- 348 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Erdemli İnsanlar Anısına
Hikayeye göre İsa’yı da vaftiz eden, bilgeliği, inancı ve erdemiyle pek çok insanı etkileyen Vaftizci Yahya; kardeşi Filipus’un karısı Hirodias ile evlenmiş olan Kral Hirodes’i " Kardeşinin karısını almak uygun değildir" diye uyarır.
Kral bu sözleri üzerine Yahya’yı zindana atar fakat kutsal ve değerli bir adam olduğunu düşündüğü için onu öldürmekten çekinir. bir yandan kral, Yahya’ya düşman olmasına rağmen onun hikmetli sözlerini dinlemekten de kendini alıkoyamaz. Kralın karısı Hirodias ise Yahya’ya karşı konulmaz bir kin beslemektedir.
Bir zaman sonra kralın doğum gününde büyük bir şölen verir. Şölende kralın karısı Hirodias’ın kızı Salome, davetlilerin önünde cezbedici şekilde dans eder. Hem davetliler hem de kral bundan öyle etkilenirler ki, Kral, Salome’ye "Dile benden ne dilersen, ülkemin yarısını istesen bile sana vereceğim" diye ant içer.
Salome ne isteyeceğini bilemez ve gidip şerli annesine akıl danışır. Annesi bunu fırsat bilip, ondan Vaftizci Yahya’nın başını istemesini söyler, kız da krala "Vaftizci Yahya’nın başının tepsi içinde bana verilmesini istiyorum" der ... Ortalık buz kesilir ...
Kral bunu yapmaktan çekinse de sofrada, konuklarının önünde büyük bir yemin ettiğinden ve belki de kibrinden olsa gerek kızın istediğini yapar ve masum Yahya’nın başı kıza tepsiyle sunulur. Kız da tepsiyi alıp annesine sunar. Kibir ve şer üstün gelmiştir.
youtube.com/watch?v=GRPaV2Aq2GQ
İşte bu şarkı bize; zulme uğrayan erdemli masum Yahya’yı, zalim Salome’yi, kibirli Kral Hirodes’i, karısı şerli Hirodias’ı ve onlardan yüz yıllar sonra yaşayan Anna’nın hikayesini hatırlatır...
Erdemliydi Yahya, hep doğru konuşurdu
Kral düşmandı ama o dahi etkilenirdi ondan
Karısı Hirodias’ın şerri yedi aleme dokunurdu
Melekler bile kaçardı yolundan
Annesine çekmişti Salome, kıvırdı belini
Derebeylerin aklını almıştı başından
Muktedir dönmeyeceği bir ant içti
Yahya’nın başını istedi kız, kraldan
İyiydi Yahya, hak yolda sevgi doluydu
Ama kaderi çizilmişti çoktan
Salome’nin tacı artık kan kokuyordu
Üzüntü ve ibrettir bize düşen bu kıssadan ...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.