- 283 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
MANEVİYAT DUYGUSU
Artık huzur bulmalı garip İslam dünyası!
O coşkulu duygular her kalbin tek duası,
O’dur bütün ruhların tek aydınlık seması,
Maneviyat duygusu nice kalbin Menbası!
Maneviyat duygusu, insanlık tarihinde mühim bir yer tutar. İlahi duygu Âdem babamızla, Havva anamıza kadar uzanır. İnanca,maneviyat duygusuna hiçbir güç pranga vuramamış. Maneviyat duygusu gözle görülmez, fakat bu hisler insan varlığını kaplar!.. Bu hassas duygu öteler alemine uzanır. Günümüz insanları genelde maneviyattan yoksun olduğu için inanç yapıları boştur. O yüzden kişiliksiz değerler öne çıkıyor. Her insanın fikri, zikri söyle mi sahibinin damgasını taşıyor. İnsanoğlun konuşmasından anlaşılır ne olduğu.
Çağımızda yaşanan hadise ve olayların, insanlar üzerinde bırak mış olduğu menfi tesir öylesine etkin ve tesirlidir ki, çarpık hayat tarzı, sefil ve rezil hayatı, şeytani planları ön plana çıkarıyor. İnsanlar kainat sarayında renk, ahenk, uyum içinde yaşamak dururken, şu dünya meselelerini temiz kalple terennüm edemiyor O nedenle insanlar yanlışlıklar içinde heder olup gidiyor.
Kitle haberleşme araçlarının yaygın hale gelmesi yüzünden bu dünya çok küçültmüştür. Dünyanın ta öbür ucundaki hadise ve olaylardan anında haberdar oluyoruz.
İnsanlardaki maneviyat duygusu gelişirse, kin, haset, garaz düşmanlıklar biter, kalplerde sevgi, saygı, muhabbet duyguları gelişir, toplumda huzur ve mutluluk olur. Maneviyat duygusunun olmadığı yerde mutluluk ve saadet olmaz.
Manevi duygular olamasaydı insanlar neye yarardı? Fikir ve de inanç tasası olmayan insan gübre taşıyan iskeletten farksızdır! Allah’a kul olmayanlar dört ayaklı hayvandan aşağıdır. Rabbim insanları hissiz, duygusuz, fikir siz, zikir siz, nursuz, ışıksız ve maneviyat duygusundan mahrum bırakmasın insanları Amin!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.