınız?
RENETA SİBEL YOLAK- 22. Bir ara işsiz kaldığımda kitap yazdım. Bir kapı kapanır diğeri açılır dedikleri bu olsa gerek.
Kitaplarımarasında, “Geçmişten Günümüze” (Şiir Kitabı), “Mutlu Olmanın Yolları” (Olumlu Düşünce Reiki Aromaterapi Meditasyon teknikleri Taşlarla Şifa) (900.000 baskı), “Yaşama Sanatı Kitabı (Ders veren gerçek yaşam öykülerinden oluşuyor), “Masal Gibi Aşklara””(Aşk hakkında herşey gerçek yaşanmış Aşk Öyküleri), Yaşam Mucizesi”, “Yahudi Hikâyeleri”, (Yahudi Hikayeleri kitabında Yahudi kişiliklerin davranışlarını gözlemledi ve okuyucuya aktardığı, en sonunda bir öğüt ve ders veren hikayeler var. Bu türünün bir ilk örneği. Yaptığı araştırmada bazı insanların hikayeleri okurken anlamayacağı terimleri de arkaya bir sözlük konarak cozulmus). “Sevgi Çiçekleri”, “Ah Şu Kadınlar”, “Hayatın Kalbinde Kendini Bulmak”, “Evrensel Aydınlanma Terapisi”, “Holokost bir Avrupa Soykırımı”, “Bir Aşk Masalı”, “Naziler’in Gölgesinde Çölde Açan Çiçekler”, (Araştırma kitabı, yıllar önce Avrupa’da gerçekleşen soykırımın canlı ve gerçek hikayeleri yer alıyor. Hitler Almanyası’nda başlayıp neredeyse tüm Avrupa’yı kasıp kavuran öyküler), “Gönül Bahçesi”, “Ümit Adası”dır. “Mutlu Olmanın Yolları” ve “Masal Gibi Aşklara” kitapları çok uzun yıllar çok satanlar listesinde yer almıştır. Kendisi 8 yazar arkadaşının kitaplarına makaleleriyle katkıda bulunmuştur. En yeni iki kitaplarım Dostluk Köprüsü ve Öğretmenim Canım Benim’dir.
TURAN YALÇIN- Yeni kitabınız bir seçki veya antolojı konusu nedir?
RENETA SİBEL YOLAK- Dostluk Köprüsü
Öğretmen Anıları
ULUSLARARASI ALTER YAYINCILIK tarafından
çok anlamlı bir günde, Atamızın bize hediye ettiği ÖĞRETMENLER GÜNÜNDE hazırlanan kitap.
Ben de öğretmen olduğum için Öğretmen Anıları kitaplarımda Yahudi Ermeni Rum ve Müslüman toplam 80 öğretmen ve Eğitimci anılarını paylaştı ve Öğretmenlerini anlattı.
KİTABIN ADI NEDEN DOSTLUK KÖPRÜSÜ
Öğretmenler de doktorlar gibi yemin ediyor.
Hangi din, dil, ırk ve ülkeden olursa olsun hepsine eşit ve sevgi dolu davranmak bir öğretmenin görevi.
Savaşta bile olsa, öğretmen her çocuğu sevmeli ve ayırım yapmamalı.
Bu kitapta da hem Yahudi, Hem Müslüman, hem Rum, hem de Ermeni Öğretmen ve eğitimciler anılarını paylaştılar.
Din Dil ırk ayırımı yapmadan.
Çünkü Dini ırkı dili ne olursa olsun, Öğretmen öğretmen, öğrenci de Öğrenci.
Hiçbir Fark yok.
İstedim ki renkli bir Mozaik olsun.
Kitabın içinde İngilizce öğretmeninden, İspanyolca öğretmenine, bale öğretmeninden piyano öğretmenine, sınıf öğretmeninden özel eğitim öğretmenine, Fen öğretmeninden Matematik öğretmenine, Dans öğretmeninden Fransızca öğretmenine, kişisel gelişim öğretmeninden pasta öğretmenine, Tarih öğretmeninden Sosyal bilimler öğretmenine, Muhasebe öğretmeninden Ev İdaresi öğretmenine, Örgü nakış öğretmeninden Dikiş öğretmenine, Fizik öğretmeninden, Masal öğretmenine kadar her branşta öğretmenler anılarını yazdılar.
İstedim ki, öğretmenlerimizin bir anı kitabı olsun.
İstedim ki, öğrencilerimiz de unutamadığı ve hayatlarını değiştiren öğretmenlerini yazsınlar.
Anılarını paylaşsın ve ölümsüz olsun. Nesillerden nesillere okunsun zevkle…
Örnekleri de çoğalsın ve hiç unutulmasın…
TURAN YALÇIN- Okur bu kitabı neden okusun?
RENETA SİBEL YoLAK-
BU KİTABI OKUDUĞUNUZDA;
Geçmişteki okul günlerinize dönecek kah gülecek kah duygulanacaksınız.
Belki de kendi öğrencilik deneyimlerinizden parçalar bulacaksınız.
Belki de geçmişte çok sevdiğiniz, unutamadığınız güzel anılarınızı ve öğretmenlerinizi anacaksınız
ya da sizi kızdıran öğretmenlerinizi hatırlayacaksınız
AMA BU KİTABI SATIN ALIP OKUDUĞUNUZDA HİÇ PİŞMAN OLMAYACAKSINIZ.
Kutsal olan öğretmenlik mesleği hem çok zor hem de çok eğlenceli bir meslek.
Aynı sınıfta değişik ailelerden gelen ve değişik seviyelerde ve hepsi de değişik karakterlerde olan tüm çocukları sevebilmek, onlara öğretebilmek, onlara ışık olabilmek…
Onlara yol gösterebilmek, tüm sorunlarıyla ilgilenmek ve hayatları boyunca izler bırakmak…
Ayrıca onlara eğitimi bilgiyi sevdirmek, okumayı aşılamak…
Hatta öğrenmek istemeyen, dersinizi kaynatmak için size türlü türlü oyun oynayan afacanları idare edip, dersi sevdirmek ve onlara gerekli motivasyonu vermek…
Dünyanın en zor, en çok sabır isteyen ama en çok gençleştiren ve en kutsal mesleği…
Diğer yeni çıkan kitap
ÖĞRETMENİM CANIM BENİM
Oldukça komik ve duygulu öğretmen anılarını içeriyor.
Reneta Sibel Yolak - Alter Yayıncılık
ULUSLARARASI ALTER YAYINCILIK tarafından
KİTAP HAKKINDA BİLGİ:
Hepimizin okul anıları, yaşımız kaç olursa olsun hala dimağlarımızda.
Yıllarca anlatır dururuz….
Bu kitabı okuduğunuzda kah güleceksiniz kah duygulanacaksınız, kah kızacaksınız, kah ağlayacaksınız.
En önemlisi de eski okul günlerinize döneceksiniz.
Yıllar geçse de unutulmayacak anılar. Okul anılarımız ve Öğretmenlerimiz.
Hayatta hepimiz birer öğretmen ve öğrenciyiz.
BELKİ DE BU KİTABI OKUYUNCA HOŞ ÖĞRETMEN ANILARIYLA HOŞ ZAMAN GEÇİRECEKSİNİZ AMA EN ÖNEMLİSİ ÖĞRETTİKLERİYLE ÖĞRENCİSİNİN HAYATINA, KALBİNE DOKUNAN ÖĞRETMENLERİMİZDEN DE ÖĞRENECEKSİNİZ.
Bu iki kitap dört dine mensup öğretmenlerin öğretmen anılarını kapsıyor ve sizi öğrencilik günlerinize götürecek.
TURAN YALÇIN- Öğretmen anıları sizce neden o kadar önemli?
RENETA SİBEL YOLAK- Her insanın anıları önemlidir. Herkes öğretmen olamaz. Öncelikle çocukları çok sevmeli ve sabırlı olmalı. Öğretmen fedakar olmalı ve öğretmeyi sevmeli. Anılar da hiçbir zaman unutulmaz.
İstedim ki, öğretmenlerimizin bir anı kitabı olsun.
İstedim ki, öğrencilerimiz de unutamadığı ve hayatlarını değiştiren öğretmenlerini yazsınlar.
Anılarını paylaşsın ve ölümsüz olsun. Nesillerden nesillere okunsun zevkle…
Örnekleri de çoğalsın ve hiç unutulmasın…
TURAN YALÇIN-Yeni kitap calısmalarınız var mı? nedır
RENETA SİBEL YOLAK-Ada anıları kitabı hazırlıyoruz. Bir de Roman denemem var. Hayırlısı.
Çok okuyan daha çok kelime hazinesine sahip olur. Daha farklı dünyalara ziyaretçi olur ve daha çok öğrenir. Bir çok okuyan bir de çok gezen çok bilir. Korona zamanı çalışmak zor.
Umarım en kısa zamanda koronasız günlere döneriz.
Kitaplarda Tokatlı Yazar Turan Yalçın da kitaplarımıza yazdı ve kitaplarımızı renklendirdi. Kendisine teşekkür ediyor ve daha çok kişinin kitapları alıp okumasını diliyoruz. Bu bakımdan kendisi bu kitapların daha çok kişi tarafından okunmasına özellikle Tokat’ta yardımcı olabilir.
İnsanların hayatında Öğretmen öğrenci anıları önemli yer tıutar. Yıllar geçse bile unutamayız, hep hatırlar ve güleriz.
Bu kitaplar her evde bulunmalı ve yaşa bakılmaksızın okumayı bilen her yaş alıp okumalı ve herkese tavsiye etmeli.
Gerçekten çok güzel kitaplar oldu.
Kitaplara yazan tüm arkadaşlara sonsuz teşekkürler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.