- 249 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GALEANO SALGADOYU ANLATIYOR
Salgoda insanların fotoğraflarını çekiyor. Hasbelkader fotoğraf çekenler ise hayaletlerin fotoğraflarını çekerler. Bir tüketim nesnesi olarak yoksulluk çok para ve meşum bir zevk kaynağı. Yoksulluk, lüks madde pazarında yüksek fiyatlı bir mal.
Tüketim toplumunun fotoğrafçıları yaklaşıyor, ama içeri girmiyorlar. Çaresizlik, umutsuzluk ya da şiddet sahnelerine yaptıkları aceleci ziyaretlerde uçak veya helikopterlerinden dışarı süzülüp, makinenin düğmesine basıp, flaşı patlatıyorlar: Fotoğrafı hızla çekiyor, kaçıyorlar. Görmeden bakmışlar, görüntülerinin söyleyecek bir şeyi yok.
Dehşet veya kanla kirlenmiş ördek fotoğrafları, bir kaç timsah gözyaşının dökülmesine, bir kaç bozukluk verilmesine, dünyanın ayrıcalıklarının dindarca bir iki kelime etmesine yol açabilir, ama bunların hiç biri, evrenlerin düzenini bozmaz. Tanrı’nın vazgeçtiği, köpeklerin üzerine işediği kara derili perişan , hiç kimse olmayan herhangi birinin görüntüsü karşısında güvenle kendi kendini tebrik eder: Mukayese edersek, yaşam bana hiç de kötü davranmamış. Cehennem cennetin erdemlerini teyit etmeye yarar.
Hayırseverlik, dikey, aşağılar. Dayanışma yatay yardım eder. Salgado, içeriden, dayanışma içinde fotoğraf çeker. Açlığın fotoğrafını çekmeye gittiği Sahel çölünde on beş ay kaldı. Bir avuç, fotoğraf toplamak için yedi sene Latin Amerika’ya gitti geldi.