- 285 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Fail tektir bu varlıkta...Yaratan tek...
Fail tektir bu varlıkta...Yaratan tek...
HALIK sıfatına yaradılan bir ayna yaradılandan sudur eden eylem hal ve fikir ve duygu…Halık sıfatından bağımsız değil…”Hak kuldan intikamını kul ile alır/Din irfan bilmeyen bunu kul yaptı sanır…
Annedeki şefkatin kaynağı Allah yani RAHMAN sıfatıdır…aynı anne evladı için “seni doğuracağıma taş doğursaydım”der…Allah o çocuğu anne ile büyütür ve anneyi karısına tercih edince de ADL sıfatının etkisidir “Evladdan anne ile intikam alır” ve hanımı ile de…Dostu TEKLE dost tekdir…fail tektir kaynak tektir bağımsız tektir…etken ve esbab tek kaynaktandır…Tekle kaynağı şükrünü ona ait kıl…sabra onun hatırına sarıl…her sabırlı sabırlı değil aslında korkak ve ya hain…
Fail tektir bu varlıkta…Yaratan tek…
Evet…Sufilerin kullandıkları Tevhid-i sıfat …Tevhid-i zat..Tevhid-i ef’al…doğru yorumlanmıyor ve sudur doğru yorumlanmıyor …sonuçta şirke hadim …Kilise mantığına yakın yorumlarla karşılaşıyoruz…Allahın zatından esması sudur etti hz İsanın vucudu değil…yani kız ve oğul verme Allaha…Zatından üreme yok..zatından esması sudur etti ve kafi de….Üreme yok …yaratılma var…Esma yaratılanın aynasına düşünce yaratılanın vucudundan zatından eylemler haller fikirler duygular yetenekler sudur eder ama yaratılanın da vücüdü zatı sudur etmez…Üremez demedim yaradılanın zatından çocuk kız ürer…ama Allahın zatından üremez…çünkü Allahın zatı bağımsızdır yaradılanın zatı bağımlıdır biz boş kağıda şiir de yazarız zehir de yazarız…
Tevhid-ef’alden…”Kaderde zorlama var”anlamı çıkarılmışsa da bu eksiktir…adl sıfatı kafi farklılık kaderin zorlaması değil ki cüz’i irade de var güneş zorlanmış insan kaderinde zorlanmamış farklılık oluşur adl sıfatının yaratılana düşmesiyle yani etkilemesiyle döllemesiyle…insan da yani cüz’i iradeli de zorlama yok seçim var ama her seçtiğini hakketmiyorsan Allah gerçekleştirmez…kanadın yoksa uçağın yoksa uçamazsın ama insan uçmak ister…cennet uçar ödül yeri orası…irade yeridir dünya…imtihan yeridir hem kader güneşi de insanı da zorlasa veya bunun savunmak HAKİM sıfatına da savaş açmaktır…hakkeden girecek cennete…
Evet…Kadere imanın zararlısı var faydalısı var…”Nasip değilmiş” demenin de…faydalısı var zararlısı var yani esmaylaa savaşanı var esmaya secdelisi var…sen hakkettinde “Nasib olmadı mı neden Allahı suçladın…hakket el de senin ayakta ağacın rızkı ayağına gelir ama sana ayak verilmiş tilki gibi gez…Ayaksız ağaca özenme…zalimsin nefsine ağaca benzersen ve nasib değilmiş dersen…Sofiler sudur teorisini abartıyorlar…Kaderi zorlama diye tanıtıyorşar…ama Adl sıfatı var Allahın diyor Kur’an…
Sofileri ehl-i sünneti de bozduklları doğrudur…Kilise mantığı ile Kur’an te’vil edilmemeli hadis ise şerh edilmemeli…Allahın zatı üremez…hulül de etmez et ve kemiğe de bürünmez esmanın suduru etkisi yeterli zaten….Hinduizm mantığından da kaçmalı sofi…Onlar “Tanrı hayvan suretinde yer yüzüne indi”der…Allahın zatı suretten surete girmezbu esmanın suduru ile zaten mümkün…zatı bir bilinmezdir ve zatına yaratılan çok çok uzak …can damarımızdan zatı çok çok uzak esması bu yakınlık için yeterliir zaten zatını tenzih edelim…
İnanç konusunda susalımı konuşalım mı…Ehl-i sünnet alimlerininbir kışmı susulmalı der bir kısmı konuşulmalı der…Kaçmak susmak tebliğ için yeterli olsaydı efendimiz ve Kur’an akletmez misiniz demezdi…”Akletmez misiniz diyenlerden olalım…sudur teorisi mensuplarının abartılı budanması gereken fikirlerini budamazsak kilise mantığı Hinduizm mantığı Allahın zatının ürediğini hulül ettiğini ete kemiğe surete büründüğünü savunuyor ama eksik…Yarata bilen neden surete girsin…Mimar Sinan Süleymaniyenin suretine mi girdi…sanat o..Zatı orada değil Mimar Sinanın…arşı yaratan neden arşta veya kalpte olsun zatı kalpten ve aşrtan çok uzakta…Ne Allah aşrşta ne de mimar Sinan Süleymaniye dedir…sadee bağ var ama abartmayın bu bağı zatını da mahkum etmeyin Allah bağımsızdır arştan…Zatı her şeyden bağımsızdır diyelim abartmayalım eserle esmanın bağı yeterlidir…şartmı zatının da esere mahkumluğu ve parçası mı var Sinanın Süleymaniyede…yenenekleri var demekle yetinelim sanatkarlığı var demekle yetinelim sofiler abartı içindeler nedense…ve şirkin bir çeşididir bu.mevcut bağı inkarda şirktir abartmakta şirktir ve eksikliktir şeytan eksik bilgisiyle şeytan oldu Allahı inkar mı ediyor ki şeytan…sadece birkaç esmasını inkar edior ve hadimliğinden kaçıyor tevbeden kaçması TEVVABI inkardır…cehennem de öğrenecek tevvab sıfatını ve tevbe edecek…
Sufi var sufi var zararlı sufi var yararlı sufi var…Ekonomiye zararları var bazı sufilerin…ama Allah parayı ve ihlası vermedikçe dünya idaresi ,hlaslının olmayacaktır…hakketmek için iki kanatlılık şarttır…
Sufilerin bazıları sorumluluk konusunu da eksik ve zararlı algılıyorlar..sanki insan rüzğarın önünde kuru yapraktır…Kilise ve Hinduizm mantığı ile ihlasa erişilse de paraya erişilemez ve dünya idaresine yetecek güce erişilmeyecektir…caydırıcı güce erişilmezse kan dökme kaçınılmazdır…Kanla diktatörlükle hükmetmek kaçınılmazdır ama peygamberimizin bir metodudur zekattan kalbi İslama ısınndırırlmak istenenlere de verilirdi…Sadece “Kan dökme “seçilmedi” caydırıcı güce eriştiler sonra Mekkeyi fthettiler…
Her şeyin Allahtan olması insan sorumluluğunu kaldırmaz eksik hadimiğimizi şeytanla birlikte cehennemde tamamlayacağız…Eksiklik affedilmez ekmel olma zorunluluğu var bu varlıkta değilse ceza yaşanır…Sufiler cezasız bir yaşam önermekten çok uzaklar mistik olmak ekmel olmak değildir…para ve ihlas ikilisine sahib olmayan ekmel değildir…ahiretin tarlasıdır dünya…dünya sevimsiz mi…pazara da parasız git de gör…zararlı öğretidir para düşmanlığı ve dünya düşmanlığı…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.