- 842 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
GOETHE.
GOETHE KİMDİR?
Varlıklı bir aileden gelen Goethe, 28 Ağustos 1749’da Frankfurt’ta doğdu. Babasının aydınlanma düşüncesi ile kendi ideallerine göre yetiştirilen Goethe, çok küçük yaşlarda Latince, Fransızca ve Eski Yunanca dillerini öğrendi.
Roma’da 1786’da güzel sanatlar alanında araştırmalarına başlayan Goethe, Sicilya’da botaniğe ilgi duymaya başladı. Almaya’ya döndüğünde ise evlendi. 5 çocuk sahibi olan Goethe, yalnızca bir tanesini yaşatabildi. Schiller ile Jena kentinde tanıştı, yaklaşık 10 yıl süren arkadaşlığı neticesinde yazarlık alanında çalışmalarına başladı. 1805 yılında Schiller’in ölümü üzerine iyiden iyiye hayattan soğuyan Goethe, 22 Mart 1833’de Weimar kentinde hayata gözlerini yumdu.
1775 yılında henüz gitmiş olduğu Weimar kasabasını kısa süre içerisinde dünyanın en önemli kültür kentlerinden birisi haline getirdi. Yaşamının 55 yılı boyunca Faust üzerinde çalışmalar yaptı. Ölümünden kısa bir süre önce sonlanan Faust, en önemli yapıtlarından birisi olarak nitelendirilmektedir.
Yaşı ilerledikçe tiyatroyla ve güzel sanatlarla tanışan Goethe, 1765 yılında hukuk eğitimi almaya başladı. Fakat hastalığından dolayı evine dönmek zoruna kaldı. Mistisizmle ve dinle ilgilenmesi ise bu süreçte başladı. Goethe, hastalığını atlattıktan sonra Strasbourg’ta hukuk eğitimini tamamladı ve 1775’te Dükü tarafından elçilik danışmanı olarak görevlendirildi. Ardından da ‘’Von’’ unvanına sahip oldu.
1774 yılında ilk romanı olan Genç Werther’in Acıları’nı yazan Goethe, gençliğin duygu ve düşüncelerini yansıtması anlamında, Alman Edebiyatı’nın en önemli yazarlarından birisi haline geldi. Kısa ama öz olarak nitelendirilen şiirler yazdı. 1775’te Weimar Dükü olan Karl August’un talebi üzerine Weimar’a gitti. Burada ordunun askerlerinin giyeceği üniforma seçimine kadar birçok konuda görev aldı.
Goethe’nin Edebi Kişiliği
Edebiyat tarihinin en önemli, en değerli yazarlarından birisi sayılan Wolfgang Goethe, sadece edebiyat alanında değil, eğitim ve doğa bilimleri de dahil olmak üzere birçok konuda kendisini geliştirmiştir. Bir insana, bir nesneye bakıp geçmek yerine, onu çok daha iyi tanımayı ve anlamayı öğrenen ünlü yazar, başladığı tüm işlerini en iyi şekilde gerçekleştirdi. 1768 yılında hastalığından dolayı evine dönmek zorunda kalan Goethe, bu süre zarfında simya ve astroloji dallarında da kendisini büyük ölçüde geliştirdi.
Varlıklı ve aydın aileden gelen Goethe’nin zengin içerikli bir kütüphanesi vardı. Kız kardeşi Charlotte de Goethe gibi birçok konuda uzmanlaşmıştır. Küçük yaşlarda birçok dil öğrenen ünlü yazar, Fransız Edebiyatı’na büyük ilgi duyuyordu. Aynı zamanda Alman Edebiyat tarihinin de önde gelen isimlerinden birisi olmayı başarmıştır.
YORUMLAR
Bati dünyasının gelmiş geçmiş en büyük edibi olarak kabul edilen Wolfgang von Goethe "Insanlık her şeyini Hz. Muhammed'e (s.a.v.) borçludur "' derken, hem kendi çağdaşlarını, hem de 20. yüzyılın Avrupa'sini hayrette bırakıyor. Geothe'nin Hz.Muhammed'e yazdığı yazı ve şiirinin okunmasini tavsiye ederim