- 232 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KALEM KELİME VE SIR
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
“De ki: ’Allah’ın bizim için yazdıkları dışında, bize kesinlikle hiçbir şey isabet etmez. O bizim Mevlamızdır. Ve mü’minler yalnızca Allah’a tevekkül etmelidirler.’” (Tevbe Suresi 51. Ayet)
Âdem yaratılmamıştı, fakat kalem yazmış ve mürekkep de kurumuştu. Yazılanı yaşıyoruz. Allah dilemedikçe kimse dileyemez. Kur’an bilgisi, sosyoloji, siyaset ve tarih bilgisi olanlar, yazılanlar daha varlık âlemine yansımadan önce bir kısmını okuyabiliyorlar. Zira ayetin, Kur’an’daki kullanımı farklıdır. Ayet, Allah’ın varlığının ve ilminin delillerini hayatın içine sızmış kelimelerinin okunabilmesidir aynı zamanda. Allah’ın ayetleri her yeri kuşatmıştır. Gözlerinizden bakan varlık varsa, bazı ayetler vuku bulmadan önce onları Kur’an’a bakarak okuyabilirsiniz. Yazılanı okuyabilmek için de bilgi gerekir. Çünkü Allah kelimeleri yaratmıştır. Allah’ın kelimelerinin ise, sonu yoktur. Eğer, Allah rızası adına okumaya talipseniz hidayet önderlerinin kılavuzluğunda hem geçmişi hem de geleceği okuyabilirsiniz. Sır, vahiyde saklıdır. Sırları, Said Nursi hocamda anlatmıştır. Sırrı çözmeye talip olan dua eder ve Allah da geleceğin ve geçmişin perdelerini ona aralar; o da bakar. Bu nedenle; vahiyden, geleceğin bir kısmını görüyorsanız, görebiliyorsanız çok mutlu ve huzurlu olursunuz. Said Nursi hocam, Nebimiz Muhammed’den sonra Levh-i Mahfuza nazar edebilen ender insanlardan biriydi. Asil ve şerefli bir hayatı oldu ve geleceği de anlattı. Çok huzurlu ve mutlu bir hayat yaşadı. Gördü, okudu ve yazdı. Ve sırları kelimelerin içine sakladı.
“Eğer yeryüzündeki ağaçların tümü kalem ve deniz de -onun ardından yedi deniz daha eklenerek(mürekkep) olsa, yine de Allah’ın kelimeleri (yazmakla) tükenmez. Şüphesiz Allah üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir.” (Lokman suresi 27)
Olan biten her şeye sadece bakıyor ve olay olmadan önce hiçbir şeyi göremiyor.
Neden?
Gözlerinden bakan yok da ondan!
“Onları sana bakar (gibi) görürsün, oysa onlar görmezler bile.” (A’râf Suresi 198. Ayet)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.