- 279 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
İSLAM CİHAN ŞUMÜL DİN
Her ihlaslı Müslüman,
Bu dünyaya modeldir.
Cihan şümul yüce din,
Tüm dünyaya bedeldir.
İslam dini, ilahi nimet ve fazilet kaynağıdır. Dinimiz, dürüstlüğün, güzel karakterin, maneviyatın en büyük sembolüdür. İnsan ilişkikilerinde, adaleti en iyi sağlayan, huzuru, intizamı en iyi koruyan muhteşem, en mükemmel, cihan şümul din din İslam dinidir.
Yüce Mevla’mızın emri gereği, Müslümanlar insaflı, vicdanlı ve merhametidir. Hiçbir Müslüman nefsi için intikam almaya yelten mez. Müslümanlar her konuda sağduyu sahibidir. Müslümanlar renk, dil ayrımı gözetmeden insanlara kardeş gözüyle bakar.
Şunu herkesler bilmelidir ki, dinimizden, inancımızdan, ahlakımızdan, örfümüzden ananelerimizden bizleri soğutmaya çalışanlar hiçbir zaman buna muaffak olamadılar olamayacaklar. Dünya ve de uhrevi saadetin temini Allah’a kul olmak-
tan geçer. İnançları zayıflamış toplumların, milletlerin akıbetleri hazindir.
Allah, gözlerin hıyanetini ve kalplerin gizlediği her şeyi bildiğine göre, insanlar hareket tarzlarını ona göre ayarlamalıdır. Her an kontrol altındayız, bu durum hiç bi zaman unutmamalı, göz ardı edilmemeliyiz. Ahreti inkar etmek insanın
kendisini inkar etmektir.
Ecel ve kabir, cennet ve cehennem bizleri bekliyor. Vakti gelince her nefis fani alemden, baki aleme, ebedi sonsuzluğa göçecek! İnsan, hiçliğe, çürümeye, dağılmaya, toprak olup gitse de insan yokluğa gitmiyor. İman eden, tefekküre dalan, insan bunu anlar ve idrak eder. İnsan sonsuz Ukba ya, beka alemine gidiyor…
İslam dini güzel yaşamak, yaratana iyi bir kul olmayı emretmekte!..Geçmişte Maneviyat ruhundan mahrum olanlar, esen rüzgarlar önünde sağa sola savrulmuştur. İslamiyet insanlığın dünya ve uhrevi saadetin teminatıdır. İslam dini cihan şümul din…
NAZIM TAŞTAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.