- 237 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALFRED DE MUSSET.
ALFRED DE MUSSET KİMDİR?
Alfred de Musset (1810- 1857) ünlü bir Fransız şairidir. Genç yaşlarda avukat, doktor, ressam, ya da müzisyen olmak istiyordu. Fakat edebiyata karşı olan yakın ilgisinden ötürü yazı hayatına atıldı. 1830’da «İspanya ve İtalya Hikâyeleri» adlı eseriyle birden parladı. Bir müddet tiyatro eserleri de yazdıysa da büyük bir başarı elde edemedi. 1833’te yirmi üç yaşındayken devrin ünlü kadın yazarı George Sand‘la birlikte İtalya seyahatine çıktı. Aralarındaki arkadaşlık Venedik’te âni olarak sona erdi, bunun sonucunda Musset ümitsizlik içinde Paris’e tek başına döndü.
1835-36 yılları Musset’nin en parlak yılları oldu, en güzel şiirlerini bu devrede yazdı. Başlıcaları «Mayıs Gecesi», «Aralık Gecesi», «Lamartine’e Mektup», «Ağustos Gecesi» olan eserlerinden sonra «Bu Yüzyıl Çocuğunun İtirafları» adlı büyük romanı yayınlandı (1836). Durmadan yazıyor, şiir, tiyatro eserleri kaleme alıyordu. Bu devrede yazdığı tiyatro eserleri şunlardır: «Fantasio» ( 1833), «Marianne’ın Kaprisleri» (1833), «Aşkla Şaka Edilmez» (1834), «Barberine» (1835).
1837-1847 yılları arasında komediler, şiirler, manzum masallar, şarkılar, öğretici hikâyeler yazan Musset’nin son şaheseri «Hâtıra» adındaki piyestir. Hayatının sonlarına doğru çok yorulmuş, hastalanmıştı. 47 yaşında Paris’te öld
Etiketler: alfred de musset, Alfred de Musset Kısaca Hayatı 0, eserleri, Fransızların dünyaca ünlü şairi olan Alfred de Musset’in hayatı ve eserleri hakkında kısa bilgiler., kimdir, kısaca
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.