- 556 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
HAYAT
Hayat zordur acısıyla,
Türlü türlü sancısıyla,
Hayat hoştur güzeldir.
Kendisine has özeldir.
Hayat bize yaratan dan mucizedir. Yüce kudreti anlamamız için duyarlı bir kalbe ihtiyaç vardır. İnsan hayatı, mucizevi bir kudret bakımından eşsizdir. İnsan mükemmel, hassas ve de harika bir yaratıktır. İnsan yaratılmışlar içerisinde en büyük özelliğe ve güzelliğe sahip olan bir varlıktır.
Yüce Rabbimiz türlü çeşit canlıyı yaratmış hiç durmadan yaratıyor. Yaratılan her şey hareket halinde ebede akıp gidiyor. Gece bitiyor, sonra gündüz oluyor. Günler, haftalar, aylar birbirini takip ediyor, mevsimler, aylar, yıllar gelip geçiyor... Dünya alem sessiz sedasız her sabah yeniden kuruluyor. Her sabah taze başlangıç oluyor, kainat sarayı kendini yenili-yor. Hayat hızında ki sessizlik, sükunet, esrarlı ve harikulade oluşu perdeleyip gizlerken, insanların ömür sermayesi her gün sessizce akıp gidiyor…
Hayat tıpkı sular gibi hareket halindedir. Yüce Rabbim öyle emretmiş her şey aslına rücu ediyor. Hayatı anlamak o maddemin mana yapısındaki inceliği anlamak ve çözme olur. Her canlı nebat ve de insan tıpkı sular misali ebede hiç durmadan akıp gidiyor. Dünyada ki her değişim, oluşum hızındaki o sükunet ve desessizlik esrarlı harikulade oluşları perdeliyor. Biz insanlar olanların farkında bile değiliz.
Yağmurun düşmesi, rüzgarın esmesi, seslerin taşınması bu gibi ilahi hikmetler neler getirip neler götürüyor?. Yüksek dağlar dan, yaylar dan ve ovalardan akıp giden dereler, kabarıp köpüren o çaylar, coşan, taşan, çağlayan şu ırmaklar sonsuz ebede doğru akıp gidiyor. Akan sular bazen durgun, bazen sesiz kimi zaman bulanık ve hırçın, kimi zamanda duru ve berrak, tıpkı billur gibi! Her şeye rağmen hayat güzeldir.
NAZIM TAŞTAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.