- 218 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİLENLERLE BİLMEYENLER BİR DEĞİL
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
“De ki: "Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?” (Zümer 9 )
İnsanların çoğu bilgiden mahrumdur, bilgisizdir ama bildiğini zanneden çoktur. Bilgi, ayete göre büyük bir ayrıcalık. İnsanı ahirette “bilgi” kurtaracaktır. Ama bu bilgi hangi bilgidir? İnsan neyi bilirse Allah’ın rızasına kavuşur? İnsan, ölene kadar birçok şey öğrenir ve ona birçok şey öğretilir. Bu bilgilerden hangisi doğru bilgidir? Kur’an’daki İslâm’ı bilmeyen, bilmeyenlerden olur. İnsana doğru bilgiyi sadece Allah öğretebilir, insan sadece Allah’ın ipine tutunursa doğru bilgiye ulaşır.
“Hepiniz Allah’ın ipine sımsıkı sarılın.” (Âl-i İmrân Suresi 103. Ayet)
Rab, “eğiten” demektir. Eğitim bilgiyle olur. Allah, kullarını Kur’an bilgisiyle eğitir. Kur’an’daki İslâm’ı temel almayan bilgi yanlıştır. Hadis, mezhep, zekâya dayalı felsefi bilgi insanın dünya ve ahiret huzurunu sağlayamaz ve sağlamadığına insanlık tarihi şahittir.
“Dediler ki: ’Sen yücesin, bize öğrettiğinden başka bizim hiçbir bilgimiz yok. Gerçekten sen, her şeyi bilen, hüküm ve hikmet sahibi olansın.’” (Bakara Suresi 32. Ayet)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.