- 258 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ahlak putçuda da var
Ahlak putçuda da var
Evet...Ahlak putçuda da var ama ikinci kalite ahlak müşrikin ahlakı...acıkınca putunu yiyenden ne beklenir...Putundan geçer müşrik...Allahtan geçecekse mü’min farkı ne müşrikten...
Tek Allahı kaybetmek korku sebebin olsun Güzel ahlak bu Allah tek bunu görmek ister kulunda.bu yoksa putcusun. Ahlak putçuda da var
Şeytanın da ahlakı var...ama Allahtan geçiyor asi olabiliyor...işine gelmediği zaman...
Hz Ademin ahlakı şeytanın ahlakından farklı...Allahı kaybedeceğini anlıyıp hatasından isyanından dönüyor...
Evet peygamberimizin de Ahlakında ki güzellik bu...Üstünlük bu...ekmellik bu
Firavunda adalete hadimdi ama işine geldiği yerlerde ve zamanlarda...esmaya hadimlikleri Allaha hadimlikleri kullukları ahlaklılıkları... Allah sevgileri...her an yok olabilir..."Sizden öncekilerin başına gelenler, sizin de başınıza gelmeden cennete gireceğinizi mi sandınız…" ( 2/214)
Evet...Müşrikin hiç bir eylemi hali fikri zikri ekmel değil...esmaya hadimlikleri eksik ve kusurlu çünkü...İki tanrılılılar çünkü ...daldan dala geçer gibi birnden diğerine geçerler...hz İsaya geçerler Allahı terk edip...Kilise dünya saltanatının ellerinden gitmemesi için Ademlikle kavga eder...şeytan da hz Ademle yani ademlikle kavga etti...firavun da hz Musayla kavga etti...Ama Allah dünya halifeliğinin hz Ademe layık gördü...şeytan Allahı terk etti asiliği seçti...ekmel değil ey Allahım senin ekmel dediğin...dedi yani Allahın ilmini kusurlu gördü...Kusur ben de demedi...şeytan da Allaha iman ettik diyenlerdendi...ekmel değildi imanı..ikinci kalitedir imanı şeytanın... “İnsan yalnız ‘iman ettik’ demekle, hiç imtihân edilmeden bırakacaklarını mı sandılar? Ant olsun ki biz, onlardan öncekileri imtihan ettik. Elbette Allah (imtihan ederek), doğru söyleyenleri de bilir, yalancıları da bilir.” (29/2-3)
Ahlak putçuda da var...
İşte fark bu..."Sizden önceki ümmetler içinde öyle kimseler bulunmuştur ki, (zalimler tarafından) yakalanır, onun için yerde bir çukur kazılır, o kişi o çukurun içine gömülürdü. Sonra büyük bir testere getirilir, onun başı üzerine konulurdu da cesedi ikiye bölünürdü, fakat bu onu dinden döndürmezdi. (Bir başkasına da benzer işkenceler uygulanır); demir taraklar ile etinin altındaki kemiği ve sinirleri taranırdı da, bu işkenceler o mümini dîninden çevirmezdi. (Sahâbîlerim!) Size yemîn ederek söylüyorum ki, Allah bu işi (İslâm dînini), mutlaka tamamlayacaktır. Öyle ki, bir süvârî San’â’dan Hadramevt’e kadar (tek başına) yolculuk edecek de Allah’tan ve bir de (yolcu koyun sahibi ise) koyunlarına kurdun saldırmasından başka hiçbir şeyden korkmayacaktır. Fakat sizler acele ediyorsunuz!.." (Ahmed b. Hanbel, 5/109) bu fark yoksa evet...Ahlak putçuda da var...M Akif Ersoy..."“Ne olsun, gördüğüm kadarıyla işleri var dinimiz gibi, dinleri var işimiz gibi!”dedi Avrupalılar için...Evet ... Ahlak putçuda da var...
Ahlak putçuda da var...Ahlakımız ahlak değil...Evet...Allahım yardımın nerede ...demeyelim... kusur bizde diyelim...ve aman ha İslam bizi geri bıraktı demeyelim... çünkü ormanlık arazinin yağmur bulutlarını çekmesi gibi, sahabenin de bu büyük imanları ve sabır, sebat ve fedakârlıkları Allah’ın yardım ve desteğini üzerlerine çekti...Melekler imdada geldi...
"Mûsâ tayin ettiğimiz vakitte buluşmak üzere kavminden yetmiş adam seçti. Onları o müthiş deprem yakalayınca Mûsâ dedi ki: “Ey rabbim! Dileseydin onları ve beni daha önce helâk ederdin. İçimizdeki beyinsizlerin işledikleri yüzünden bizi helâk edecek misin? Bu iş, senin imtihanından başka bir şey değildir; onunla dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletirsin. Sen bizim velîmizsin. Artık bizi bağışla ve bize acı! Sen bağışlayanların en iyisisin."(A’raf/155)..Dünyaya mete or bile çarpabilir Allahın HALİM sıfatı olmasa...Ahlak putçuda da var...Ahlakımız ahlak değil...
Evet ekmel ahlak farklıdır güzel ahlak farklıdır...Ahlak putçuda da var...Ahlakımız ahlak değil...ekmel ve güzel insanların ahlakınyla ahlaklanalım...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.