Parayı Değerinde Tutmak
Paranın kontrolü zordur. Para sabun köpüğü gibidir. Üflemeden uçar, elinizden kaçar. Öyle ki parayı elde yani değerinde tutmak ağustos sıcağında karı elde tutmaktan daha zordur. Cidden öyle. Paranız olsun da görün bir. Artıyor mu azalıyor mu, gün gün eriyor eksiliyor mu bir anlayın.
……………………
Paranız varsa ve kayıptaysanız huzurunuz yoktur. Tadınız tuzunuz kaçıktır. Hele hele günümüzde. Her saat ekran başında televizyonun karşısındaysanız. An an düşüp yükseldiğini izliyorsanız. değer kaybını veya kazancını görüyorsanız rahatınızın kaçmasına yeter de artar bir durumdur.
……………………
Para el kiridir denilir kimi zaman. Kimi insanlar için böyle olabilir. Onlar harcamaktan mutludurlar. Özellikle geldiği gibi gitsin, cebimizden çıksın isterler. Paranın varlığı bu tipleri rahatsız eder. Kazanılsın ama tüketilsin derler.
………………….
Elde tutmak isteyenler için en büyük kayıp reel kayıptır. Kazançtan öte paranızın eksilmesidir. Gün gün değer kaybetmesidir. Eldekinin bütünüyle gitmesidir. Mümkün müdür bu, evet mümkündür. Girin borsaya görün sonunu. Sıfırlarsınız. Elde avuçta ne varsa kaybedersiniz. Dövizde faizde olan bugün kazançta yarın kayıpta olabilir. Ancak toprağa, eve, arsaya, araziye bağlayanlar hep kardadır kazançtadır. Çünkü diğerleri sanal oysa toprak somuttur gerçektir. Elle tutulur gözle görülür şeydir. Yani menkul mü gayrimenkul mü denildiğinde gayrimenkul demek gerekir. Ne çok kazandırır ne de kaybettirir. Diğerleri ise bugün kazandırır yarın kaybettirir.
...
Şu da bir gerçektir. Yatırım araçlarının seyri zamana, döneme ve şartlara göre değişebilmektedir. Bugün tercih nedeni olan yarın göz ardı edilebilmektedir. Düz bir rota yoktur burda. Gidişat stabil değildir.
...
Bu konuda etkin bir unsur da internet üzeri alış satışlardır. Tüfek icat oldu mertlik bozuldu sözünden hareketle bu yönlü ilanlar yatırım aracının seyrine göre yön değiştirmekte döviz bir birim artıyorsa satıcılar anında iki birim yansıtıyor ve sanal fiyat üzerinden ev arsa araba değerinin çok üzerindeki rakamlarla alınıyor satılıyor. Bu durumda elinizdeki eriyen liranızla amaçladığınız şeye ulaşmanız mümkün olmuyor. Gün gün hedeflenenden uzaklaşılıyor.
Kemal GÜL
13.12.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.