- 491 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Bedenin Dili !
Bedenimiz bizim ruh halimizi yansıtır, duruşumuz, yürüyüşümüz yalansız şekilde hakkımızda bilgiler verir etrafımıza.. Ayna karşısında vakit geçirmek gerekiyor bazen, kendimizi dışardan bir göz ile değerlendirmek. Beden yılların yorgunluğunu yaşanmışlıklarını ruhumuza kattıklarını, duruşumuza, bakışlarımıza yansıtmıştır, farkına vardığımız vakit, kendimizi yeniden onarabiliriz. Dış görünüş önemli değil denilir, ama insanlar dış görünüşleri ve duruşları ile insanlar arasında kendini iyi ve ya kötü hisseder.. Asıl olan sizin kendiniz ile olan durumunuzdur, bedeniniz ve ruhunuz dengelendiğinde bu özgüveninize yansır, etrafınızda kendiniz ile ilgili olumlu hisler uyandırırsınız..Günlük yaşantı içinde unuttuğumuz, zaman ayıramadığımız bize iyi gelen faaliyetler, bir program içine alınarak boş zamanlarımızı yeniden programlayabilirsek hem keyif almaya başlayacağız durumdan hem de, vücut, beden ve ruh sağlığımızı koruyup güzel bir duruşa sahip olabileceğiz.. Öncelik olarak bir düşünün kendinize ne kadar vakit ayırabiliyorsunuz gün içinde ya da hafta içinde.. Kalitali zamanlar yaratabiliyor musunuz kendinize ? İş yoğunluğundan arda kalan zamanları,nasıl değerlendiriyorsunuz ? Ev hanımları için ev işleri ve çocuklardan arda kalan zamanlarınızı nasıl değerlendiyorsunuz ? Her gün en az On dakkikanızı spora ayırabiliyor musunuz ? Spor yapmayı sevmeyenler için dans etmeyi öneririm.. Maksat egzersiz yapmak olsun, ama keyif alacağınız çekilde.. Bunu kendiniz bilirsiniz size hangi aktivitenin iyi geldiğini.. Bu bedenimizin duruşumuzun yeniden şekil alması için çok önemli. Yaş aldıkça kemik erimesi denilen Osteoporoz ile karşılaşabiliniyor, kadınlara daha sık görülen bu rahatsızlık boyunda eğriliğene, bacaklarda kollarda parmaklarda zayıflığa ve çok çabuk kırılmalara neden olabiliyor. Ortopediye aralıklı olarakta olsa gidip kendimizi kotrol ettirmemiz belli bir yaştan sonra mutlaka kemik ölçümü yaptırmamız gerekiyor.. Bazen geç tanı koyuluyor ve bu kemiklerimizin şekil bozukluğu ile sonuçlanıyor.. Verilen takviye ilaçlar ile kemiklerimizi güçlendirmek mümkün.. Ağır seyreden Osteoporoz vakalarında iğne tedavisi uygulanılıyor.. Günümüzde unuttuğumuz diğer önemli durum ise dik oturma ve dik yürümek.. Omurgamızı ve omuriliğimizi korumamız şekil bozukluğuna uğramaması açısından bunlara özen göstermemiz gerekmekte.. Çocuk gelişiminde de çok önemli olan bu noktaları dikkate almanızı öneririm.. Gelişim çağındaki çocuklar yanlış oturdukları zaman omurga ve omurilğinde sorunlar kamburlaşmalar ve eğrilikler meydana gelir, bunu sizler anne baba olarak gözlemleyebilirsiniz, farkettiğiniz zaman mutlaka çocuğunuzu bir hekime gösterin ergenlik döneminde daha fazla sorun olmaması için.. Günlük yapılan küçük egzersizler ile bel ve boyun sağlığımızı koruyabiliriz.. Dinç bir gürünüme sağlıklı bir bedene sahip olmak için, küçük detaylar yaşlılığımızda bizim için çok önemli olacaktır.. Bazen haklı olarak kendimizi salıyoruz, sağlık sorunları el vermeyebiliyor ya da iş yoğunluğumuz, günlük streslerimiz bizi hantallaştırıyor, spor yapmak bizler için işkence gibi olabiliyor, hele bir de kondisyondan düşmüşsek spora başladığımızda kas ağrıları ile geçirilen günler aman daha da yapmam maf oldum dedirtebiliyor insana.. Sabat edersek ve küçük adımlar ile yeniden egzersizleri hayatımıza alırsak, ileride faydasını göreceğimizi hatırlayalım.. Yürüyüş yapabilirseniz günlük olarak yürüyüşe çıkınız, yürürken nasıl yürüdüğünüzü gözlemleyin, bedeniniz öne doğru eğik şekilde mi yürüyorsunuz ? Ayaklarınız açık mı ? Yan mı basıyorsunuz, eğer yan basıyorsanız bu da bir sağlık sorunudur aslında, ayağınıza Ortopedik tabanlık lazım o vakit.. Doktorunuzdan temin edebilirsiniz ! Ayak tabanınızın taban ölçümü yapılarak ayağınıza uygun tabanı ayakkabınızın içine yerleştirilecek şekilde sizlere hazırlıyorlar.. Taban çökmesinden bu şekilde kurtulabilirsiniz. Düzgün bastığınız vakit yürüyüşünüz ve duruşunuz yeniden sağlıklı oluyor.. Boyun ve bel ağrılarınızdan ayak ağrılarınızdan bu şekilde daha kısa sürede kurtulabilirsiniz.. Bedenimiz bizim ile konuşuyor bunu dikkate alırsak, bedenimizin dilini çözersek her yaşta sağlıklı ve dinç bir gürünüm elde etmemiz daha kaliteli yaşam sürmemizi etrafımıza da daha iyi görünmemizi sağlayacaktır. Bu durum iş ve özel hayatlarımızda da bizlerin özgüvenine yansıyacaktır..
Sevgi ve saygılarımla
Gönül Çeşli
16.11.2021