- 505 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
AV MISIN YOKSA AVCI MISIN?
AV MISIN YOKSA AVCI MISIN?
Dr. Remzi HOROZ
İnsan beyni, bilgisayar beyni, araba beyni, ABS fren beyni, ordunun beyni, işletmenin beyni… gibi sözleri günlük hayatta sıkça duyarız. Bunların içinde en önemlisi insan beynidir. Çünkü saydığımız tüm beyinler, insan beyninin ürünleridir. İnsan beyni ile bilgisayar beyni birbirine benzer sisteme sahiptir. İnsan beyni; girdi, düşünme ve çıktıdan oluşan üçlü mekanizma ile çalışırlar, bilgisayar ise girdi ve çıktıdan oluşan ikili mekanizma ile çalışır.
İnsan beyni; Latince cerebrum(serebrum), Antik Yunanca encephalus (baştaki) kelimesi ile ifade edilir. Tüm vücudumuzu yöneten ve çalıştıran beyin ortalama 1.5 kilo ağırlığındadır. Filin beyni, insanınkinden dokuz kat büyüktür. İnsanların beyin boyutu, zihinsel işlemlerde bir fark yaratmıyor. Örneğin Einstein’in beyni 1.21 kilo ağırlığındaydı.
Beyin görevi ile ilgili olmayan şeyle ilgilenmez. Görevi, bedeninin varlığını sürdürmek olduğundan varlığının yemi olan avıyla ve kendisinin yem olduğu avcısıyla ilgilenir. Kendisine yem olmayan ve kendisinin yemi olmadığı avcısıyla ilgilenmez. O nedenle tehdit oluşturmayacak uzaklıktaki bir nesneyi, küçük görerek, görmez.
İnsanlar, av ve avcı olarak ikiye ayrılırlar. Av olanlar her sabah evden çıkarken; avcıyla karşılaşmamak( çarpılmamak, kazıklanmamak, dolandırılmamak, kandırılmamak vb.) için dua ederler. Av olanlar eğer gündüz avcıya rastlamadıysa, gece başını yastığa koyduğu zaman; “– Oh.. be.. bu günde avcıya rastlamadım.” diyerek, huzurlu ve rahat bir uyku çekerler. Avcılar ise “ – İnşallah bu gün iyi bir av yakalarım.” diyerek, sabahleyin evden çıkarlar. Gündüz yağlı bir av yakalamışlarsa, gece de rahat bir uyku çekerler.
Hayatınızı zehir etmemek için her zaman uyanık olun çevrenizdeki avcılara yakalanmayın.
Unutmayın!..
Herkes ağzını açmış av peşinde ortalıkta dolaşıyor.
Ey İnsanoğlu!..
” Her şey seninle başlar, karar ver.”
“AV MISIN YOKSA AVCI MISIN?
GÜNÜN SÖZÜ:
“ BU DÜNYADA YA AV OLACAKSIN YA DA AVCI AMA ASLA AVCIYA AVI GETİREN KÖPEK OLMAYACAKSIN”
La Edri
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.