- 256 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ÇAĞDAŞLIK OLGUSU
Kimselerin kimseye,
Kalmamıştır saygısı,
O ne menem çelişki,
Çağdaş batı olgusu!
Çağdaşlık olgusunu bu kapitalist laik düzen getirdi. İnsanlık adına ne varsa her bir şeyi yedi bitirdi, çağdaş batı olgusu. İdeologlar, sosyalist kapitalistler, sosyalist Kemalistler dejenere olmuş, benliğini yitirmiş, özümüze yabancılaşmış olan batılı insan tipini yetiştirdiler ve eğittiler.
Devletler adını bağlı oldukları rejimlerden alırlar. Çağdaşlık adına, ülkemizde fanatik düşünceler oluştu. Çağdaşlık olmazsa olmaz zihniyeti gelişti. Tanzimatla başlayan çağdaş batı hayranlığı olgusu, çeşitli merhalelerden geçerek, günümüze kadar geldi,hükmünü icra etti.
Tanzimat: Islahat anlamına gelir. Tanzim etme ve nizam verme, nizam koyma yol gösterme!..
Tanzimatçı: Nizam koyucu demektir. Tanzimat ilk önce Osmanlı Sultanı Abdülmecit’in fermanı ile başlamış. Bu nedenle Osmanlı yön değiştirmiş. (1839-1876) yılları Tanzimat devri olarak isimledirilmiş. Geçmiş tarihlerde, dünya çok ittihat,
ihtilaf, ittifaklara sahne olmuştur.
İttihat: Birleşmek, birlik olmak, aynı fikirde olmak anlamına gelir
İhtilaf: Anlaşmazlık, uyuşmazlık, ikilik ve kargaşa demektir.
İttifak: Beraber hareket etmek, sözleşmek, söz birliği etmektir.
Tanzimat fermanından günümüze kadar kelimeler, kurumlar ve kavramlar öylesine değişti ki, insanlardaki çağdaş olma ve batı olgusu öylesine hızlı gelişmiştir ki, insanlar sorgusuz ve sualsiz çağdaş kavramların, çağdaş düzenlerin esiri ve kölesi olmuşlar.
Modern çağın mahkumları, lüks hayatlar içinde, mutluluktan çok karamsarlık, huzur dan fazla stres, sessizlikten çok feryat, çığlıktan çok cinnet hüküm sürmüş. İşte budur çağdaşlık olgusu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.