Sevgili Site'm
Y...’den
Öğrettiğiniz bilgiler hançerledi zihnimi
Sevgili büyüklerim neden katilim oldunuz.
İçimde gittikçe büyüyen bir ateş var.
Lakin hiç bir ilminiz bu ateşi söndürmeye yetmiyor.
Neden böyle bıraktınız beni, neden?
Neden terk ettiniz beni?
Sen de biliyorsun küçüğüm, çağ değişti, senin bu deprenişin bu yüzden, niye bizi suçluyorsun, haydi kalk öğret bildiklerini. Bir şey bilemiyorum ki evrenin büyüklüğü karşısında, şaşırmışım, bıkmışım, büyüklerin cahilliğinin yanında kimi aynı dönemde büyüdüğüm insanların cahilliği her gün mü hançerler beni, her gün ölmek nedir bilir misiniz ki?
Bu duruma düşeceğimi değil kırk yıl, kırk bin yıl düşünsem de ön göremezdim.
Sevgili site sahibi lütfen, siteye üye olma koşulları için 100 soruluk bir sınav hazırla, bu soruları ekseriyetle şair ve yazarların sinek gibi üşüştüğü konulardan seç. Bu kadar cahilin toplandığı bir site hayal ettiğini düşünmüyorum. Cahil bensem lütfen beni de eğit, öğret bilmediklerimi.. Yoksa bu siteden öğreneceklerim tükendi mi?
Neden büyüdük nesildaşlarım, ne zaman geçiverdi yıllar nesildaşlarım, neden bize çocukluğumuzda okullarda öğretilen bir çok sözel dersin bilgisi yalan çıktı. Öğretmenler mi yalancıydı, müfredatları hazırlayanlar mı? Bana bir harf öğretenler yalancı olabilir miydi? Suç kimin söyleyin bana lütfen, lütfen, lütfen...
Sevgili üstadım lütfen, bir kitap veya site listesi hazırla, bu listeye de cahilliği giderme listesi diyelim, olmaz mı, saygıdeğer üstadlarım, değerli büyüklerim, ha, yapılamaz mı böyle bir liste...
Ben yapamadım, daha doğrusu denemedim, belki yine işin kolayına kaçıp, eleştirmeye kalktım.
"Tanrısını kaybetmiş bir evrende sıkışmış gibiyim." Nesildaşlarımdan biri ne güzel demiş işte... Aynen, evet aynen katılıyorum: "Tanrısını kaybetmiş bir evrende sıkışmış gibiyim."
Sevgili sitedaşlarım, Neden araştırmıyor veya izlemiyorsunuz türlü türlü bilgi veren internet sitelerini..
Lütfen, ücretli olmadan daha; belgeselx.com sitesindeki tüm belgeselleri izleyin, ortalama 750 saatinizi alır.
Antik çağdan, uzaylı izlerine, dinlere, sendikalardan, ideolojilere, her kıtanın tarihinden dünyanın gelecek yüzyılına, iklim değişikliğinden, savaşların neden çıktığına, kayıp kıta mu anlatısından, dünyada kullanılan sembollerin asıllarına, piramitlerden, ırmakların akış düzenine, yağmurların nasıl oluştuğundan, milletimizi en çok etkileyen arap kültürünün derinliklerine ve beş hilal bölgesi yani orta doğu denilen bölgedeki arkeolojik kazılardan, Tanrı - insan serüvenlerine, hayvanların ve bitkilerin dvranış modellemelerinden, geometriden fiziğin kurallarına, şamanlardan, gerçek din alimlerine, 1. dünya savaşının her ulus ve milletin gözüyle anlatılmasından, Akdeniz havzasındaki uygarlıkların ortaya çıkış ve yıkılışlarına, Hitit Mısır çekişmesinden, Anadolu’nun kadim geçmişine, dünyanın çeşitli yerlerindeki büyük tapınakların kökenlerinden, dünyanın çeşitli yerlerindeki büyük göllere.. Nehirlerdeki balık türlerinden, ormanlardaki çeşitliliğe, Kutsal kitapların yazılış dönemlerinden günümüze yansımalarına, demokrasinin, sendikaların, hukuğun ve anayasal süreçlerin nasıl geliştiğine, teknolojik gelişmelerden, insan robot karışımı canlılara, uçan teknolojilerden, deniz suyundan içme suyu üretilmesine, insanın psikolojik davranışlarının kökenlerinden günümüzdeki nesillerin tepkilerine ve alışkanlıklarına, son çağ nesillerinin kademe kademe yıllar içinde yaşadıklarından, yoksunluklarından düşünme şekillerinin değişmesine, istihbarat örgütlerinin fitne fesat ekmesinden, basın yayının kimlerin elinde olduğuna, dünyada şimdiye kadar çekilen dizi ve film türleri ve sayısından, 2. dünya savaşındaki Alman rus teknoloji ve stratejilerinden, 5 g teknolojisine, Dark Webden, yeni nesil kripto para borsalarına, uyuşturucunun üretilip pazarlanmasından, narkotik polislerinin çalışmalarına, insan nüfusunun çağlara göre artış hızından, bilgili ve programlı reçberlikten, madenlerin işlenmesine, Abd Rus Ab Çin ekonomi ve siyasetlerin temeline ve komşu kıta ve kültürlerin yaşam koşullarına... Afrika kıtasındaki değişimden, Güney Amerika ülkelerindeki sorunlara veya yaşam koşullarına, Türk dünyasının dağınıklığından, Çin Seddinin mimarlarına, Aral gölünün derinliğinden Tuz gölünün kurumasına, büyük tapınaklardaki insan kurban etme ritüellerinden, zamanın nasıl ölçülmeye başlanmasına ve çeşitli uygarlıkların meydana çıkardığı takvimlere, yazının, resmin, kitapların kökeninden, cep telefonu teknolojsinden sonra gelecek kolaylık ve teknolojilere...
Arkeolojiden astrolojiye, matematikten edebiyata...
Sevgili site sahibi, çok emeğin var, lütfen sadece Y ve Z kuşakları için de bir site yap.. Yedebiyat veya Zedebiyat koy adını... Yok olmaz diyorsan lütfen 100 soru hazırla, 70 altında doğru cevap verenleri siteden at. Bu soruları 3 ayda 6 ayda bir yenile güncelle ve tekrar yap, çok zor mu olur, böyle bir siteye giriş şartı ekonomik, insani, edebi, şiir severler için bir zulüm mü olur..
Affedin beni, hala -de ve ki eki yazmasını öğrenemeden ahkam kesen şiirlerden ve yazılardan bunaldığım için belki de, belki de bilemiyorum hangi nedenlerle yazdım bu yazıyı, yazı bile denmez aslında...
Bu çağ farklılığı, düşünce, görüş farklılıkları gittikçe artacak... 20 yılda ne çok şey değişti takip etmek çok mu zor, imkansız mı? Bilemiyorum, bilemiyorum, bilemiyorum...
Sevgili dostlar en sevdiğinize emanet olun...
Not: Keşke bu yazıyı Halkla İlişkiler Mezunu bir arkadaş edit ediverse..
YORUMLAR
Çok haklısınız.İmla'yı geçtim. (bolca var)
Bir başlıyor upuzun yazılar.
Enter tuşuna basarak cümle ya da bölümleri ayırmak çok zor değil.
Mektup yazar gibi nefessiz yazılan yazılar okunmuyor.
Uzun yazı yazmak beceri değil. Düşünce ve duygu tek satırla anlatılabilir.
Yinsani
katkınız için teşekkür ederim. eksik olmayın gülce hanım.
Gülce Şeren
Yinsani
Nesildaşım hayır olsun!!!!
Halkla ilişkilerci olarak edit etmem gerekirse; neden bu sitem derdim;((
Tanrı’sını kaybetmiş bir evrendeyiz sanki.
Sağlıcakla
Yinsani
siyasetçi yeterlilik veya demokrasinin yanında cb, bb, bakanların yeterlilik sınavından sonra aday olabilmeleriniz istiyorum, ve bu siteden yeni bilgiler öğrenebilmek hayali kuruyorum, lakin yok...
edit edeceksen bunları da ekler misin nesildaşım.. teflondan zor olur biliyorum amma beyin cerrahi ... sokakta polisler ana oğula girişiyorlar üç beş kişi, dedeler gelinlerine sulanmaya başlamış ülkemde, uykularımız karabasanlara yem olmuş... bir de dıj güçler hiç bitmiyor nedense, olumlu bir durum olsa ben, olumsuzluk olsa ya dış güçler ya iç güçler, metin dede(akpınar) utanıyorum demiş bir yazı yazmış doğruysa veya yazı ona aitse, utanılacak bir şeyi olmayanlar yaşananlardan utanırken, cahiller utanmazca fink atıyor hem sitede hem sosyal hayatta gem siyasette... gençlerin isyanı boşuna değil bari gençler katil olmasa, intihara meyletmese...
madem herkes bulunduğu yerden sorumlu, allasen sınavla girilse bu siteye kötü mü olur? gülsem başka dert, ağlasam başka dert nesildaşım..
hakkaten tanrısını kaybetmiş bir çağ bu çağ, veya Tanrı hiç bulundu mu diye de sorabiliriz...
sağlıcakla nesildaşım, eksik olmayasın.. eksilmesin çevrenden iyilikler güzellikler...
bu yazıda da iki tane imla hatam varmış düzelttim üstadlardan biri uyarınca, eksik olmasın...:)