- 281 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
KUR'AN'IN KİTAP HALİNE GETİRİLMESİ
Kur’an bizzat Nebimiz Muhammed tarafından kitap haline getirilmiştir. Bu durum hem Kur’an’dan hemde hadislerden anlaşılmaktadır. Kur’an’ın bizzat Nebimiz Muhammed tarafından kitap haline getirildiğini Kur’an’dan ortaya koymadan önce gelenekselci kardeşlerimiz tepki vermesin diye öncelikle gelenekselciler tarafından kabul edilen dört delili sunalım.
1) Kur’an’ın bir ismininde ’yazılı metin’ anlamına gelen ’el-kitap’ olması
2) " Benden, Kur’an’dan başka bir şey yazmayınız. Kim benden Kur’an’ın dışında bir şey yazmışsa onu imha etsin" hadisi
3) Ömer’in kız kardeşi Fatıma’nın elinde bulunan Tâhâ Suresinin baş tarafının yazılı olduğu sahife
4) Abdullah b. Ömer’in "Biz, Kur’an üzerimizde iken düşman ülkesine gitmekten men edilmiştik. Bunun sebebi, o yazılı metinlerin düşman eline geçme korkusu idi" sözü.
Şimdide Kur’an ayetleriyle bunu ortaya koyalım.
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
’Ev zid’aleyhi ve rettil-il-Kur’ane tertiylen.
Kur’an’ı belli bir düzen içinde (tertil üzere) düzenle.(Müzemmil Suresi 4. ayet)
Rettil: Düzenlemek, yoluna koymak, hazırlamak, ayarlamak, halletmek , düzeltmek, sıralamak, planlamak, kararlaştırmak, sıralamak, sıraya koymak vs. gibi anlamlara gelmektedir.
Re-te-le birlikte marş eden ordu birlikleri için kullanılmaktadır. Ordu birlikleri rütbe sırasına göre düzenlenir.
Tertiylen: Doğru diziliş, doğru ayarlama, doğru düzenleme, iyi düzen, sıra, sıralama, plan, anlaşma, aranjman ve hazırlık demektir.
’Ve kitabim mestur.’
’ Ve satırlaştırılmış Kitaba.’(Tur Suresi 2. ayet)
Bu ayettende çok açık bir şekilde Kur’an’ın satırlaştırılmış kitaplaştırılmış olduğu anlaşılmaktadır.
’Andolsun kaleme ve satır satır yazdıklarına ki.’(Kalem Suresi 1. ayet)
’Hayır, şüphesiz o yüce kâğıtlarda yazılı olan ve isteyenin üzerinde tezekkür edeceği bir öğüttür.’(Abese Suresi 11-14. ayetler)
Vahyi(Kur’an’ı) kitap haline getirip tebliğ işlemini yapmak elçi için en önemli işlerden biri olup bunu yaparken dönemin imkânlarının bahane olarak sayılması doğru olmaz. Zira başlangıçta imkânlar olmayabilir fakat daha sonra Müslümanlar ekonomik olarak rahat bir duruma gelmişlerdir. Özetle Kur’an’ın yüzlerce ayette ’Kitap’ olarak tasvir edilmesi açısından bakacak olursak çok net görürüz ki, Allah’ın kelamı Kur’an bizzat Nebimiz Muhammed tarafından vefatından önce kitaplaştırılmış ve son noktası konulmuş ilahi mesajdır.