- 276 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
DÜŞÜNMÜŞÜM ÖLÜMÜ
Düşünmüşüm tezatları,
Düşündüm o yasakları,
Bilinmedik o muamma,
Düşünmüşüm o ölümü.
Hayat mucizevi kudrettir. Hak Te Ala hayatın hakikatini vücudumuzun ömür sermayesini, dünya, ahiret hayat bakiye sini vahiyle, Peygamberle yüce kudret bizlere anlatmıştır.
Yaşadığımız ömür bir hakikati nuraniyedir. Hayat bütün kainatın süzülmüş en safi bir hülasası olduğu gibi, şu kainatın en mühim maksadıdır. İlahi hikmet aleminin en büyük neticesi ibadetimiz! Hamt ve muhabbet ise, hayatın meyvesidir.
İbadet insanlığın hayatında netice veren nurlu hikmettir. Hayatın mühim bir maksadı vardır. Bu netice ölüm sonrası hayatın ebedi olmasıdır. Hayatın meyvesi ibadet ve niyazımızdır. Bütün bunlar bize yüce kudretin taktiriyle olmaktadır.
İbadet ve hamt, şükür ve muhabbet hayatın meyvesidir. Hayatın gayesi lüks ve rahat içinde olmak, zevk ve sefa içinde yaşamak, zevklenip nimetlenmektir. Diyenler fevkalade yanılmaktadır.
Bunca nimetler içinde, insanların çoğu nice çirkin gaflete ve dalalete, cehalete sürükleniyor. Hayat nimetleri insanları imana, şükür ve ibadete sevk etmelidir. İnsanlığın bu seyir defteri inşanı yanlış istikametlere sevk etmektedir.
İnsanoğlu ölümden ne kadar korkarsa korsun, korkunun ecele faydası yoktur. Her insanın hesabı bir gün görülecektir. Bu acı gerçek bilindiği içindir ki, insanlar acı acı feryat ediyorlar.
İnsanların konumu, makamı, mevki, etiketi ne olursa olsun ölüm denen kervana herkes katılacak, ebed müddetmaleme herkes göçecek. Allah her kime hidayet verirmiş ise, o kimse ölümden korkmaz hidayet bulur. Delalete düşmez...
NAZIM TAŞTAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.