- 326 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SOFRA GÖKTEN Mİ İNDİ?
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
“Bunun üzerine Rabbi onu güzel bir kabulle kabul etti ve onu güzel bir bitki gibi yetiştirdi. Zekeriya’yı ondan sorumlu kıldı. Zekeriya her ne zaman mihraba girdiyse, yanında bir yiyecek buldu: "Meryem, bu sana nereden geldi" deyince, "Bu, Allah Katındandır. Şüphesiz Allah, dilediğine hesapsız rızık verendir" dedi.” (Al-i İmran Suresi, 37)
Gelenekçiler mucize saplantısıyla ayeti tefsir ediyorlar ve Meryem’e, gece gündüz gökten sofra indirildiğini iddia ediyorlar. Hâlbuki Meryem insanlara şirk dersi yapıyor. Nimet, sadece Allah’tandır.
Sabah kahvaltısı ediyorsunuz. Sofrada birçok yiyecek var. İşte, bu yiyeceklerin hepsi hakikatte bir görüntüdür ve o görüntüleri Allah yaratmıştır. Sofrayı anneniz değil, sizin için Allah hazırladı. Sofradaki yiyecekleri çalışarak babanız kazanmadı. Onları Allah yarattı. Anneniz, babanız, zeytin üreticisi, peynirci, sucuk yapan kasap… Hepsi, Allah’ın başka başka tecellileri. Allah’tan başka size rızık verici hiç kimse yoktur. Dolayısıyla şükür ve minnet sadece Allah’adır.
“Bana yediren ve içiren O’dur.” (Şu’arâ Suresi 79. Ayet)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.