- 220 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YA SONRA
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
“Andolsun, eğer Allah yolunda öldürülür ya da ölürseniz, Allah’tan olan bir bağışlanma ve rahmet, onların bütün toplamakta olduklarından daha hayırlıdır. “(Âl-i İmrân Suresi 157. Ayet)
Kariyer yapacağım. Şöhret basamaklarını bir bir çıkacağım. Profesör, CEO olacağım, öğretmen olacağım ve bizim köydeki herkes kıskançlığından çatlayacak…
Oldun diyelim.
Basamakları bir bir çıktın diyelim.
Sonra ne olacak?
Profesör, CEO, mühendis veya romanları altmış dile çevrilen bir yazar olarak öleceksin. Elli yıl sonra senden bahseden hiç kimse olmayacak. Yüz yıl sonra sana ait tek bir kemik parçası kalmayacak. Başkaları için yaşadın, fakat elli yıl sonra o başkaları dahi hayatta değil.
Kariyer neymiş?
Hiçbir şey!
Diyelim ki ateist veya deistsin. Toprakla birlikte yok olacağına inanmıyor musun? Kariyerinin yine hiçbir anlamı yok. Bir gün yok olacağına inanan bir insan, hiçbir zaman hatırlamayacağı bir kariyerin peşinden neden gider? Nerde bunda akıl parıltısı? Neden kendini bu kadar yoruyorsun? Birkaç övgü, hayranlıkla bakan nazarlar, alkışlar, “her şeyi sizin için yaptım” sahtekârlığı ve samimiyetsizliği …
Kölesin köle!
Kendini; özgür, modern, çağdaş ve entelektüel zanneden bir kölesin. Önce; nefsinin, istek ve tutkularının kölesisin. İçinde doymak bilmeyen bir şey var ve sen onu doyurmak için çalışan bir kölesin. Sonra, başkalarının takdir ve beğenisi için yaşayan bir köle. Hiç kimseye sırtını dönüp gidememenin, gereksiz ve karaktersiz insanların üstünü bir kalemde çizememenin gerçek nedeni de köle olman. Herkesi, memnun etmeye çalışan bir kölesin. Onların rızası için yaşıyorsun.
Biriktir ve yığ bir kenara. Daha fazla şöhret, daha fazla itibar, daha fazla makam, daha fazla alkış, daha fazla para…
“Kendi istek ve tutkularını ilah edineni gördün mü? Şimdi ona karşı sen mi vekil olacaksın?”
(Furkân Suresi 43. Ayet)
“Allah (ortak koşanlar için) bir örnek verdi: Kendisi hakkında uyumsuz ve geçimsiz bulunan, sahipleri de çok ortaklı olan (köle) bir adam ile yalnızca bir kişiye teslim olmuş bir adam. Bu ikisinin durumu bir olur mu? Hamd, Allah’ındır. Hayır onların çoğu bilmiyorlar.”
(Zümer Suresi 29. Ayet)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.