- 322 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SABAH UYUŞTURUCUSU!
Her insan; bilse de bilmese de kabir kapısının eşiğinde yaşar. Kabre adım atmak ân meselesidir ve aslında âdemoğlunun önünde çok azim bir mesele olan “Mahkeme-i Kübra” durmaktadır. Bu nedenle; insan için her saniye, her dakika ve geçen her saat elmas kadar kıymetlidir. Zira Allah’a yaşadığımız her ânın hesabını vereceğiz.
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
“Şu hâlde boş kaldığın zaman, durmaksızın (dua ve ibadetle) yorulmaya-devam et.” (İnşirâh Suresi 7. Ayet)
Boş kaldığın zaman iki şey yaparsın:
- Ya Allah ile birlikte hayırlı bir iş üzerindesindir,
- Ya da İblis ile masaya oturmuş sohbet ediyor, vesveselerini dinliyor ve boş ve anlamsız meşguliyetler içindesindir. Seni televizyonun karşısına oturtmuştur.
Üçüncü bir seçenek yok.
Ya Allah’lasındır hayatta ya da İblisle beraber.
Boş kaldığın zaman başka bir ibadete geçmen farz. Zira varoluş boşluğu kaldırmaz. O boşluğu İblis hemen doldurur. Zaten büyük bir iştiyakla bu boşluk ânını bekliyor.
Boş mu kaldın?
Kur’an oku. Mealinden ayet ezberle. Dua et. Bağışlanma dile. Temizlik yap. Alışverişe git. Kitap oku. Sözlük oku ve kelime hazneni genişlet. Bir konuda kendini geliştir. Arkadaşlarına hikmetli sözler ve makaleler gönder. Alışveriş yap. Sosyal medyayı kullan ve Allah’ın dinine hizmet et. Yürüyüş yap.
“İnsanlardan öyleleri vardır ki, bilgisizce Allah’ın yolundan saptırmak ve onu bir eğlence konusu edinmek için sözün ’boş ve amaçsız olanını’ satın alırlar. İşte onlar için aşağılatıcı bir azab vardır.” (Lokman Suresi 6. Ayet)
Toplum mühendisleri, kitle iletişim araçlarını kullanarak boş sözleri dinlemeyi alışkanlık hâline getirenleri zamanla Allah’ın yolundan başka yollara saptırırlar; fakat bu insanlar artık Allah’ın yolunun yolcusu olmadıklarının da farkında değillerdir. Şuur tamamıyla kapanır. Kalpler mühürlenir. Ne tebliğ etseniz anlamaz. Kur’an’a muhalif cahiliye kültürü, toplumun zihnine, kalitesiz Türk dizileri ve anlamsız televizyon programları aracılığıyla enjekte ediliyor. Eğlence, romantizm, hırs, haset… Zihinler 24 saat boyunca kötü olan ne varsa alıyor, pisliği emiyor…
“Göklerde ve yerde nice ayetler vardır ki, üzerinden geçerler de ona sırtlarını dönüp giderler.” (Yûsuf Suresi 105. Ayet)
Televizyon seyretmek (programların %98’i boştur) Allah’ın ayetlerine sırtını dönüp gitmektir. Programcıların yapması gereken Allah’ın göklerdeki ve yeryüzündeki ayetlerini anlatmak olmalı. İnsan anatomisini anlatsalar, insanın yaratılış mucizesi olduğu ortaya çıkar. Astronomi bilgileri verseler, insanların nefesi kesilir. İnsan vücudunda 100 trilyon hücre var ve saniyede 100 milyar kimyasal işlem gerçekleşiyor.
“Şu hâlde nereye kaçıp-gidiyorsunuz?” (Tekvîr Suresi 26. Ayet)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.