- 233 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TERAVİH NAMAZI
“Hz. Ayşe şöyle anlatır: Bir gece Resûlullah Efendimiz mescitte Teravih namazı kıldı. İnsanlar da ona tâbî olarak namaz kıldı. İkinci gece yine kıldı, o gece cemaat çoğaldı. Daha sonra üçüncü veya dördüncü gece cemaat toplandı, fakat Resûlullah Efendimiz mescide çıkmadı. Sabah olunca:’Gece toplandığınızı gördüm, ama Teravih namazının size farz kılınmasından korktuğum için çıkıp size teravih kıldırmadım.’ buyurdular.” (Muvatta’, es-Salâtü fî Ramadân, 1. Krş. Buhârî, Terâvîh, 1, Cuma, 29; Müslim, Sıyâm 59, Müsâfirîn, 177; Ebû Dâvûd, Ramadân, 1/1375)
Hadis, gelenekçilerin sahih kabul ettiği hadis kaynaklarında geçiyor. Sizin de dikkatinizi çekmiştir: Kur’an’daki İslam’ı ölçü kabul ederek hadis metnini değerlendirdiğimiz zaman birçok çelişki ile karşılıyoruz. Hadisin uyduma olduğunun delilleri sırasıyla şunlardır:
1-) Nebimiz Muhammed’i tenzih ederiz. Bir resul, bir namazın farz kılınmasında korkar mı? İnsanın var oluş nedeni zaten kulluk. Resuller de Allah’a en güzel şekilde kulluk eden seçkin insanlar. Dolayısıyla hadis uydurma. Allah emreder, resulde gönülden boyun eğer. Resul, Allah’tan daha merhametli değildir.
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
“Ben, cinleri ve insanları yalnızca bana ibadet etsinler diye yarattım.” (Zariyat 56)
2-) Allah dilerse bir ibadeti farz kılar. Allah hükmünde ortak tanımaz. Buna inanmak şirktir. Resul korktu veya çekindi diye Allah bir ibadeti farz kılmaktan vazgeçmez. Allah dilediği hükmü verir. Allah, Resulü, teravih namazını cemaatle kılmıyor diye, farz kılacağı bir hükmü tehir etmez. Allah hüküm verirken resule danışmaz. Allah’ı tenzih ederiz.
“Şüphesiz Allah, dilediği hükmü verir.” (Mâide Suresi 1. Ayet)
“Kendi hükmünde hiç kimseyi ortak kılmaz." (Kehf 26)
3-) Nebimiz Muhammed teravih namazı kılmamıştır; çünkü Kur’an’da böyle bir namazdan bahsedilmez. Resul, sadece Kur’an’daki ibadetleri yerine getirir; ekleme ve çıkarma yapmaz.
“De ki: "Ben, buna karşı sizden bir ücret istemiyorum ve (kendiliğinden) bir yükümlülük getirenlerden de değilim." (Sad 86)
“Sana Rabbinden vahyedilene uy. Şüphesiz Allah, yaptıklarınızdan haberdârdır.” (Ahzab 2)
“Ben, bana vahyedilenden başkasına uymam” (Enam Suresi 50)
"Yenikapı’da Enderun Teravihi"
Enderun usulü hadislerde de yoktur.
Hadis âlimi İbn Hacer, ilk dönemlerde kılınan teravih namazları hakkındaki değişik rivayetleri bir araya getirmiştir. Buna göre:
11 rekât,
200 ayet okunarak (uzun süre ayakta durulması sebebiyle asasına dayananlar olurdu),
13 rekât,
23 rekât kılınırdı.
Neden 20 rekât?
Şafi mezhebine göre kaza namazı olan sünnet kılamaz. Yani Teravih namazı kılamaz.
Bir nebinin bir namaz konusunda birden fazla uygulama da bulunması mümkün değildir.
Diyanet İşleri Başkanı Hanefi mezhebinde. Sakalının boyu bu mezhebe göre haram. Çünkü Hanefilere göre sakalı avucunuzla tutuğunuz zaman sakal boyu 4 parmaktan kısa olamaz. Sakal bırakmamak zaten haram. Diyanet İşleri Başkanının sarığı sünnete uygun değil. Sarığın arkasındaki uzunluk 5 parmak olmalı. Cübbesi de çok pahalı bir cübbe.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.