- 260 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şeytanı tanı aldatılmamak istiyorsan...Şeytanlıkları tanı...
Şeytanı tanı aldatılmamak istiyorsan...Şeytanlıkları tanı...
Kim mi aldatır...İşte ayet..."Görmez misin, varlığının kanıtlarından bir kısmını size göstersin diye denizde gemiler Allah’ın lutfuyla nasıl yüzüp gidiyor! Bunda çok sabreden, çok şükreden herkes için açık işaretler vardır."(Lokman/33)...Evet...Allahın varlığını gizleyenler aldatıcıdır...hilecidir...Kur’an esmanın etkilerini tanıtır...O etkileri örtene kör ve kafir der...Kör ve kafir olanlar aldatıcıdır...
Yalancıyı sustur.."Allah bir dese"inanma yalancıya...Niyeti hainlik aldatma olana "Allah bir dese "inanma."Dalgalar onları kara gölgeler gibi kapladığında içten bir inanç ve bağlılıkla sadece Allah’a yakarırlar; Allah kendilerini sağ salim karaya çıkardığında ise içlerinden bir kısmı ortada kalır. Hıyanete gömülmüş nankörler topluluğundan başkası âyetlerimizi inkâr etmez." (Lokman/34)Amacı aldatmak olan Allahın ayetlerini örter...unutturur...
"La mevcude illallah de"babaya oğlun fayda vermeyeceği gün gelecek yardımcılarım yok de...o güne hazırlan...aslında ondan başka yardımcın yok...Allah yardım beklediğin her şeyin acizliğini öğretir ...yani İlah benim der sadece "Benden yardım istemek halli" ol...diğer haller hal değil...sebebleri ilahlaştırma...Aldatıcının unutturduğu bir şey de budur...şartların değişkenliğini unutturur..."Ak akçe kara gün içindir" de...müsrif olma...Dünya hayatı ahireti unutturursa...aldatıcı olur...Fanisin de dünyaya...faniye güven diyen aldatıcıdır..."Ey insanlar! Rabbinize saygısızlıktan sakının; hiçbir babanın evlâdından fayda göremeyeceği, evlâdın da babasından hiçbir yarar sağlayamayacağı bir günden korkun. Allah’ın vaadi gerçektir. Sakın dünya hayatı sizi aldatmasın; o, yoldan çıkarıcı da (şeytan) Allah hakkında sizi aldatmasın.(Lokman/33)
Sözünden dönmeyen varlık tek Allahtır de yani "diğerlerini varlıktan sayma "La mevcude illallah.."de..."Ey insanlar! Allah’ın verdiği söz gerçektir. Dünya hayatı sakın sizi aldatmasın, o aldatma ustası da Allah hakkında sizi kandırmasın."(Fatır/5) Allah affedicidir diye kandırır...Rızka kefil diye kandırır ...esmanın esmadan bağmsız olduğunu unutturur...Allah her günahı affetmez der Kur’an şirki affetmeyecek...kul hakkını ödeştirmeden affetmeyecek yani Allahın affını bazı şartlardan bağımsız sanma...der Kur’an...Rızka kefil ama Razzaklığı da bazı gayretlerin ödülüdür...ihlasın ödülüdür...emeklerin ödülüdür...Hakketmeyene rızık da vermem der Kur’anın da yani Adl sıfana da hadimlik gerekir...Latif sıfatına da hadimlik şart...Rızkına öyle kefil...şartsız kefildir sanma rızkına...
Evet Allah her konuda aldatıcıları musallat edecek bize bu ilmimizin artması içindir...Dünya hayatı aldatıcıların çokluğudur...Aladatıcıları düşman bil...yüz çevir kaç...Çirkin hileci insanlarla kavgan olsun...kavgan yoksa aldatır...Kovamazsan aldatır.Allah da şeytanı kovdu...hz Ademi aldatmasın diye ama yine de aldattı...bozguncu olursun hırsızdan arsızdan korkarsan onları kovmazsan...kovamazsan...susturamazsan...Hainleri sustur...yıldır...hileciyi kov ve çat kaşlarını ona...Hainlere çat kaşlarını değilse vatanından da olursun...rahatından da olursun...çetin azab uygula haine hileciye...dünyanın en ağır azabını tattır...Allahın haliyle hallen Allah azap tattıracak aldatıcıya çünkü...o olsun halin en güzel hal Allaha aittir...
Adam "ateşe dayanıklı kefen icad eder" aldatır...Allah azab edeceği zaman engeller yok olur...çünkü...İlah sınırsız kuvvetin sahibidir...
Kimler mi aldatır...Bazıları "peygamber şefaatiyle aldatır ama Allahtan bağımsız bir mevcur mevcut olmaz ki ilahın olduğu mevcutta..."La mevcude illallah"de...Alladma ihtiyacı ..."daldan dala "geçenlerde vardır...Kilise..Allahtan hz İsaya sığınırlar bazı konularda...havra Allahtan ırkına sığınır...Allahtan başka sığınılacak varlık yok de yani "La mevcude illallah"de..sığınılacak mevcut yok de...tek Allah sığınılacak varlıktır...de...
Aldanmamak için şunları yap...yani Şeytanı tanı aldatılmamak istiyorsan
Allah bir dediklerine inanma insanların...kötü hal varsa onlarda...
Geçmişini bilmediğin aldatır...geçmişini öğren...ilahiyatcıyım diyenlerin geçmişini öğren engel olmak istiyorsan aldatmasına...
Ainesi iştir kişinin"sözüne değil işine bak...
Şüpheci aldatıcıdır ...senden şüphelen seni aldatır...
Hediyeleşmeyi sevmez...aldatıcı.hediye verse amacı aldatmaktır..."Kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez" diyerek veriyorsa amacı kaz elde etmekse...aldatıcıdır...
Sana güvenmez...seni aldatacaksa eğer...güvenmeyene güvenme...kısasa kısas...güvendiğin an aldatır...
Tartışmadan nefret ederler..hakaretle seni susturan aldatıcın olacaktır...hileci tartışırsa hilecilikten uzaklaşır...hakaretçidir aldatıcılar...
Örtücüdür aldatıcılar...şeytan örttü ilahın gücünü...
Bahane uyduran sana itaatden kaçan senin aldatıcın olacaktır..sana itaat etmeyeni uzaklaştır kov...şeytan hz Ademi bahane etti itaatten kaçtı...Allahın hali kovmak oldu Allahın hallerini seç en güzel hallidir Allah...
Yorarlar seni...seniyoran yokuşlara süren aldatıcın olacaktır...ortak olma uzaklaştır onu...
Dini sohbetlerden kaçarlar güzel insanlar yoktur hayatlarında...güzellerden güzelliklerden kaçanları kov aldatıcn olacaktır onlar...
Evet...Şeytanı tanı aldatılmamak istiyorsan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.