- 282 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜŞÜNMEK
KOVULMUŞ ŞEYTANDAN RABBİME SIĞINIRIM
RAHMAN VE RAHİM ALLAH’IN ADIYLA
“Onlar hâlâ Kur’an’ı iyice düşünmüyorlar mı?” (Nisâ Suresi 82. Ayet)
Kur’an’ı anladığın dilde okumazsan sağlıklı ve tutarlı düşünemezsin. Ayetler üzerinden düşünmezsen Kuran’dan öğüt alamazsın. Kur’an’dan öğüt almayan, geleneklerini ve yaşadığı kültürü içselleştirir ve bu sefer beşerin hayata bakışını mutlak doğru kabul etmeye başlar. Eğer insan Kur’an’ı anladığı dilde okuyup ayetler üzerinde düşünmezse, kendisine toplumun dayattığı dünya görüşünün doğru olup olmadığını değerlendirecek bir ölçüsü kalmaz. Kur’an ayetlerini düşünmeyen insanın yakasını bırakmaz şeytan, mutlaka ona düşündürecek bir şeyler bulur. İslâm dünyası zillet içinde yaşıyor ve küfür İslâm ülkelerini eziyor. Ayetteki soru manidar. Bunca rezilliği yaşıyorsunuz ve hâlâ Kur’an’ı düşünmeyecek ve Rabbinizin yol göstermesini kabul etmeyecek misiniz? Hâlâ mı geleneklerinizi korumak için direneceksiniz? Akşamları misafirlik ziyaretleri. Nişan, düğün ve sünnet törenleri. Aman küçük altın takmayalım millete rezil oluruz. Hafta sonu gezelim stres atalım, yaz tatiline çıkalım ve kafa dinleyelim (kafa yok, hangi kafayı dinliyorsun?). Meçhul geleceğini garanti altına almak için; bankada para biriktir, yastık altına altın sakla, ev taksiti, yazlık taksiti öde. Dünya cehenneme dönmüş evlilik derdine düşmüş…
“Bilin ki, dünya hayatı ancak bir oyun, ’ tutkulu bir oyalama’, bir süs, kendi aranızda bir övünme , mal ve çocuklarda bir ’çoğalma-tutkusu’dur. Bir yağmur örneği gibi; onun bitirdiği ekin ekicilerin hoşuna gitmiştir, sonra kuruyuverir, bir de bakarsın ki sapsarı kesilmiş, sonra o, bir çer-çöp oluvermiştir. Ahirette ise şiddetli bir azab; Allah’tan bir mağfiret ve bir hoşnutluk vardır. Dünya hayatı, aldanış olan bir metadan başka bir şey değildir.” (Hadîd Suresi 20. Ayet)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.