- 277 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Temcit Pilavı Meselesi
Temcit pilavı meselesi bir konunun ısıtılıp ısıtılıp tekrar önümüze getirilmesine ilişkindir. Bir konu konuşulur konuşulur rafa kaldırılır, beklemeye bırakılır, gün geçer mevsim döner aynı mevzu hiç dokunulmadan yine önümüze konur. Bir kaç tekrardan sonra bıkkınlık gelir ve isyan bayrağı çekilir. Temcit pilavı gibi ısıtıp ısıtıp getirmeyin şu konuyu denilir. Ancak mesele yine çözümlenmez, bir süre beklemek üzere tekrar rafa kaldırılır.
...
Temcit pilavı meselesi gerek aile gerekse toplum ve devlet hayatımızda yaygın bir husustur. Toplum olarak bir mevzuyu ısıtıp ısıtıp servis etmeyi seven bir yapımız vardır ve bundan sızlansak da bir yollu da hoşlanmaktayız.
...
Hem sızlanma hem hoşlanma, hem severim hem döverim meselesinde olduğu gibidir. Oysa ne sev ne döv demek gerekir. Ya sev ya döv demek lazımdır. Dövmek tartaklamak pataklamak değil mecazi manadadır burda.
...
Temcit pilavı meselesi vazgeçilmezlerimizdendir. Sızlansak da, fazlaca yakınsak da, rafa kaldırdığımız, bir süre kenara koyduğumuz konuyu tekrar tekrar önümüze kor, konuşur, çözümlememek üzere bir kenara kaldırır ancak unutmamak üzere zihnimizin derinliklerinde saklarız.
Kemal SEYFİ
14.11.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.