- 231 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kurucu İnşa Temelindeki Kolektifi Oluşum 35
Kuantum yansıma çekirdek ve elektron bileşimi yoluyla yeni özellikti. Bu özellik atomdu. Atom mikro dünyanın makro dünyaya içine sıçramakla, belirli ve belirlenme olmasıydı. Mikro dünya, bileşimin özelliği içinde başka yere aitliğin imajıyla makro dünyaya taşınmıştı.
Çekirdek kuarktan bileşimdi. Ve çekirdek, kendisinin kuantum belirsizliğine karşı bileşim makro durum ile belirli yapıydı. Oysa kuantum dünya üssü durumların belirsiziyleydi. Çekirdek te 6 tane kuark vardı. 6 kuarkın 3 tane kuarkı aşağı yönlüydü. 3 tane kuarkı da yukarı yönlüydü.
Aşağı kuarklar -1/3 elektrik yüküne sahiptiler. Yukarı kuarklar da +2/ 3 elektrik yüküne sahipti. Çekirdek proton ve nötron bileşikleriyle, bileşimdi. Bir proton 2 yukarı kuarkın toplam +4/3 elektrik yükü ve bir aşağı kuarkın -1/3 elektrik yüklerinin girişim farkını vermeleri sonunda proton +1 yüklü özellik olur çıkar.
Nötron da, bir tanesi (+2/3) yüküne sahip bir yukarı kuark ile yine bir tanesi -1/3 elektrik yüküne sahip 2 aşağı kuarkın bileşiminden oluşuyordu.
Nötronda İki aşağı kuark ve bir yukarı kuark vardı. İki aşağı kuark ( -1/3 ve -1/3) yük toplamıyla -2/3 aşağı kurak yüküne sahipti. Buna karşın nötronda bir tane de +2/3 yüküne sahip yukarı kuark yükü vardı. Toplam iki tane -2/3 aşağı kuark yükü ile bir tane yukarı kuarkın +2/3 elektrik yükleri giriştikleri zaman birbirini götürürler. Bu nedenle nötronun elektrik yükü 0 olur.
İşte çekirdekteki +1 yüklü proton ile 0 yüklü nötronun bileşim özelliği; 6 parça kuarkın 3 erli iki farklı grup kombinasyonu içinde ortaya çıkıyordu.
Birinci kombinasyonda +4/3 elektrik yükünü (-1/3) dizilimle olan kuark yüküyle toplandığı zaman toplama işlemi [(+4/3) + (-1/3)] ile bir çıkarma işlemi olur. Geriye + 3/3 elektrik yükü kalır. 3/3 ü sadeleştirirseniz (payı paydaya bölerseniz) +1 elektrik yükü olur.
Demek ki çekirdeğin protonu +1 yükle belirli bir sabite durum belirlisidir. Gerekircidir. Neden seldir.
Çekirdek bileşiminin bir de 0 elektrik yüklü bir yukarı kuark ve iki aşağı kuark bileşimi Nötronu vardır. Nötron bir yukarı kuarkın +2/3 elektrik yükü ile iki aşağı kuark -1/3 ve -1/3 elektrik yüküne sahiptir. İki aşağı kuark-1/3 ve -1/3 yük toplamı (-2/3) elektrik yükünü verir.
Bir yukarı kuark yükü +2/3 tü. İki aşağı kuark yük toplamı da -2/3 tü. Bunları topladığımız zaman +2/3 elektrik yük ile -2/3 elektrik yükü birbirini dengelemekle 0 etkili ve sıfır yük kuvveti verirler. Bu durumda bir nötronun yüksüz olan belirli, kararlı bir yapısının olmasıydı.
Proton +1 yükle kuarklar bileşimli kuantum üssü duruma göre hem belirli yapıdır. Hem kararlı yapıdır. Yeni ve karalı yapısı içinde proton +1 yüklü olmakla çevresine +1 elektrik yüklü etkiyle girişir.
Çekirdek sel yapı; proton yapının kuantum üs sel durumdan gelen imaja bağlı geri bağlanıma dönüktü. Bu geriye dönüklükte belirsizlik vardı. Oysa çekirdek belirli durumdu. Yani belirsizin belirliye oranıyla çekirdek kararsızdı. Bozunumlaydı.
Çekirdeğin kendi içine doğru olan kararlı durumu; çekirdeğin dışında geriye kuantum dünyaya atfen ve elektronla bileşimine atfen ikili bir eksikli karasız yapısı vardı.
Çekirdeksel yapı içindeki çekirdek elektrona bağlanım yaparken elektronun kabuk düzenli fermiyon hareketi ya da Pauli dışlaması çekirdeği etkiliyordu. Bu etkiyle de çekirdek kararsız bir elektro statik durum oluyordu.
Oysa çekirdek kendi iç bileşenleri bağlamıyla nispeten dengeli, kararlı gerekirci yapıydı. Çekirdeğin kuantum belirsize doğru olan imajla belirsizi, çekirdeğin geri bağlanımını oluşur.
Çekirdeğin elektronla yaptığı fermiyon düzenli bağlanımı da çekirdeğin ileri doğru eylem alanı açması ile çekirdeğin ileri bağlanımıydı. Bileşimle olan çekirdek ve atom bu karalı ve kararsız yapısıyla davranır. Atom, elektron katılımlı çekirdekle; elektron hareketiydi.
Çekirdek kuantum üssel duruma göre hem belirli, hem kararlıdır. Ama proton makro durumuyla belirli fakat +1 yüküyle kararsız bir kuantum üssü durum gibi kısıtlı davranma olacaktı. Proton bu davranışıyla çevreye doğru belirli bir pozitif etkili çekimledir.
Proton, nötron kuantum dünyadan sıçrama eylemle yeni, belirli ve kararlı yapı olmakla yeni bir özellik yeni bir girişmeydi.
Proton, nötron tarih sel olarak kuantum parçacıktandı. Proton, nötron kuantum özellikli belirsizle olması gerekirken, bir dünyadan diğer dünyaya sıçrama yapması sonunda makro özellikle, makro durum “belirlisi masif bir yoğunlaşma” veya belirli derişimdi. Yani protonun şimdiki özü kuantum tarihseliyle proton nötron bileşime dek özellikle, yeni bir özellik ve yeni bir olanak durumun belirlisiydi.
Yeni nötron-proton bileşimi, çekirdeği oluşmakla çekirdeğin kazandığı yeni özellik çevresine pozitif yani +1 yüklü elektrostatik etkiydi. Atom, çekirdekten fazla bir özellikti. Atom çekirdek sel özellik ile elektron bileşimli bir özellikti. Atom iki boyutu üç boyuta taşıyan üç boyuttu.
Elektron tamamen saf kuantum olmakla kuantum üssü özelliklere de sahipti. Ancak elektron de çekirdek gibi makro yapıyla olan girişmesi içinde fermiyon gibi yeni bir özellik kazanır. Bu özellik elektronun kuantum özelliği yanında ikinci bir özellikle elektronun dualitesidir. Elektron hem kuantum özellikle davranır hem makro durumla davranır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.