- 358 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YANLIŞ PARK
YANLIŞ PARK!
Aşağıdaki bu gün çektiğim fotoğrafa hep birlikte bir gözatalım. İlk bakışta her şey yolunda, olağanüstü bir durum yok.
Fakat hayatın akışı hiç de öyle ilk bakışta görülen gibi değil! Hayat durağan değil akışkandır..Bazı saatlerde, bazı günlerde daha akışkandır..
Şimdi yazacaklarımı fotoğrafa bakarak okumanızı ve dediklerimi gözünüzde canlandırmanızı isteyeceğim: Burada, ön planda bir cadde, bu caddeden arkadaki yola (Foğrafta görünmese de orada çift yönlü işlek bir yol daha var) geçiş için bir sapak ve sapak başında yolun her iki tarafında park halinde iki ayrı otomobil, soldaki otomobilin ön tarafında da bir arkası kapalı yüksekçe bir kamyonet var.
Bir an için varsayalım ki siz kamyonetin tam denginde yürüyor ve kamyonetin solundaki kaldırımdan, karşı kaldırıma geçmek isteyen bir yayasınız. Bir an için boş bulundunuz ve dalgınlıkla kamyonetin önüne doğru adım attınız, tam o esnada da oödeki caddeden bir otomobil sağa saptı ve önünde parkeden otomobil olduğu için direksiyonu sola kırınca ister istemez geri adım atmak isteyeceksiniz, fakat bu esnada da kamyonetin ardından aniden hiç beklemediğiniz bir başka araç çıkacak?!
Bu durumda neler olabilir?!
Olacaklar sizin yaşınıza, hareket kabiliyetinize, akıl ve mantığınıza, attığınız adıma göre değişecek elbet!
Olabilecekler;
A) Geri kaçamaz iseniz, hem önden hem arkadan gelen araçlar size çarpabilir!
B) Arkadan gelen araç ile önden gelen araçlar burun buruna carpışabilir, keza arkadan gelen önündeki ters parketmiş kamyoneti sollayıp geçmek isterken, önden sağa sapan otomobil de önündeki
Otomobilin sol tarafından geçmek zorunda kalacağından daralan yolda sağa sola direksiyon kırmak da olanaksızlaşır ve tek çare frene basmak olur, aracın biri geçerse diğerine yol açılır..
Şayet böyle bir durumda dikkatle geçiş yapmayıp da çarpışan ya da ezilen siz olsaydınız, yaralansaydınız, ölseydiniz, aracınız hasar görseydi biz buna kader, ya da akın yazısı, yazgı diyebilir miydik?! Görünmez kaza demek ne derece doğru?!
Oysa tarafikte bir kural var, duran taşıtların önünden ve arkasından geçilmez, geçerken çok çok dikkatli olmak gerekir!
"ÇİĞNEMEZSEK KURALI,
NE ÖLÜ VAR NE YARALI!"
Her şeyi, olan tüm olayları Allah’a (Tanrı) bağlayan kadir Mevla kulları; her trafik kuralı uzun araştırmalar ve başa gelen acı olaylardan sonra konmuştur, uymayana ceza haktır ve kaza sonucu ölümler kader değil, bilakıs dikkatsizlik, dalgınlık ile atılan yanlış adımlar sonucu ortaya çıkar, " olmak ya da olmamak" anlık bir sorun haline gelir!
Kişinin dalgınlığı ise kendi kusurudur, her kusurun bir bedeli mutlaka vardır!..
Araç kullanan tüm sürücülere sabır, dikkat, kazasız belasız yolculuklar diliyorum.
Hayat yolunda adım adım yürüyen bizler, atacağımız yanlış adımlar ile ne kendimizi ne de başkalarını üzmeyelim lütfen, buna hakkımız yok..
"Her ölüm erken ölüm" ise, kazaen ölmek daha erken ölümdür..
Sağlıcakla esenlikler diliyorum...
Hepinize iyi akşamlar sevgili dostlar...
Şaban AKTAŞ
10.12.2021 - 19.00
Görsel l: Şaban AKTAŞ
Bu güne ait ( Antalya)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.