- 572 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
KADIN
Oğul ve kız boyunca!
Kadın soylu soyunca
Ahlak namus olunca!
Yaşar soylu soyunca.
Beşeriyet kadına ağır sorumluluklar yüklemiştir. İnsanların yetişmesinde karakter hamurunun oluşmasında, kadınlar en başta gelen mürebbiyedir. Ne var ki, beşeriyet kadını dejenere etmekte, kendi mağlubiyetini kendisi hazırlamaktadır. İşte bu yüzdendir ki, şeytani telakkiler insanları galebe çalıyor.
Kadın aile ocağından, kendi bucağından nadide bir gül gibi koparılmaktadır. Kadını sıcak, merhamet, şefkat ve de mu-habbet yüklü yuvasından söküp atmak hangi kafanın eseridir? Çağdaşlık adına, kadın şahsiyeti üzerinde, maddi ve de manevi darbeler indirilmektedir. Batı medeniyeti diye diye, kadınlar gaddarca muameleyle tutularak sömürülmektedir.
Kadınları çalışma hayatını zor şartları içine sokanlar, kadınların ruh yapısını, inceliğini, zarafetini ve şahsiyetini bozdular. Sözde modern oldular. Hiçbir zaman kadınların manevi dünyası ile ilgilenmediler. Batılaşma adına, onlar kadının iç dün-
yasından ziyada dış dünyasına hitap ettiler. Onları kadınların güzelliği ve dış görünüşüyle ilgilendiler. Kadınları reklam aracı hep ticaret meta ve sömürü aleti olarak gördüler.
Materyalist felsefenin, kadınları iş hayatına sürmekteki maksatları şudur. Ailenin ekonomik sıkıntılarını asgariye indire-ceğiz diyerek kadınları aile ocağından kopardılar. Kadınların eğlence ve konfor hayatına yönelmesi Batılaşma, modern-leşme hareketiyle kadınları soymaya teşvik etmekteki, maksatları kadınları emperyalizmin kötü emellerine sermaye yapmaktır. Diğer bir hususta şu, kadınların gösteriş ve güzelliğinden istifade ederek, insanlığı kendi istekleri yöne kana-lize ederek kaleyi içten fethediyorlar. Emperyalizm, hain emellerine kavuşarak dünya saltanatını sürdürmek istiyorlar.
NAZIM TAŞTAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.