- 277 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
S E N İ...
S E N İ...
Ortaokul dönemleriydi. Aileme yük olmamak ve aile bütçesine katkı sağlamak adına bir eczanede çalışmaya karar verdim. Eskilerin dediği gibi: "Hap yap, para kap" misali yani. Bende bu meslekten para kazanmaya başladım.
Bir gün bir müşteri ilaç aldı ve 20 lira para verdi. Parayı kasaya koyarken paranın arka tarafında bir yazı dikkatimi çekti. Şöyle yazılıydı:
S eviyorum ama kimi
E n tatlı birisini
N asıl söylesem sana
İ lk harflerine baksana
Hayretle okudum ve akrostiş denilen bu şiirin devamını "Galiba parada yer olmayınca ’Seviyorum’ kısmını yazamamış" diye düşündüm ve o dönemler malumunuz üzere "Gençlik başımda duman" vâri dönemlerdir ve bende bir kıza aşık olunca kalan kısmını yazmayı kafama koydum.
Bu arada ilk okuduğum paralı şiir de bu olmuş oldu!
Daha sonra ben bu şiiri yazmaya çalışırken "V" harfine takıldım kaldım. Aklıma bir şey gelmiyor ve uzun uğraşlardan sonra nihayet şiirimi tamamlayabilmiştim. Hemen temize çekip ilk şiirimi böylece yazmış oluyordum.. Zarfa koyup o heyecanla sevdiğim kıza: "Okursan sevinirim" diyerek vermiştim ve "cevabını da beklerim" diye de not düşmüştüm.
Acaba cevabı ne ola ki?..
***
Bu yazmış olduğum ilk şiirim yıllar sonra 3 kitabımın yayımlanmasına vesile olacağını nasıl tahmin edebilirdim ki?
Şiir deyip geçmeyin. Sadece yazın.
Gazete ve dergilerde köşe yazarlığı yapıyorsam, kitaplarım yayımlanıyorsa, hepsinin kaynağı bu ilk şiir yazma denemeleriyle başlamıştır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.