- 251 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allahın adl sıfatının etkisi...Unutulmasın
Allahın adl sıfatının etkisi...Unutulmasın
Mealcilere tefsir yazdıralım hodri meydan Kur’nı anlamak kolay mı görürüz...adl sıfatının etkisi yoktur Kur’anı anlamak konusunda deme...adl sıfatının etkisi her eylemde halde fikirde iddiada var...Kıymetsiz iddialara kıymet veriyoruz çünkü günahlarımız kalbimizin nurunu aldı adaletten saptırdı bizi...Oysa hüner sandık veli kulları karalamayı...günahlarımıza tevbe etmezsek bu adaletsizliğimiz devam edecektir...Allahın en kıymetli mezhebi olan Ehl-i sünnete gereken kıymeti vermeyenler var...veli kullara müşrik diyenler var...ama adl sıfatının etkilerini araştırırsak...Kime ve neye kıymette hata ettiğimiz çok net anlaşılıyor...
Kur’an anlaşılıyor ...Anlaşılıyor ama adl sıfatının etkisi de yok sanma...Lutfu var ihlaslı daha iyi anlar kur’anı .Ve Vehhab Allah hediyye eder kur’an tefsirini bazı kuluna Allah...
Müşrik neden mi müşrik ilmi eksik aklı eksik ihsanı eksik şeytan eksikti yaratılana düşmandı.Yaradılanın hepsini kucakla...Veli kullar bütün insanlığın derdini dert edinir...İslam fıkhı cizye al der ama müşrik yok eder mü’mini fırsat eline geçse farkları gör adl sıfatının etkilerini gör...Şeytan kahırla kul eder...Kuluğa hadimdir...cehennem kulluğa hadimdir...şeytan da melek de Adem de aynı gayeye hadim...zaten değilse yok olurlar...ademle şeytanın amacı aynı ama yöntemleri farklı...Peygamber iyiliğe davet eder...ya şeytan cehenneme çağırır cehennem tevbe yeridir...yani Adem de şeytan da tevbeye hadim...aksi ilahsızlık iddiası olur...ama Allah veli kullarına doğrudan tevbeye secdeye hadimlik görevi vermiştir...müşrikle şeytanla farkı bu...adl sıfatı şeytana o görevi layık görmüş...görevin kötüsü olmaz...asiliğe can atana şeytan koşup gidiyor...sürü psikolojisi için secde için şeytan da elzem adem de elzem ...
Adl sıfatı şeytan melek adem farkı oluşturdu...ateist deist mü’min farkını da...Şükredelim iman nasibse.ihlas nasibse.esmaya hadimlik nasibse...
Allah şeytana hz Ademin asiliğine sebeb olma gücü ve görevi vermiş...Ne şeytanı bağımsız say Allahtan ne de cebri görevlendirme var say...güneş yanıyor ve cebren yanma görevi verilmiş...yanmaktan da haz alıyor güneş...her yaratılan görevinden haz alır...Şeytan da...şeytan cehennemde yanacak güneş yok oluncaya kadar yanacak...Şeytan iradesiyle seçti bu yanmayı güneş cebren bu farkı bil...
Şükür ve sabır ibadettir...savaşta sabret...güneş gibi yan...hz İbrahim ateşe razı oldu asiliğe razı olmadı...İmanının gereğine sadık ol...sıddıklardan ol..sabretmeyen sıddıklardan olamaz...imanının hakkını şükrünü yapamaz...Sabır da şükürdür...zenginin zekatı şükürdür...görev yapmaktır şükür eylemimiz halimiz fikrimiz şükür olsun .iman nasib olmuşsa...İmanı ilmel yakin derecesine erişen canını malını makamını Allah için harcar kullanır yani...şükür imanın ürünüdür...eylemimiz halimiz fikrimiz şükür olsun...Şedid olalım müşrike karşı...mal evlat can feda olsun bu iman için de...şükür budur...İmanına şükür bu...ibadet nasib olunca yani sabah namazı nasib olsa şehidlik nasib olsa şükret...herkese nasib olmuyor bunlar çünkü...
İslam tasavvufunda şükür sabır var mistik duygu olarak...Şükür kıymetli esnedir...çünkü aşk şükürdür..."Allah için canımı veririm" dedik bu şükür ve aşktır...
Allahın adl sıfatının etkisi...Unutulmasın
Şirk dinlerinin hepsinde Allah inancı vardır.Allah inancı olmadan şirk mümkün değil...Ateist de bir güce inanır.her insan dua eder...Dua ilah ilanıdır...
Evet... inançlar,dinler diyalogundaki ortak noktaları aramak yanlış değil...Mezhebler arasında da...en seçkin olanını farklı gösterelim...bu araştırmalarımızla... Ortak nokta yok mu...Tevbesi gerekenlere tevbe teklif edelim...Adl sıfatı bunu gerektirir...Allahın veli kullarını müşriklikle suçlayanların nasibsiz ve eksik ilimli olduklarını görülür şekilde gösterelim...yazı yazmamızın kutsal bir amacı olsun...
Allahın veli kullarını müşriklikle suçlayanlara reddiyedir amacım...şeytanlığın melekliğin ademliğin farkını göstermek...örtüştüğü yerleri de ayrıştığı yerleri de göstermeliyiz...
Müşrik neden mi müşrik ilmi eksik aklı eksik ihsanı eksik şeytan eksikti yaratılana düşmandı.Yaradılanın hepsini kucakla...Veli kullar bütün insanlığın derdini dert edinir...İslam fıkhı cizye al der ama müşrik yok eder mü’mini fırsat eline geçse farkları gör adl sıfatının etkilerini gör...Şeytan kahırla kul eder...Kuluğa hadimdir...cehennem kulluğa hadimdir...şeytan da melek de Adem de aynı gayeye hadim...zaten değilse yok olurlar...ademle şeytanın amacı aynı ama yöntemleri farklı...Peygamber iyiliğe davet eder...ya şeytan cehenneme çağırır cehennem tevbe yeridir...yani Adem de şeytan da tevbeye hadim...aksi ilahsızlık iddiası olur...ama Allah veli kullarına doğrudan tevbeye secdeye hadimlik görevi vermiştir...müşrikle şeytanla farkı bu...adl sıfatı şeytana o görevi layık görmüş...görevin kötüsü olmaz...asiliğe can atana şeytan koşup gidiyor...sürü psikolojisi için secde için şeytan da elzem adem de elzem ...
Allah dostlarından kaçarsak adl sıfatı tokatını vurur...müşrikliğin ortaya çıkar...Ebu cehil de Kur’anı anlayacak ilme sahibdi...ama peygamberimize düşmanlığı şeytanlığa sevk etti onu...Düşman olduğun Allah dostuysa tevhid değil inancın...
Allahın adl sıfatının etkisi...Unutulmasın ortalıkta beyin karıştırıcı iddalar dolaşıyor...adl sıfatının etkilerini gören akla sahib olursak kıymetliyi kıymetsizden ayırırız ve kıymet vermeyiz her iddiaya...Tevbe etmedikçe günahlarımıza Kur’an bizden sırlarını gizler...Allahtan korkan tevbeye sarılsın...Kimse onun aklını karıştıramaz çünkü ihlas verir Allah tevbe edene...Sadıklığını göster imanına şükret her eyleminle halinle fikrinle çare bu...Kafan karışır dini tartışmalarla sığın ihlasa sığın tevvaba...sığın esmaya...ilme...hikmete...Adam Allah şafiyim diyor Kur’anda ama hastalık kutsal savunması yapabiliyor...Esmaya sığın esmanın nuruna sığın etkilerine sırlarına eğitimine öğüdüne sığın...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.