- 268 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
DİN LAZIMDIR HER İNSANA
İnsanoğlu mağrurlanma,
Hiç kasılma gururlanma,
Kafan beyin yanıltmasın
Din lazımdır her insana!
Elektriği, uçağı, füzeyi ve atom bombasını icat eden, serseri kafa yapısına sahip olan, fakat aklı önde giden, bir türlü iflah olmayan mucitler türemiştir.
Atomun o yapısındaki dönen elektrotları inceleyen, gördüğü herşey karşısında şaşkına dönen ve hayretler içinde kalan nice bilginler var dünyamızda.
Uzayın harika yapısını görüp şaşkına dönen, dünya, ahret görüşü bir türlü hiç değişmeyen, yüce yaratıcının büyüklüğünü idrak edemeyen aklı kara astronotlar var.
Yeryüzüyle, gök kubbesiyle alemin büyülü güzelliğine bakıp bakıp şaşkına dönen, küçük dilini yutan ahmaklar var.
Tabiattaki rengarenk gizemli dekorlar, harikulade, nadide sayısız nakışlar, gökyüzündeki o muhteşem güzellikler karşısın da hayretler içinde kalan nasipsiz, şaşkınlar ve yaratıklar var.
Usta bir heykel tıraşı takdir edipte, Allah’ın o yüce kudretini, görmeyen, idrak edemeyen geri zekalı, akılsız gafiller var. Buğdayın başağındaki sanatı idrak eden köylü kadar olamayan mürekkep yalamış diplomalı kara cahiller var.
Millet olarak maneviyata yönelseydik, güçlü fikirlerle, ilmi delillerle ve ikna edici ispatlarla çevremizdeki çatlak sesleri sustururduk. Ecdat, geçmişte büyük bilginler, değerli alimler, edipler,yazarlar ve şairler yetiştirmişler. Onların mum ışığında yazmış olduğu eserleri, bizler yüz watlık bir lambanın ışığında okumak-tan aciziz. Ne garip bir tecelli değil mi? Bu durum, ne hale düştüğümüzün resmidir. Bu nedenle, din lazımdır, her insana...
NAZIM TAŞTAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.