- 262 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nebat ve Nebati
Yeni göreve getirilen Hazine ve Maliye Bakanımıza ilişkin takılmalar, üzerine gitmeler ve yüklenmeler oldu. Soyadı üzerinden alaya almalar, kafa bulmalar, dalga geçmeler oldu. Bunlar biraz yetersizlik ifadesidir. Söyleyecek bir sözünüz, ortaya koyacak bir düşünceniz olmadığında kolayından bu yönlü sataşmalara başvurursunuz. Göreve gelmek onun suçu değil ki, davet edilmiştir, otur denilmiştir o da makama kurulmuştur.
……………………….
Bilgisi birikimi de sorgulandı. Alanı değil denildi. İktisattan ne anlar ki diye söz edildi. Adam Siyaset Bilimci. Üzerine yüksek lisans yapmış, doktorayla da taçlandırmış. Üstelik iyi düzeyde İngilizcesi var. İş dünyasından gelen bir kişi. Yani hem eğitimi sağlam, hem de temsil kabiliyeti yerli yerince. Fazlası var eksiği yok.
……………………..
Talihsizliği kendi işiyle resmi işi bir arada zikretmiş olması. Yanlışı devleti şahsileştirmesi, kendi üzerinden örneklendirmesidir. Bakan bu konuda söz eder de başkası durur mu hiç. Hemen zayıf yerinden yakaladılar. Üzerine üzerine geldiler. Keşke biraz suskunluğa bürünse, derin delhizlerde gezinse, meselenin dibine inseydi. Bir süre sonra ortaya çıkar hiç bu konulara girmeden doğrudan ekonominin sorunlarına eğilirdi ve bu mevzulara maruz kalmazdı. Gereksiz yere kendisini zayıflatmazdı.
…………………….
Hem nebati niye dalga konusu yapıldı ya bunu anlamak zor. Ne varmış nebatide. Nebati nebattan gelir. Nebat bitki, nebati de bitkisel olan demektir. Yaptığı iş de buna uygun. Geçmişi çiftçilik bu günü ise tekstilcilik. Bu kadar örtüşen bir işe ve soyisme rastlandığı da pek nadirdir.
……………………
Bir sorun da bu gibi işlerde ailenin fertleri. Bakan besmeleyle işe oturdu, ertesi günü kardeşi konuştu. Gizlenmeleri, mikrofondan ve ekrandan uzak durmaları gerekirken ağabeyi daha koltuğuna oturmadan ön almanın rol çalmanın hele hele en hassas konuda gereksiz açıklama yapmanın derdine düştü. Oysa ne yeriydi ne zamanıydı. Siyasette size zarar verirse yakınlarınız verir. Bu geçmişte de böyleydi, maalesef günümüzde de böyle. Bu işlerde başkasına gerek yok, çoğunlukla kendi içinizden vurulursunuz.
Kemal SEYFİ
17.12.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.