- 459 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Gelin birazda kendimizi hesaba çekelim
Biz millet olarak geçmişi çok çabuk unutan bir milletiz. Unutmamamız, ders çıkarmamız gereken yaşanmışlıkları acı, tatlısıyla çabuk unutuyor, bu konularda hafıza kaybı yaşıyoruz.
Gerçeklerle karşılaşmadan korkuyor "Empati" yapmıyor, işin kolayına kaçıyor başkalarını karalayıp gerçeklerden uzaklaşıyoruz.
Her müspet ve menfi alanlarda araştırmadan, bizim branş ve görevimiz dışındaki her konuda bilğiçlik taslıyor, ahkâm kesiyoruz. Çok tezler, araştırmalar gerektiren, bir çok üniversitelerin asırlık çalışmalar yaptığı konularda, biz Âlim, Bilğe insan oluyoruz.
Bu gün eleştirdiğimiz, Milletin vekilleri, amirleri, memurları bu toplumun aynasıdır. Millet kendini düzeltmeden bunların hiç biri düzelmez..Bu insanlarda bu toplumda yetişiyor... Uzaydan gelmiyorlar..
Hani! Devlet şunu yapmıyor, bunu yapmıyor, diye gayri ihtiyari sinirleniyoruz ya.?
Asıl bizim şunu kendimize sormamız gerekiyor!. Vatana millete, dinini bilen, edepli, şuurlu, harama yan bakmayacak evlatlar yetiştirdik mi? Bir aksilik, bir yanlışlık, bir hainlik gördüğümüzde şikayet mercilerine bilgi verdik, takibini taptıkmı ?
Bellemişiz bir bana ne! Sana ne! Bunlar Devletin işi, devlet her şeyi bilir.. Bilmesi gerekir..
Bu düşüncede olanlar," Tövbe haşa Devleti.. Allah(c.c) yerine koyuyorlar" demektir..
Kendimiz keyif yapıyor, neme lazımcı yaşıyoruz, ama unutmayalım.. Bu dünya sınavı herkesin, Her kes üzerine düşeni yapma mecburiyetindedir. .
Daha iki çocuğa sözü geçmeyenler, Aile Reisliğinin gereğini yapamayanların, başkalarına söz söyleme hakkı yoktur kanaatindeyim. Okula gönderiyor, çocuk hırsızlık’mı yapıyor, flörtleşmeye’mi gidiyor, Dumanlı’mı kullanıyor, içiyormu, Takip eden Aile reisimiz kaç kişi vardır ?
İnsanımızın tek dertleri para, para. Erkekler araba, uçkur davası, içki kumar.. kadınlarımızın boya, cila olmuş. Biz böyle değildik, sonradan böyle nasıl bozulduk diye kendimize sormuyoruz.?
Bakarsan bağ olur, üzüm yersin, bakmazsan diken olur her keslere batar.. Bir örnek: Adamın biri rüşvetten, torpilden şikayet ediyor. Ama biraz sıkıştı mı rüşvet veriyor, torpil arıyor.. Sonra memleket düzelmiyor.. sen düzeldin mi?
Yüce Yaradanımız insanlar hak ettikleri şekilde yönetilir buyurmuştur...
Güzellikleri, Adaletli, merhameti isteyen evlatlar yetiştiririz..İnşa Allah.
Evet her şey güllük gülüstanlık değil ama, bu gün şu koronalı günlerde bir çok devletlere bakarak çok Bereketli günlerimizi yaşıyoruz.. Sanki bize bakan yokluklarda kıvrandığımızı zanneder. .
Karnına açlıktan taş bağlayan Peygamber Ümmetinin torunları, Bu kadar şükürsüz ve kanaatsiz olmamalı.. Israfın, şımarıklığın, son haddindeyiz..
Ülkemizde devlet ve özel üniversiteler, sivil toplum kuruluşları, siyasi yapılar var. Uzun yıllardır terör belasıyla uğraşıyoruz, maddi manevi içerden, dışardan müdahalelere maruz kalıyoruz. Paramıza, canımıza, namusumuza, kalkınmamıza, neslimize, huzurumuza mudahale edilirken, bu mercilerin ciddi Kafa yorduklarını, çare ürettiklerini gören varmı?
Bu ülkenin olmazsa olmazları vardır. Bütün sivil, siyasi, kamu mercilerin, bireylerin Din, vatan, bayrak, milli birlik ve kardeşliğimizi asla suistimal etmelerine fırsat verilmemeli, bunların kullanılmasına, zedelenmesine, tahribine karşı tek vücut, tek ses olarak karşı konulmalı dır. Zira bu ülkenin sınırları cafe, barda, kahve köşelerinde çizilmedi. Allah nidalarıyla şehit, Gazi kanlarıyla bize vatan oldu..
"Siyaset siyasi arenada, kanunlar çerçevesinde, ülke yararına, milli, dini yapımıza uygun, küfürsüz, yalansız,dolansız dürüstçe etik yapılmalıdır."
Başka vatanımız, başka sığınağımız yoktur, zaman birlik olma zamanıdır.
Hayır için çalışanlar hayır bulur, şer için çalışanlar şer bulur..Hayır isteyenleriniz ve işleyenleriniz daim olsun. İnşa AllAh
Ahmet Ali Canbaz 2021