- 248 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Örtmek:(َكَفَّ)
Örtmek:(َكَفَّ)
Bir şeyi gizlemek
Mugatabından saklamak
Ayıbını yuzune vurmamak
Öğrenmesi gereken gerçeği kendıne duyurmamak.
*
İnkarın asli: hakikatin üstünü örterek
İnsanlarda gizli rutup saklamak demektır.
Çünkü insanlar duyunca uyanacak ve uyandıkları taktirdim gerçeğe doğru duyuran aleyhine bir takım işler olacak demektir bundan korktuğu için gizler
Örneğin :
bir kız biriyle evlendi
Ama bu kızının evlendiği kişi
Aslında kızın babasının katili dir
Kızın babası birkaç yıl önce öldürülmüştü. Ama faili meçhule gitmiştim katil
İşte kızının evlendiği kişi bu katildi.
Ama katil babasını öldürdüğünü kızından gizli tutuyor ki kadın benimle evli kalsın diye çünkü kadını kullanmak ve sui istimal etmek istiyor.kötüye kullanmak istıyor.
Yine bir örnek:
Bir kadın kocası kendisini bırakmaması için başkasıyla ihanet ettiğini gizlemesi.ve zinaya karşı çıkıyor gıbı konuşarak kendınden saklaması
Çünkü kadın kocasının zenginliği ve malığını kullanmak istiyor.
*
İşte kur’an’daki kefferra kelimesi öttü demektir ve bu manalara gelir.
*
Kur’an’dan bir örnek
66/8
Yanı tahrım 8
Bu sure 66 suredır.
Ey iman edenler içtenlikle ve kararlılık içinde tövbe edin.
*
Umulur ki rabbiniz kötülüklerinizi örter= (عسى ربكم ان يكفر عنكم) (asaa rabbukum en yükeffira anküm)
*
Umulur ki Rabbiniz (mahşerde hesap sorarken-dünyada cezalandırırken) kötülüklerinizi örter yüzünüze vurmaktan vazgeçer sizi utandırmak ve cezalandırmaktan vazgeçer.
*
Altından ırmaklar akan cennetlere koyar.
*
___
İşte bu hayatta geçen (en yükeffira) kelimesi: örter gizler ayıbınızı hesabta sizden saklar sizi utandırıp yuzunuze vurarak cezalandırmaktan vaz geçer demektır.
*
Ayette tövbe etmenin cennete konulmaya Sebeb bir ibadet olduğu bildirilmektedir.
*
İşte kur’an’daki catpara kelimesinin etmek anlamında bu şekilde anlamak gerekir ve bu Kur’an’da bir çok ayette geçmektedir ayetleri dikkatle tetkik ederseniz hepsinde de kelimenin örtmek gizlemek saklamak yüze vurmamak cezalandırmak için intikam almak için kişi utandırmak manalarına geldiği görülmektedir.
*
Bu mana (inkar) etmek küfretmek:
Kuldan olursa böyledir
*
Ama Allah’tan olursa;
Bu inkar: gunahı görmezden gelme olur
*
Yani Allah kulunun günahlarını inkar :haşa . onu suistimal değil :affetmek için gizler.. görmezden gelir demektir.
*
Bunu başka türlü anlamlandırmak Allah’a karşı edepsizlik ve terbiyesizlik hatta küfür olur.
*
Kulunu utandırma mak ,cezalandırılmamak istiyordur
*
Allah’ın inkar etmesi yani kullarının günahını görmezden gelerek işlememiş gibi görünmesi kolunu bağışlamak içindir
*
Bu şekliyle İslam ne güzel bir dindir
*
Müminlerin Müslümanların günahlarının örtülmesine sebep olan
yani bu mahşerde hesapta kişilerin suçlarının yüzlerine vurulmamasına ;
*
işlediği bir takım günahların gizlenerek Allah’ın görmezden gelmesi ne
*
yani sanki kolunun o günahından Haşa rabbel aleminin haberi yokmuş gibi görmezden gelmesine allahın günahları örtmesi denir
*
Buna sebep olan İslamiyette birçok hususi ameller vardır
*
bunlar sırası ıle; şunlardır ve
Bunlara örtüler denmektedir.
*
Yani günahları örtenler
*
Ahirette günahların gizlenerek kuldan saklanmasına ve kulun utandırıl mamasına cezalandırılmama sına günahın görmezden gelinmesine sebep olan hareketler şunlardır.
*
1.iman etmek 47/muhammed.2 64/teğabun 9 29/ankebut
*
2.salıh ameller: 64/tegabun; 9 29/ankebut;7 47/2 muhamed s.2
*
3.tevbe: 66/tahrım ;8
*
4.takva:8/enfal29 5/maide;65 39/zümer35 65/talak5
*
5.sadakalar: 2/bakara;271
*
7.Borç vermek: borç para vermek: 5/12 maide
*
8. Büyük günahlardan sakınmak: 4/31
*
9.mürşide intisab ve biat: 3/193 ali imran
___
İşte bu saydığımız 9 davranış
Kulun hem dünyada kahır ve intikam tecellileri esnasında;
Hışımdan ve cezalandırılmaktan uzak uzak tutulmasına
*
yani günahlarını görmezden gelinmesine sebep olmakta
*
Hem ahirette Mahşer gününde Hesap anında:
*
işlediği büyük günahların yüzüne çarpılarak utandırıl mamasına
*
uluhiyet makamınca görmezden gelinmesine
: bağışlanmasını günahının gizlenerek cezalandırılmaması na sebep olmakta olduğu kur’an-ı Kerim’de beyan edilmiştir kaynaklar üste kaydedilmiştir.
*
Ayrıca bu 9 amelin birbirinden farklı ayrı şerefleri vardır örneğin
*
İman etmek ve Salih amel işlemek
Günahın örtülmesine Bir de altından ırmaklar akan cennete konulmaya sebeptir
*
Takvanın şerefi:
Günahları öttükten sonra bunun dışında:
Kişi takvaya büründü zaman bu takva;
Günahın örtülmesine Bir de iyiyi kötüden ayırma kabiliyeti kazanmasına yani İrfan ve basiretinin yükselmesine yol açar Hakkı batıldan seçme kabiliyeti kazandırır takvanın şerefi budur
*
Sadakalarınızı suyu diyeti:
Günahları örtmekle kalmaz 70 bela kapısını kapatır.
*
Borç para vermek karz-ı Hasen;
Bu da diğerleri gibi günahları öttüğü gibi ayrıca
Altından ırmaklar akan cennetler konulmayan sebep olur yol açar yani ehli cennetten olmayı icab ettirir. Bunun gerçekleşmesi için namazı doğru kırmak zekat vermek peygambere iman etmek peygamberin halifeleri vekilleri olan mürşide han’a itaat etmek ve onları desteklemek şart koşmaktadır
*
Büyük günahlardan sakınmak;
Geçmişi siler büyük günahları işlememiş gibi kabul edilmesine sebep olur
Ayıracaksın cenabı Hak bu konuda şöyle söylüyor eğer size yasak edilen büyük günahlardan kaçınırsanız kusurlarınızı öter sizi şerefli bir yere cennete Şeref makamına koyarız Nisa 31
Demek ki büyük günahlardan sakın bana şerefi çok büyük:
Şerefli kimseler olarak cennete anılmaya sebep olan şerefi ile ün yapmış kimselerden olma şansını kulaver en büyük bir hasrettir
*
Yine cenabı Hak Müslümanlara iyi bir örnek olması için bizzat kendisi söyleyerek şöyle söyler miller derler ki yani müminler teşvik ediyor
Rabbimiz gerçek şu ki biz rabb’inize iman edin diye çağıran bir davetçi işittik yani bir mürşidi gördük:
Peygamber vaktinin en büyük mürşididir
Hemen iman ettik itaat ettik bizi bağışla kötülüklerimizi ört ruhumuzu iyilerle beraber al. Ali İmran 193
*
Görüldüğü gibi bu ayette:
Vaktin mürşidine büyük alemine peygamber vekiline ve varislerine peygamberin şahsı başta olmak üzere
1 itaat ve saygı göstermek onlara inanmak
2. Onlara biat etmek
3. Onlara tâbi olmak
A. Bağışlanma ya geçmişi silmeye
B. Tüm kötülüklerin örtülmesine
C. Ebrar’a dahil olmaya sebep olur
Ebrar ehli Takva ve derviş kimseler demektir
*
Allah’ı bilen müttaki alim derviş amil kimseler ihlaslı kimseler demektir.
*
İşte bu amelde bu şeriflere Nail olmaya sebep olan bir kapıdır
*
Sayılan bu 9 veya 10 amele sarılmak esasen kurtuluşun bir senedir hüccetidir belgesidir delilidir.
Rabbim hepimizin muvaffak eylesin el Fatiha.
M.çoban
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.