- 735 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALİ NAİLİ ERDEM
1927 yılında İzmir’in Kemalpaşa İlçesinde dünyaya gelen Sayın Ali Naili Erdem, ilk ve orta öğrenimini İzmir’de tamamladıktan sonra 1951 yılında Ankara Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu. Avukatlık stajından sonra 1954-1961 döneminde İzmirBarosu’na kayıtlı olarak Avukatlık yapmış, daha sonra siyaset hayatına atıldı ve 1961-1980 yılları arasında 5 dönem İzmir Milletvekili seçilerek TBMM çatısı altında yer aldı. Sanayi Bakanı, 2 kez Çalışma Bakanı, Milli Eğitim Bakanı ve Başbakan Yardımcılığı görevlerinde bulundu. Tüm görevleri sırasında, siyaset adamı olarak da devlet adamı olunabileceğinin en güzel örneklerini vardi. Cumhuriyetimizin temel ilkeleri ve Atatürk İlke ve Devrimlerine her zaman bağlı kaldı. Görevleri sırasında partizanlık yapmadı, siyasi ayak oyunlarına girmedi, tüm vatandaşlara adil ve eşit davranma dürüstlüğü gösterdi.
Son derecede milliyetçi, bir o kadar da inançlı ve dindar bir insandır. Yaşamının her döneminde Milli Birlik’ten yana olmuş ve bunun gerçekleşmesi için çaba göstermiş, siyasi kişiliğini hep bu yönde kullanmıştır. İlerleyen yaşına karşın, yazdığı kitaplar ve çeşitli kuruluşların özel günlerinde verdiği konferanslarla konferanslarla, büyük bir azim ve kararlılıkla yoluna devam etmekte, kendisine duyulan saygınlık ve hayranlık gittikçe büyümektedir. İçindeki ilke ve inançları ile iman duygusu ona büyük bir güç kazandırmakta ve gençleştirmektedir. Türkiye’nin çağdaş, saygın, uygar ve özgür, güçlü bir Türkiye onun değişmeyen hedefidir. Bu onun en büyük sevdasıdır.
Şairane ruhunun gereği olarak; “Sanattan uzak bir dünyayı boş ve anlamsız bulan” felsefi görüşü içinde, 1945 yılından beri ülkemizde yayınlanan medya organlarında yüzlerce makalesi yayınlanmış, bu arada sayıları 10’u geçen ve büyük beğeni kazanan kitapları yayınlanmıştır. Bu arada, Cumhuriyetimiz, Atatürk ve arkadaşları, Demokrasi kavramı, ülke sorunları ve çözüm önerileri konusunda son derecede önemli konferanslar vermeye devam etmektedir.
Kendisi gibi ilkeli, düzeyli ve sağlıklı bir eşi, üç kızı ve beş torunu ile mutluluk dolu yaşamını sağlıklı olarak sürdürmeye devam eden değerli büyüğümü en derin saygılarımla selamlıyor, kendilerine daha nice uzun yıllar diliyor, huzurlarında eğiliyorum.
Ali Naili Bey’i, SSK Hastanesi’ndeki ihtisasım sırasında tanıdım. Rahmetli İhtisas Hocam Dr. Necdet Okan’ın yakın arkadaşları arasındaydı. Bu yakınlık bana da yansıdı ve her zaman yakın sevgi ve teveccühlerine mazhar oldum. Ürettiği kitapları imzalayarak bana gönderme lütfunda bulunan değerli büyüğüme en derin teşekkürlerimi, sevgi ve saygılarımı arzediyor, ülkemize tuttuğu aydınlığın hiç kararmamasını diliyorum.
1 Aralık 2021 / Antalya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.