- 212 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allah Rahman olduğu halde cehennemlikler neden çok.
Allah Rahman olduğu halde cehennemlikler neden çok.
Kahrı da hoş olduğu için...cehennem kahrının sudur ettiği yer cehennemlikler de...ama kahrı hoş...Tevbe amaçlıdır kahrı...eğiticidir kahrı...
Evet.. eğiticidir kahrı...mesela Bir çocuk ölür eğiticidir o ölüm.Engelli bebek doğar eğiticidir o doğum...Kör doğan bir çocuk şafi ismine hadimlik içindir...ve hakim sıfatına ...Beterin beteri var haline şükret denilmiş...şükre sebebtir kusurlu engelli bebek doğumları veya sonradan engelli oluşlar...Yani kahrı eğiticidir ekmelliğe hadimliğe sebebtir...
Evet.. eğiticidir kahrı...sadece alim ismine hadimlikle de kalmaz her olay bir imtihandır da...Hakim sıfatına da hadimdir...adl sıfatına da hadimlikleri var mesela...Peygamberimiz 63 yaşında vefat etti...şer mi bu sahabe için .Allahın muradı sahabeyi peygambersiz bırakmak değilŞerde de hayır var...şerde de imtihan var ...sahabe yeni bir sahnede imtihan edildiler..."her nefis ölümü tadacaktır "ayeti beyinlere kazınmış da oldu...her olay bir ayeti gündeme taşır...güncelimize ayetler hadisler girer...İmtihanda oluşumuz hatırlatılır...İşte bu zamlı stokçuluğun zirve yaptığı günler yaşamamız da imtihanımızı hatırlattı...Hakkedersek "sularımız da çekilir" hiç değilse şimdi stoklarda suyumuz yiyeceklerimiz var...
Sebeb sonuç ilişkisi vardır çünkü adl sıfatı var Allahın.Farklı olacak ödül ve ceza ama amaç farklı değil amaç tek...Allah bilinecek kahrıyla da bilinir...kahrı da bilinmeli.Şeytan kibirliydi uzaklaştırıldı.kahrı da nelere kahrı olduğunu da Kur’an haber vermiş...insanların çoğu ise kulak tıkamış...Rahman sıfatı ise onları yok etmemiş...tevbe müddeti vermiş...cehennemi de tevbe yeri kılmış farklı tevbe yeriama cehennem acı ile tedavi yeri sanki...İlaçla tedavisi mümkün olmayan hasta ameliyatla iyileşiyor..Dünyada helak olmaları bile yok oluş değil yer değişikliği hz Adem de üremek isteyince cennetten kovulmuştu...yeni yaprakların oluşması için ağaçlar yaprak döker...Rahman zulmetmek amacında değil çünkü.cehennemin amacı sadece azab değil ziyadesiyle tevbedir...ilim ve bilinçyani eğitimdir...Kur’ana bak..."Keşke toprak olsaydık diyecekler cehennemlikler ve de "biz namaz kılanlardan değildik" diyecekler...bu ifadeler bu bilinçlilik tevbedir...Köleleşirsek faizle savaşı kaybedip..."Kur’an faizi ribayı haram kılmıştı diyeceğiz yani tevbe edeceğiz...akıl varsa tevbe kaçınılmazdır...ama dünyada ama cehennemde...
Allah Rahman olduğu halde cehennemlikler neden çok.
Allah insan ilişkisi bir çok kıssa ile Kur’anda tanıtılmış..."benim için yarattım diyor Allah ...nefsinle savaş ki ayna ol hadim ol esmasına...Melekler ayna şeytan ayna sende aynasın...aynalaşma azmin gelişsin diye cennet ve cehennem var...var olanın var oluşunun amacı güzel...işleri çirkin ama süreliçirkin şeytan senden imanlı olacak cehenneme girince yani çirkinlik gece gibi güneş doğuncaya kadar..."Hak gelince batıl zayi olur"...
Rahmeti gazabını geçti...Gazablı bir ilah tanıtımı yoktur Kur’anda ve esamül husna ile güzellikleri tanıtıldı Allahın...Allah-insan ilişkisi İslam düşüncesinin en temel problemlerinden biri
Bu amaçla Allah tasavvurunun bilgisel imkanı ve değeri rahmet-gazab
kavramları dikkate alınarak incelendi Kur’anda da. ve bu amaçla Allahín esma-i hüsnasından hareket edilerek esmaya bağımlı emir ve nehiyler öğretilmiştir...mesela zekat malın kiri derecesindedir...zamanımız zenginleri mallarının yarısını verseler temizlenmez malları...İthalatçılar mallarının tamamını verseler vebalden kurtulmaz...Kurban ibadeti de yani İsmailin yerine koç kesilmesi de ...Rahman sıfatının gazabına galebine işarettir...
Evet...Allah kendinden bahsederken en güzel isimlerin kendisinde olduğunu(İsra/110 )
göklerde ve yerde en yüce sıfatların yine kendinde bulunduğunu( Rum/27)
ifade eder diğer varlıklardan farklı olduğunu dile getirir...Allahı Rahman bil...şer kelimesine eklemeler yap..yani"her şerde hayır var"de...Şerde bile hayır muradı amacı var de...ama Allah şerri yaratmaz deme ...ya kim var yaratacak... yaratıcı yok ki başka...Şerler de şeytan da cehennem de tevbe hadimdir de adalete hadimdir de imtihan için gereklidir de...
Allah Rahman cehennemliklere acımak ezilenlere zulümdür...faizcilere acımak haksız kazanca sömürüye ceza vermemek ezilenlere zulümdür...cehennemde de tevbe var ceza da var... tevbe ateşi var cehennemde...ilmin ekmeli var...cezası bile ekmellik için...O Rahman...cenneti zaten ödül...dünya ise imtihan yeri ekmellik için her acı..."yani acılar gerçeği bulduru bize"acı duyarız hastalıktan tıp gelişir acı çekeriz faizden zamlardan...adalet fedayisi oluruz ödüllük kul oluruz...dünya acıları ve ahiret acıları ekmellik amaçlı..."Kul ol "diye yani ekmel yakın kul sadık kul kıymetli kul ol diye yani..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.