Cevizi Çift Görmeden Taş Atmayınız
Cevizi çift görmeden taş atmayın, kolunuzu yormayın, boşa enerji sarf etmeyin. Kimisi iki için ama kimisi ise cevizi üçlemeden atmaz taşı. Şu anlamdadır bu. İşinizi bilmek, bir koyup üç almak, boşa kürek çekmemek, taş atıp kolunuzu yormamak ve en az enerji ile en çok kazanımı elde etmek manasındadır.
………………………
Cevizi çift görmeden taş atma meselesinden bir başka konuya yönelelim burda. Doğrudan cevizi konu edelim ve biraz malumat verelim. Cevizin meyvesinin ağaçta ikili üçlü görülmesi iyidir. Cevizin verimliliğine işarettir. Tekli olursa daha az ürün, çoklu olursa daha fazla verim alınır.
………………………
Ceviz hem ağacı hem meyvesi bakımından önemlidir. Oldukça uzun ömürlüdür. Bir asrı devirebilir, yüz yılı aşkın süre yaşayabilir. Meyvesinde ciddi yağ, protein ve iz elementler bulunmakta insan beslenmesinde önemli bir yer tutmakta. Gövdesi mobilya sanayiinde kullanılmakta, hem renk hem desen vermekte. Görünümü gözü okşamakta, ruhu dinlendirmekte.
……………………...
Ceviz genelde vadilerde sulak alanlarda yetişir. Ne aşırı soğuktan ne sıcaktan hoşlanır. Korunaklı yerlerde hayat bulur. Toprağını sever, suyu bulursa kocaman ağaç olur. Bol ceviz verir. Kimisi çetin olur, içi zor çıkar. O nedenle aşılısı istenir. Aşılılar erken meyveye yatar. İçi bütün çıkar.
…………………….
Cevizi dikmeli sonra beklemeli. Ancak altında yatmamalı. Gölgesi koyu olur ama başa vurur. İçindeki madde ağrı yapar.
……………………..
Ağacına mecbur kalmadıkça çıkmayın. Kendinizi sarkıtmayın. Bastığınız dal gevrek olur. Bir anda kırılır. Sonu kötü olur. Ya beliniz kırılır ya da kafanız. Bedeli kötü ödenir.
Kemal GÜL
31.08.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.