- 590 Okunma
- 4 Yorum
- 5 Beğeni
Eski Günler
Hani hep deriz ya, "nerede o eski günler". Soru temelli bir cümle olsa da, aşırı özlem barındırır bünyesinde. Kimi zaman o "nerede" kelimesi öyle derin bir iç çekiş ve öylesine uzatılarak söylenir ki, ağızdan çıkarken yakar neredeyse söyleyeni.
Eskiden kalabalık ailelerde, kalabalık kış akşamları yaşanırdı. Soğuktu evet, zordu kış günleri. Bir odada soba yanar diğer odalar buzhane gibi olurdu. Yemek, bulaşık, çamaşır, banyo hepsi ayrı bir sorun-zorluktu. Şimdiki gibi her yer aynı ısıda, her an sıcak su olmazdı. Ülkenin banyo günü belliydi, pazar günü bütün evlerde banyo yapılırdı. O gün bütün evlerde kuruyan çamaşır kokusu ve bütün yüzler keseden kıpkırmızı olurdu. (Orta yaşa gelmiş ve biraz da aşmış herkes istisnasız, keselenirken can veriyormuş gibi hissetmiştir. Ve kesinlikle maşrapayı kafasına yemiştir.)
Günümüzde çok şey değişti, daha rahat bir hayat sürüyoruz. Konforlu evlerde, konforlu eşyalara sahibiz. Ailelerimiz küçüldü. Çekirdek ailelerle, çekirdek yalnızlıklar yaşıyoruz hanelerimizde.
Eskiden kahve falında "hanene ay doğuyor" derdi komşu teyze şimdilerde, hanelerimize ’yalnızlık’ doğuyor her gece! Herkes kendi yalnızlığında, duygularını kendi içinde yaşıyor. Paylaşım azaldı, bağ zayıfladı. Olduğumuz yerle olmak istediğimiz yerler hep farklı. Sahip olduğuyla yetinmiyor artık hiç kimse. Hep daha fazlasını isterken ve bunun için çaba sarf ederken ömrün tükendiğini farkında değiliz çoğumuz.
Yakın gözlüğü ile yazmaya çalıştığım şu günlerde, içimden en çok tekrarladığım cümle;
"Nerede o eski günler!"
YORUMLAR
Yazınız beni de zaman tünelinde bir yolculuğa çıkardı...evet yaşlar ilerlediğinde hep eskiye özlem duyuyor insan...Yıllar aktıkça her şey değişikliğe uğruyor...tabii ki eskiyi bilenlerce bu değişimlere adapte olmak biraz sıkıntı yaratabiliyor.
Ama,yazınızın her satırına yürekten
katılıyorum..Gerçekçi tespitlerle harika bir yazı olmuş...kutlarım.
Ayşenur Çiftçi
Yorumunuz için teşekkür ederim.
dünden bu güne bir yolculuk
bazen buruk bir hal bazen içten gülümseme
ve biri bir kaybolan kıymetli değerlerimiz...
ayrıca biz insanların yalnızlığa yolculuğumuz
gittikçe hızlanıyor her maalesef...
teşekkürler geçmişin güzelliklerini
tekrar yaşatan yazınız için
saygılar olsun
Ayşenur Çiftçi
Zorluklar içinde yaşadığımız aile sıcaklığını, çocukluk masumiyetini, çocukça kurulan gelecek hayallerini özlüyoruz.
Ziyaretiniz için teşekkür ederim 🙏.
şimdi herkesin elinde telefon
sohbet muhabbet paylaşım hepsi ekranda
hatta bir araya gelinse bile ekranda olup bitenler konuşuluyor
evimize ilk telefon geldiğinde hayret ederdim
gerçi hala hayret etmekteyim kablolar içinden nasıl oluyor da ses gelir diye
saflık ne güzel şeymiş
Ayşenur Çiftçi
fransız
zira ses dediğin dalgalar halinde yayılıyor
havada o iş kolay
gerçi buna göre mi işliyor sistem bilmiyorum ama ah o teller yok mu
dolanıp duruyor zihnimde :)