ÖĞRETMENİM
Sözlerime; devletimizin kurucusu, başöğretmenimiz Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK ve silah arkadaşlarına, bu güzel yurdumuz için şehadete ermiş tüm şehit ve gazilerimize; kalemiyle, temiz ve engin yüreğiyle rahmeti Rahmana kavuşmuş olan eğitimcilerimize Allah’tan (cc) rahmet diliyorum.
Eşrefî’yim, aşk yolunda,
‘Altın bilezik’ kolumda,
Yol olurum ayaklara,
Yaradan’a kulum ben.
Efendim! Büyük küçük demeden yaratılana hizmet ettik. Yaradan’dan ötürü hizmet etmeyi kendimize büyük aşk eyledik. Bu mesleği her çeşit maddi varlıktan en değerli bildik.
Gönlümüzü, kalbimizi bu aşkla, bu yüce sevgiyle dolduran Rabbimize şükürler olsun.
Bir vesileyle bizlere adresimiz, ikametimiz sorulsa hemen aklımıza ilk gelen yer, görev yaptığımız okulumuzdur. Biz öğretmenlerin ilk ikametidir okullar. İçindekiler de aile bireylerimizdir. Biz çok mutluyuz. Çünkü onlarca ailemiz, binlerce çocuklarımız var. Bundan daha mutlu ne olabilir ki?
Çok çükürler olsun şanı yüce Rabbimize,
Besmeleyle başladık bu kutsî işimize,
Kalmadı gözümüz arkada elhamdülillah,
Sevgiler doldu taştı küçücük kalbimize.
Efendim! Hz. Mevlana der ki; “Doğduğunda el gülerken sen ağlardın; öyle bir hayat yaşa ki, öldüğünde, el ağlarken sen gülesin.”
Ömrümüzü, emeğimizi, hizmetimizi Rabbime hamdolsun bu düstur üzerine yürüttük.
Kimi zaman bir sanatçı olduk, bazen tiyatrocu olduk, bazen aktör olduk, artist olduk, hatta onun yani öğrencinin seviyesine indik, onun gibi güldük oynadık, onun gibi davrandık. Bütün bunları yaparken onları incitmemeye gayret ettik. Bildik ki; “bir kalp kıranın iki cihanda yeri yoktur” diyen Yunus Emre’yi de örnek aldık.
Öğretmenler için söylenecek çok sözler vardır. Bunları anlatmaya kalksak zaman yetmez.
Ay gibi, güneş gibi karanlığı boğuyor,
Yeniden doğuyorum, okullar açılınca,
Kucak açıp bekleyen anne baba oluyor,
Kendimi buluyorum, okullar açılınca.
Bütün toplumlar, milletler öğretmenin değerini önemini çok iyi bilirler. Öğretmenlerine değer veren, önem veren milletler ve devletler ebedi olarak varlıklarını sürdürürler hem de gücüne güç katarlar.
Doğruluk, çalışkanlık, saygı, sevgi güzel şey,
Yarım olmaz hiçbir iş, eksik kalmaz hiçbir şey,
Bütün diller, gönüller hep birlik olur, her şey,
Kendimi görüyorum, okullar açılınca.
Onun içindir ki öğretmenlik bir meslekten de ötedir. Biz deriz ki: Öğretmenler bir milletin ve devletin var oluş kaynağıdır. Bu kaynak deryasında biz de bir damla olduysam Rabbimize çok şükürler olsun.
Öğretmenin ömrü boyunca yaşadığı her gün birer hatıradır. Bu Allah(cc)tan bir lütuftur. Hatıralar, anılar milleti anlatır. Bu hatıralarla bir millet hayat bulur.
Çok sevdiğim bir şiirle sözlerimi tamamlamak istiyorum.
İşte çıktık bir uzun yola,
İlkokuldan ort’okula,
Liselerden yüksekokula,
Işık tutarsın öğretmenim!
Dünya sığan o kalpleriyle,
Ana yüreği sevgisiyle,
Umut dolu hoş sözleriyle,
Işık tutarsın öğretmenim!
Hep güzel yüzlerini görür,
Bilgileriyle yaşarız hür,
Eğlenir, güleriz bir ömür,
Işık tutarsın öğretmenim!
Öğüt verdiler Eşrefî’ye,
Son verdiler şu cahilliğe,
Azdır onlar bütün övgüye,
Işık tutarsın öğretmenim!
Allah(cc) yâr ve yardımcımız olsun.
EKREM GÜRER(YOZGAT 24 KASIM 2021)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.