HAYATIMIZ SANAL OLUVEDİ(Ege şivesi ile )
HAYATIMIZ SANAL OLUVEDİ(Ege şivesi ile)
Nisanda açan çiçek zamanından beri dört gözle bakıp yetiştirdiğimiz zeytinlerin hasat mevsimi başladı. Toplama işi bir iki kişiyle olmuyor ,bu yüzden gonum gomşu, akırba, eş dost imece usulü topleyoz her yıl.
Tanıdıklara teker teker dolaşıp belirlediğimiz gün için gavilleşiyoz. Son olarak, kesik burunların evinin yoluna düştüm biraz uzaktı öteki mahalladeydi evi.
İbram’ın (İbrahim) evine yakın yerde de dibek daşı (keşkeklik bugdayın ve toz biberin ağaç tokmaklarıyla dövülerek ezildiği içi oyuk taş) na yaklaştığında ibram’ı gördüm elinde tokmak,ağzında cuvaresi (sigara) garşısında garısı Aşa (Ayşe) tokmağın biri iniyor,diğeri kalkıyor ter yüzlerinden,sırtlarından belli oluyordu. Aşa’nın pazenden fistanı, İbram’ın uçuk mavi gönegi bi gova su döküvemiş gibiydi.
---"Goley gelsin bizim oğlan berketli olsun, ne dövüp durusunuz"?..
----İbram "Ne olçek gadeşlik keşkeklik buday dövüp duruz bi iki daha vurasek bitiyo gari"
---- "Aşa gelin ve bakem tokmağa biraz ben dövverem"
İbram’la hem konusuyoz hem buğdayı tokmaklıyoz.Bu arada onlarin evine zeytin toplamak için geldiğimi söyleyince...
---İbram "Aşa hadi sen git bi çay goy bizde birazdan burayı toplar geliriz"...
Aşa gelin çayı demlemek için evine yöneldi...
Bizde üç dört tokmakladıktan sonra buğdayı çuvala goyup İbram’ın evine vardığımızda çay semaverde demlenmiş , semaverin bacasından duman tütüp durudu...
---Aşa " Havına (Havane) gupalara (bardak) algelde çayları gatalım"...
Havına da komşu gızı olan arkıdeşi Hatce (Hatice) gızla ellerinde telefonla bi şeyler yapyola arada bi şeyler deyola..
---Havına"Du bi ana az işimiz galdı alı gelirim gupaları"
Aşa gelin kupaları alıp geldi. Cayları goyup ikram olarak da saç çoreğ getirdi cayın yanına...
Gızlar gave yapmışlar yaparken vido çekmişler
--- Havına" bi dene gayfe hoturafı (fotograf) payleşem dedim... Valla bu hayatı yaşeyon deyola... gız siz gayfe yapıpta hoturafına çekip storo atameyoseniz yaşameyin zaten ölün gı valla boşa yaşeyonuz"...demez mi?..
---Aşa" hayırdır gızım ne biçim gonuşupban ne ediyonuz öyle ıkı gız"
--Hatce"Aşa deze kötü bi şey yapmeyoz gayfe yaparken vido çektik biz görünmeyoz içinde Havına ses yükleyo vidoyu" deyince ...
---Aşa "Iyi bakem bitince haber verinde bi de ben görem vidoyu"
Vidoyu yapıp tamamlamışlar. Annesine .
----Havına" Al gı bak ana, bubamı da göster buna isteramda (instagram) paylaşivercem"..
--- İbram "ulee gardeşlik bu genclere anlemeyom ellerinde bi telefon, olur olmaz işeylerle (şeylerle) uğraşıp duruyolar" ...
---"ya sorma bizim oğlan bi gençlerde olsa öpte başının üstüne goy, büyüklere ne demeli?.. onlarda gençleden berbat , gavede demeyola, misafirlikte demeyola ellerinde bi telefon ,agızlarına açıyolar ,ibiklerine dikip duryolar. Ne muhabbet oluyo, ne de hâl hatır soruluyor. Fenemon muydu neydi? .. ondan öyle olcez diye de gılıkdan gılığa girip vido paylaşıp durula. Eh... bizim oğlan sanal diye ölüp gitcez. Bak benim takipçim şu gada , yok benim ki bu gada diye diye birbirine laf sokup durula. Bir birine hic görmeyen,tanımayan her kes bulada toplaşıp durula valla ben de anlemeyom bu telefon işinden elimdeki takoz calasa cevap veryom, çalmazsada aksesuar gibi taşıp durum "
---İbram " Amacında gullanısen bek güze, bi şeye soruyon sene hemen bulup cıkarıveriyo, yok emme amaç dışında gullenenlere de göryoz,ne ocaklar sönüvedi, ne ocaklara incir ağaçı dikti, yuvula dağıldı ,sanal alem oluvedi hayatlar velhasılı gadeşlik en güzeli senin gibi,benim gibi aranınca Alo, aranmayınca da aksesuar oluvecek gari"..
Gızlarımızın hikaye paylaşımı için vido dan sonra da soyle sözler dökülüvedi gari dilimden...
SANAL
Tanır mıyız bir birimizi?
Yok! genelde...
Ekleriz facebook,instagram vs.
Slm!.. naber?..
Ile başlar ilk konuşma
Dostluklar kurulur hemen
Ortak paydada buluşulur
Dertler hep aynı
Evliler dul ya da ayrılmış
Mutsuzluk ön planda
Her sayfada arar derdine çare
Inanıyor elveda diyecek
bir gün yâre
Sanal girince hayata
Bozuldu dosluklar
Kırıldı kalpler
Dayanamadı perçinli aşklar
Dayanmadı sanala
Kırılan ayna gibi
Tuz buz oldu
Ne ocaklar söndü
Virane olan yuvalar
Savruldu evin neş-esi çocuklar
Can bulur mu?
Sulayınca solan çiçekler?..
Saygi ve hürmetle ... Ozanca35
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.