- 277 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ZORAKİ HACI
Vaktiyle dünya zenginlerinden birisi, müflis kardeşine "Hacca müracaat et,hanımla beraber"demiş."Aman kardeş, nerede bizde hacca gidecek imkan"demiş kardeşi."Olsun" demiş diğeri,"o gün gelsin de bir sponsor bulunur elbet".Bu konuşmadan sonra gitmiş müracaat etmiş..Olacak ya yedi yıl sonra,yedek kuralardan buna hac çıkmış ama iki kişilik odalarda.Yani tarife tuzlu.Haber etmiş kardeşine.Kardeşi de o sırada dönme dolaba biniyormuş.Binmiş bir kere, inmeden önce; "bu para çok,benim imkanım yok" deyip,bir kişilik ücreti vermiş.Hacı adayı amcanın hanımı da başlamış ağlamaya.Mübarek beldelere gidemiyecek olmanın verdiği hüzünle.Derken,cinsi az bulunur cinsten bir Allah kulu peydah olmuş:"Gözünün de gönlünün de yaşını sil;kendini Hacca gittin bil"deyip sevindirmiş garibimi.
O yıldan sonra, kimseler Hacca gidemez olmuş.Bir salgın hastalık kapatmış yolu,yolağı.
Yıllar sonra,iki kardeş muhabbet ederken telefonda;
-Daha senin Hacca giderken aldığın parayı ödeyemedim,deyivermiş, kardeşi..Zoraki Hacı’nın boğazı düğümlenip daha konuşamamış.
Telefonu kapatınca bir duygu seli akmış kalbinden.O sel, kelimeler tufanı olup dökülmüş dudaklarından.Elleri havada, gözleri yaşlı,hakim olamamış diline de,gönlüne de.Günlerden Cuma olduğu da hatırına gelince tufan büyümüş, büyümüş:
-Yarabbi,bana farz olmadığı halde bana haccettiren sensin.Elimi de,gönlümü de dolduran sensin.Gönlümü küheylan pazarına döndüren sensin.Evin olan Kâbe’nin kapılarını açtığın gibi, gönlüme de sevginin, muhabbetin,ihlasın ve senden gayrıya muhtaç olmamanın kapılarını aç.Beni senin lûtuf ve ikramınla doyur.
Yarabbi,yaptığım Haccın sevaplarını benden al ve kardeşime ver.Çünkü benim ona olan borcumu ödemem mümkün değil.Bana da kendi zenginliğinden lutfeyle Allah’ım.
Allah’ım gönlümü de kendi katından hoşnut ve razı eyle.Kendi katından bir davetle şereflendir.Senden razı olarak..Amin Allah’ım.Sen kırık gönüllerin duâlarına hemencecik icâbet edersin.Yalnız sana kulluk edebilmeyi ve yalnızca senden yardım dilemeyi bana ve nefsime öğret Allah’ım.Şu mübarek vakitler hürmetine Allah’ım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.