Akıl Akıldan Üstündür
Akılı akıldan üstündür meselesi, el elden üstündür benzeri bir şeydir. Nasılki bir beceri ve meziyetiniz bir başkasına göre ilerde ise aklınız da bir diğerinden ilerde veya geride olabilir. Hatta bir farklılığı da şudur; doğuştan gelen kabiliyetinizi geliştirebilirsiniz, üzerine bir seyler koyabilirsiniz bu mümkündür ancak aklınıza ilave bir şey katamazsınız.
...
Bu durumda ancak olan aklınızı iyi kullanabilirsiniz. Kapasitenizi zorlarsınız. Esnetir genleştirirsiniz. Olduğunuzdan fazla görünürsünüz. Yetmezse akıllıdan faydalanırsınız veya ortak akla başvurursunuz.
...
Aklınız ancak ilk akıldan aldığınız pay kadardır. Ne azalır ne artar. Olsa olsa yaşla başla olgunlaşır. İradenizle kullanmanız durumunda size bir yol tayin eder. El yordamıyla bir hayat sürmenizi sağlar.
...
Her verili akıl bir diğerine göre üstünlük veya zayıflık gösterir. Bu durumda siz sizden akıllı olanların aklından istifade edersiniz. Üst akıldan ziyade ortak akıldan faydalanırsınız. Akıl havuzuna kendinizden bir şeyler taşırsınız ve insanlık bileşke akıl sayesinde türünün devamını sağlar, gelişimine bir şeyler katar, ilerleyerek yoluna devam eder.
Kemal GÜL
12.12.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.