- 367 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
sakıncalı yazılar
1
abdullah gülü adaylığa namzet gören şartların olgunlaşmaması siyasertteki samimi olmayan gizli ajandada chp ve iyi partinin yakınlaşmasıyla buna müsbet yanıt verme olasılığından uzak olması.siyaset tayyip karşıtı bir hamleye dönüşmüştür.bunun nedeni ak partinin güçlü bir parti imajıyla ülke yönetiminde söz sahibi olma gibi bir ayrıcalığa ulaşması.yıpratma ve gözden düşürme çabaları bu partiyi daha da güçlendirmiştir.ak parti kendini recizyona sokarak devrimci bir parti olmaya aday politikalar geliştiriyor.chp henüz bir devlet partisi olma inancını terketmeyerek siyaset üretme alışkanlığıyla tek parti dönemine özlem duyuyor
2
eskiden cinnet ve cinayet az görülen vakalardan sayılırdı;nadiren delirmiş insanlar doktor kontrölünde topluma açık alanlara çıkardı.günümüzde öyle değil.toplumsal cinnetin ötesinde hayatın sağlıklı olma şartlarından koptu hayat.sınır tanımıyor çılgınlık.bunun topluma çıkardığı fatura çok ağır.psikiyatrik vakalarda inanılmaz bir artış var.bunun nedenleri yalnızlık ve hayatın paylaşılmaması.bu durum filmlerede konu olmaya başladı.korku ve paniğin neden olduğu depresif ruh halleri.ağır vakalar dışında fazla ilaca bağlamamak gerek hastaları.bir zaman çizelgesine uyularak gerçek yaşama döndürmek olmalı hastaları.özellikle moral ve ilgiyle atlatmak mümkün psikolojik rahatsızlıkları.
3
nasıl taçlandırır baharı gökkuşağı.çiçeklerin kokusunu taşıyan rüzgara takılır uçurtmalar.kıyıyı döven dalgalara karışır gülüşler.işte yorgun akşamlarla gelen ateşböcekleri kadar huysuz bir mevsim.ansızın yağmura yakalanmış gibi sırılsıklam bakışlar.kendi yazgısına dirençle sabre durur kalbim.umuttur yolculuklara çıkaran sabahın en dokunulmamış vakti.yol boyunca yalnızlığı dansa kaldırır uzaklığın şiiri.işte ölümün bakiyesi özlemle anılan biriktirilmiş hüzünler.ırmakta akan sulara karışmış hatıralar.korkulara bürünmüş yamaçların çiğ damlasını anımsatan ürpertisiyle sevgiye ve aşka dair soluklanma.uykusuyla çağırıyor gökleri dağları yurt bellemiş tarihin anlattığı masal.sonra meyve ağaçlarına düşürüyor buluttan gölgesini tabiat.nesneleri kurcalıyor kibrin alegıorisi.susayan özgürlük için kartalların tüyleriyle tarıyor saçlarını.en önemsiz an için bekliyor kapıda.yazılar siliniyor kumsalda.aşk kelebeği konuyor yer çekimli karanfile.göçmen kuşlara adanmış ezgilerle çoğalıyor sevinci.
4
gün ışığını kesen yatık binalar.köşebaşını dönünce bir çocuk parkı karşısında mahalle kahvesi.küfürlü konuşmalar duyuluyor çevre binalardan.arasıra uprayan hurdacılar ve ucuz meyve satıcıları meraklı bakışları üzerinde topluyor.akşamüstü işten dönen işçilerin yorgun bakışları kımıldatıyor perdeleri.esnafın beklentisi kredi destek fonları.arasıra dondurma almaya çıkan çocuklara sokuluyor mahalle arakadaşları.anneler rutübet kokan loş odalarda kahırla tüketiyor ömrünü.erkeğine fedakarlık göstermek kapalı evlerde nakış işlemekle ölçülüyor.’bugün ne yemek var’ diye seslendi faruk.’ne bulursak fışkılanıyoruz’ diye konuştu esma.’çocuklar sofraya gelsin ne filmi izliyorlar’ dedi faruk.’bunlar derste çalışmıyor adam olmayacaklar’ diye yakındı esma.’sen sebep oldun bunların serseri olmasına’ diye söylendi faruk.’bunlardan bir bok olmaz serserilik ne gezer’ diye içlendi esma.’okumakla adam olunsa’ dedi faruk.bu konuşmalar ortalığı sessizliğe bürüdü.başımızı sokacak bir ev olsa diye düşündü esma.haberler erken seçimden bahsediyordu.yine ak parti kazanır diye düşündü faruk.konuşan chpliyi görünce ’bunlara oy verilmez bizi aç bırakır’ diye konuştu faruk.’ak partiden ne gördük herkes kendi için çalışıyor’ diye bitirdi konuşmasını.yıllık iznine takıldı kafası.patronda nefes aldırmıyor bize diye düşündü canınız cehenneme lafından sonra ’artık yatın zıbarın’ dedi çocuklara.
5
yeni sistem neyi getiriyor yönetsellik ne gibi değişikliğe uğruyor.kurumlarda işlerlik meclisin yönetsel erkinemi bağlanıyor.siyasi alışkanlıklarda değişime uğruyor başkanlığa yakın bir sistem değişikliğiyle bunları neden tartışmıyoruz
6
sen aslında işi biliyorsun.son söz gibi düşmüştü hayatına.ele vermişti düşünceleri kendini.deliler kampından mı firar etmişti hayatı.bu mahalleye taşınması umudu olmuştu lojmanda.şimdi kabullenme sorunu etrafında ömrünü arıyordu işkencelerde.özgürlüğün bir anlamı var mıydı giydiği hükümler için sarıldığı umutta.-tanrıyı anlamak zor diye bir düşünce geçti aklından.güneşe küfretmek anlamsızdı.böyle bir hayata layık görmüştü kaderi.alt katta olay çıkaran kadının bağırtısı sona ermişti sinirleri yatışır birazdan diye düşündü.-sen aslansın aslan böyle demişti hayatını mahveden insana.böyle gariplikler neden yaşanır.insanlara çektirilen zülüm bir sömürgeydi en fazla.anlaşılmayı beklemek hakkıydı.bir farkı yoktu diğer insanlardan.işin garibi çözülecek bir problem yoktu ortada.karşısına çıkan herkesle kavgalıydı.aklından klasikler geçince-yeraltından mektuplar dedi ve son noktayı koydu konuya.-et mahsulatı diye bir kitap yazmalı.böyle görüyordu hümanizmi
7
-ne anlatabilirki insan.demek geldi içinden.onun için kalabalık caddelerde arardı yalnızlığı.bir kuşatmayı kırmak için hoş görmezdi yakın durmak islamcılığa.düşünceyle eylemin yaşanma tezadının anlamıştı.marksist ütopyalar sınıfsızlığı savunduğundan üstünlük kurmaya kabil görmüyordu bu düşünceyi.cinayetler kitabı gibiydi hayatı onca genç şairin hevesini söndürdüğü.-zirvelere gezinmek takıntın insanları korkutuyor.böyle demişti öğretmeni lise sıralarında.gençliğindeki arkadaşlarını arar oldu üniversite gençliği arasında.konferans ve panelle geniş bir kitleye hitap ediyordu.nihat ağbi diyordu herkes ona.dinin çağdaş yorumuna inandığından pek ilgisi yoktu dindarlarla.psikolojik tahlillere girecek kadar tanıyordu insanları.yazılarını sinema ve politikaya ayırdığından bir sinema güzelinden bahseder gibi cumhuriyetçiliği ve militarizmi savunur görünürdü.başka çıkar yol yoktu bağnazlığı tarif etmenin.bu ülke kalkınacaksa modern kültürle uyanış sağlanabilirdi.insanların anlaşma kabilinden inançtan vazgeçmeleri beklenemezdi.
8
seçime giren partilerin söylem farklılığı yok ama ak parti örgütlü çalışmayla öne çıkıyor.millet ittifakı tayyip için ideolojik iddialarından vazgeçiyor.aslında ittifak kavramı partilerin aşırı söylemini koruyarak işbirliğine gitmeyi kolaylaştırdı.muharrem ince kitlelerin desteğini alıyor.saadetin oy potansiyeli geri dönermi.iyi parti gençliğin yeni adresi konumunda.bütün bu faktörler arasında hdp kilit parti konumunda.ak partinin nasıl bir politika izleyeceğini zaman gösterecek.oligarşik düzen ak partinin lehine değişmiştir çünkü.bu karmaşık tablo için eski dönem sona ermiştir denilebilir
9
sosyal donatı alanları için mekan anlayışına gereksinme duyulduğu önermesinden hareketle park ve meydanların farklı düzenlemeler için emsal teşkil etmesi.günlük yaşam çekim alanı için bu gereksinmeleri karşılamayı gerekli kılar.sosyal yaşam olgusunu karşılama birazda uygarlık ölçülerine dönmekle mümkün.park ve bahçeler değişik planlamaya örnek teşkil etmelidir.kültürle iç içe bir zaman geçirmenin mümkün olduğu varsayıma dayandırmak faaliyetleri.çeşitli etkinlikler düzenleme ortak mekan anlayışına müsait çevre anlayışıyla insanların vakit geçirmeyi yeğlediği mekanlar.bu tür yapılarda insan unsuru gözardı ediliyor.tabiki şehrin sakinliğinde görmek bu durağanlığı.hayata katılımda insanlar için beğenme söz konusudur toplumu organize etmede.
10
sosyalizmin çıkışı ütopyalarla başlar.bir nevi tarihteki savaşların sömürünün ve empeyalizmin adil olmayan bir dünya için materyalist felsefenin çıkışıyla aklın süzgecinden geçmiş fikirlerin komünal hayatı tarif etmeleri.sosyalist düşüncenin sovyet deneyiminden sonra tarihin sonu ve uygarlıklar çatışması tezleri kolonyalizmi dünyaya kabul ettirme politikaları izlendi.devletlerin ekonomiye müdahil olması engellendiğinden çalışma şartlarını işçilerin hukukunu korumada zaaf yaşanması keçınılmaz olmuştur.fundamentalizm bu şartlarda barbarlığı terör gibi şiddetin araçsallaşmasına borçlu görmüştür inançları.sosyal ilişkiler çözüldüğünden mücadelede bir gerileme yaşanmış devrimci düşünce için.burjuva ideologları rekabetçiliğin insan doğasına uygunluk propagandasıyla artık şirket yönetimlerini geleceğin dünyası için bireyin özgürlüğüne varmak gibi bir yanlışlığı savunur görünmüşler.neoliberal politikalar halkların yoksullaşması gerçeklerini gözerdı etmiş ortaya çıkan gelir adaletsizliğini bir çeşit vahşilikle izah edecek kadar.
11
yazılarıma ekleme yaptıkça size gönderiyorum.böyle bir imkan tanımışsınız okuyuculara.aslında belkide bu son yazımdır size ulaştırmak istediğim.sağlık sorunlarım yazı yazmama müsaade etmiyor.tefekkür bahsini açmıştık.en canlı örneğini 12.yüzyıl bağdat şehrinde kendine özgü literatürle ortaya çıkan.buna islam tefekkürü diyoruz.ordan endülüse ordan da avrupada rönesansın doğmasına neden olan.günümüz sosyolojisi bunu tarif etmiyor.hız haz ve ayartı teknolojinin ve şiddetin gölgesinde gelişen hedonizm.bazen erekselliği intiharda gören karanlık bir tablo var islam aydınlanmasının eşiğinde.sen romanlarında fazlasıyla gelenerkten beslenen bir konu seçiminde bulunuyor inanç konusunda arayışa giriyorsunuz.goethe ve nietzsche de bunu yapmıştır.hristiyan literatürde bir gerileme var kendini derinden hissettiren.hz.isanın insanlığın kurtuluşu için kendini feda etmesi ilk günah gibi kavramlar.hristiyanlık için kutsal sayılan mabetler ve inancın yaşanmasına olanak tanıyan erdemlere bakış.rus romanında görülen olay örgüsüdür suç ve ceza tanımı üzerinden erdem ve adalete ulaşmak.inanç özgürlük vadetmediği sürece yobazlığa alet eder inanışları.inançtaki kesinlik rabbin işaretiyle bütünler hayatı.fikir inanç ilişkisi dünyayı yorumlamada yeni ufuklar açar.bu bütün dinler için geçerli bir kanun olduğu gibi farklılıklarada yol açan bir kavrayış olarak kendini gösterir.
12
stalin sol düşünceden anlaşılan devrim olmalıdır düşüncesini bir propaganda savaşına dönüştürerek bütün dünyada sol örgütlenmelere siyasi destek sağlamıştır.fikri mücadelenin doruğa ulaştığı yıllarda sanat denince devrimci düşüncenin tarihe ve kültüre getirdiği tanım anlaşılıyordu.dijital çağın sanatı kitabı bilimin yol ayrımına vardığı nüanslar üzerinde durur.uzay çağı zamanda yolculuk ve yapay zekanın öne çıktığı çağda ne kadar eleştirilse de spielberkin fantastik filmlerine konu olmuştur.yıldız savaşları da zamanın sona erme gerekçesine yöneltilen bir bakıştır insanların yıkıcılığının sınırına vardığı.90lı yıllarda tarkovskinin hümanizma ve inanç ikilemini ele aldığı sinema filminde kurban mantığını insanı güvenilmez kılan bir şizofreni olarak görür.amerikan sineması bu konulara karşı duyarsızdır tarantinonun rezervuar köpekleri filmi insan için sonun başlangıcını izah eder.işte günümüzün çürümüşlüğünde insan için hayata tutunma yollarını arıyor dünya sineması.tıpkı oğuz atayın tutunamayanlar romanında olduğu gibi yabancılaşmanın rekabetçi kültür içinde insana yaşattığı hayal kırıklığını yalnızlığın aynasında gören.
13
uranyum zenginleştirmeyle sonsuz enerji elde etmek mümkünmü.reaksiyonu aktif hale getirmek maddede bir süreklilik yaratabilir.iranda böyle bir çalışma varsa gizli tutulan bir bilgi sayılır.ayrıca dijital teknoloji üzerine çalışmaları olduğu kanısındayım.irana karşı ekonomik önlemler kısa süreli bir başarıyla neticelensede iran teknolojik devrime çok yakındır.bu gibi faktörler uluslarası bir aktör haline getiriyor iranı.uluslarası siyaset amerikanın güdümünde ilerliyor.çeşitli örgütlenmelere olanak tanıyan bir başarıyı dünya ülkelerine karşı kullanıyor.burda yahudi lobisi ve amerikan kültürü etkin bir faktör.amerikan tarzı yaşam halen özenti duyulan bir olgu.bu gibi konular dünya hakimiyeti için bir referans diğer ülkelere.
14
islam kardeşlik dini.bir milleti var eden bağlılığı tesis etmek için devlet aynı bayrak altında aynı vatanda yaşamak ülküsü ittihad-ı islamın verdiği güçle her an ayakta birbirimize sımsıkı tutunmak.bu ölçüleri hayata geçirmek şuuru güçlü türkiye için vaz geçilmez umdelerdir.ak parti bu ilkeleri politikasının başarı vadeden ışığı kabul eder.refah için ekonomik gayretin ötesinde bir çabanın içinde olmak bütün partiler için bir samimiyet ölçüsüdür aynı davaya inanmanın verdiği güven.tarih bize ne öğretiyor bunu anlamak için güçlü bağlar kurmalı toplumda.sorunlar için ne gibi çözümler gerektiğini anlamakla işe koyulmalı.
15
kemalist devrim denince ne anlaşılır.çağdaş uygarlığı yakalamak için aydınlanmaya inanmak.bugün muharrem incenin konuşmasından bunu anladım.halkın oyuna talip olmak gibi bir istek yok sol partilerde.chpnin sol partiye özenmesi köklerindeki siyasi anlayışa uymuyor.bilimin ortaya çıkış nedenleri bir bilinç kazanmak için yeterlimidir ve milli politikaya sağladığı üzerinden giriyor konuya.üniversite sanayi işbirliği doğru bir saptama.ama halkla duygusal bağ kurmaya yeterli değil ortak bir hikayenin gerekliliğine bakınca.uğur mumcuyu katledenler millet olma kimliğini hedef almıştır.binlerce faili meçhülden kalan mirasın konu olması gerekirdi konuşmalara.öğretmen olması yeterli görülmemiş öğrenme tutkusu için.kendini düşünmesi kadar bir alçak gönüllülüğe vardırıyor siyasi mülahazaları.parti içi demokrasi için desteğini alması gerekirdi başkanın.kitleleri coşturmakta bir erdemdir siyasetçi için.mademki geri kalmışlık suçu halka maledilmiş utanmamız gerekiyor yaşantımızdan.abd başkanlık makamı da aynı saygınlığı savunuyor.siyasetin tükenmişliği belkide görevlendirme amacından uzaklaşmayla bağdaşık bir tablo.ne kadar gereksiz görüleceğini zaman gösterecek
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.